  • 1. Data: 2017-11-05 19:43:09
    Temat: Flegmatyczne podeszwy procentowe...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ojej... Pomyliłem 'podatkowe' z 'procentowymi'...
    Efekt? -- nikt nie zrozumiał, więc i nikt nie odpowiedział...
    Tedy raz jeszcze piszę, lecz po korekcie...

    Jak powszechnie wiadomo -- Wielka Brytania podniosła swe podeszwy
    i zapowiedziała kolejne (choć spokojne) podniesienia w kolejnych
    rozdaniach.

    Mam zatem pytanie do wróżek i proroków: czy to zwiastun początku
    fali wznoszącej podeszwy w: USA, Szwajcarii i w Polsce?...

    [i co z frankiem? gdy gruchnie BTC a Szwajcaria podniesie stopę?...]

    Podnosi na cię rękę i koronę ściąga,
    http://literat.ug.edu.pl/amwiersz/0060.htm <-- jakby komu brakowało pamięci ;)

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 2. Data: 2017-11-06 01:03:02
    Temat: Re: Flegmatyczne podeszwy procentowe...
    Od: p...@g...com

    Den söndag 5 november 2017 kl. 19:51:44 UTC+1 skrev Eneuel Leszek Ciszewski:
> [...]
    > fali wznoszącej podeszwy w: USA, Szwajcarii i w Polsce?...
    >
    > [i co z frankiem? gdy gruchnie BTC a Szwajcaria podniesie stopę?...]

    W USA jeszcze jedna podwyzka w grudniu. W przyszlym roku zapowiedzieli kolejne 3. W
    Polsce powszechne przekonanie, ze trzeba zaczekac przynajmniej do polowy przyszlego
    roku.
    Najgorzej w Szwecji, Szwajcarii. Szwecja od 2 lat ma stope repo -0,5%. Przy inflacji
    2,3% obecna stopa juz od dawna powinna byc w granicach 3% - zreszta jak w wiekszosci
    krajow europejskich, gdzie odbywa sie rabunkowa polityka kosztem oszczedzajacych w
    bankach.
    Banki centralne zapewne czekaja jak ludzie wydadza ostatnie oszczednosci i wtedy
    urealnia swoja polityke monetarna. Roznica miedzy stopa porcentowa w Eur. Zachodniej
    a inflacja w ostatnich 5 latach to juz kilkanascie procent.
    Ciekawe, kiedy banki oddadza ludziom te pieniadze?

    P.

  • 3. Data: 2017-11-06 14:27:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    : W USA jeszcze jedna podwyzka w grudniu. W przyszlym roku zapowiedzieli
    : kolejne 3. W Polsce powszechne przekonanie, ze trzeba zaczekac przynajmniej
    : do polowy przyszlego roku.

    Chyba Czesi podnoszą...

[...]

    Rozkręcanie gospodarki, albo uczenie ludzi nieodpowiedzialności.
    Najpierw zachęcimy do brania tanich kredytów, następnie podniesiemy
    koszty tychże kredytów. Biedny człowiek to dobry robotnik.

    Takjest w wypadku franka.

    : Banki centralne zapewne czekaja jak ludzie wydadza ostatnie
    : oszczednosci i wtedy urealnia swoja polityke monetarna.

    Urealnią, czyli zmuszą do życia na kredyt, który będzie drogi?

    : Roznica miedzy stopa porcentowa w Eur. Zachodniej a inflacja
    : w ostatnich 5 latach to juz kilkanascie procent.
    : Ciekawe, kiedy banki oddadza ludziom te pieniadze?

    Chyba nie po to zabierają, by oddać.

    -=-

    EBC nadal skupuje aktywa z zamiarem umarzania?
    (czyli -- nadal drukuje?) Chyba do tej pory ,,skupił'' w tej
    akcji (od 2015 r,) 2 biliony euro i ,,skupuje'' 50 miliardów
    miesięcznie, co chce zmniejszyć do zaledwie ;) 20 miliardów
    miesięcznie...

    IMO działalność proinflacyjna (dodruk i niskie koszty
    kredytu) jest czymś zdumiewającym...

    Jednym z wyjaśnień jest dyskryminacja Grecji i faworyzowanie Niemiec.

    A może ja czegoś nie rozumiem w tej grze?

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 4. Data: 2017-11-06 23:02:05
    Od: p...@g...com

    Den mandag 6 november 2017 kl. 14:28:01 UTC+1 skrev Eneuel Leszek Ciszewski:

> [...]
    >
    > Jednym z wyjaśnień jest dyskryminacja Grecji i faworyzowanie Niemiec.
    >
    > A może ja czegoś nie rozumiem w tej grze?

    Toz przeciez Draghi juz prawie dwa temu powiedzial, ze nie bedzie podnosil stop, bo
    nie stopy maja wzrastac a ceny akcji i nieruchomosci.
    No i mamy banke na rynkach akcji /historyczne maksima USA, Niemcy, W.Brytania,
    Szwecja/ i banke na rynkach nieruchomosci w Europie.
    IMHO banki centralne nie wiedza co zrobic, bo podwyzszenie w tej chwili stop
    procentowych do "normalnych" poziomow odpowiadajacych wzrostowi gospodarczemu,
    inflacji - mysle o stopie 4-5% jaka to jeszcze przed Lehmann Brothers w Europie
    mielismy, a indeksy akcji/nieruchomosci byly tez wtedy duzo nizej niz dzis -
    wiazaloby sie z krachem tego pierwszego i drugiego.

  • 5. Data: 2017-11-07 01:33:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    : Toz przeciez Draghi juz prawie dwa temu powiedzial,
    : ze nie bedzie podnosil stop, bo nie stopy maja
    : wzrastac a ceny akcji i nieruchomosci.

    Wzrastać inflacyjnie, czy funkcjonalnie?
    Dom ma być funkcjonalniejszy/atrakcyjniejszy, czy po prostu droższy?
    Ma mieć lepszą klimatyzację, być bardziej
    energooszczędnym itd., czy po prostu ma
    być porównywany z większą qpą forsy?

    : No i mamy banke na rynkach akcji /historyczne maksima
    : USA, Niemcy, W.Brytania, Szwecja/ i banke na rynkach
    : nieruchomosci w Europie.

    Swego czasu proponowano burzenie nowych osiedli w Hiszpanii,
    aby zatrzymać lawinowy spadek ,,wartości'' domów... Przed
    II wojna świętą tak ponoć marnowano zboże czy cokolwiek...
    Ponoć tylko dlatego, że brakowało ,,złotego'' pieniądza...

    Właśnie w tych okolicznościach AH proponował budowanie
    autostrad w III Rzeszy... (a w istocie budowanie wojny;
    obecnie wojna jest towarem eksportowym: Chin, Indii,
    Rosji i USA...)

    : IMHO banki centralne nie wiedza co zrobic, bo podwyzszenie

    Swego czasu wchłaniałem masy filmów o FED itp....
    Tam bohaterowie przyznawali się do tego, że:

    - czasami nie mieli pojęcia o tym, co zrobić
    - i albo nic nie robili,
    - albo robili cokolwiek
    - a czasami wiedzieli, co robić, ale presja
    wywierana na nich była tak wielka, że
    postępowali źle, choć byli świadomi
    tego, że czynią źle...

[...]

    Mądrzy ludzie mówią, że nie warto nic robić, gdy człowiek nie
    wie tego, co ma robić. A jeszcze lepiej -- badać i próbować
    zrozumieć rzeczywistość wtedy, gdy nie ma jasności co do
    tego, co robić. :) Niestety taka ,,bezczynność'' (czyli
    pojmowanie świata) nie jest mile widziana przez ogół
    tak zwany -- żądny ,,działań'', ,,ciężkiej pracy'',
    ,,profesjonalnych rozwiązań'' itd...

    -=-

    Kraśko podał przykład krajów z odpowiednikiem 500+ i brakiem
    takiegoż odpowiednika, aby wykazać brak korelacji pomiędzy
    dopłatami i przyrostem... Kraśkę chwilę po tym wywalono
    z państwowej TV, zamiast zatrzymać jako mądrego...

    Dziś, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania 500+, wiadomo,
    że przyrost dodatkowy jest -- mamy dodatkowych 20 tysięcy
    urodzin rocznie (plus minus 200 tysięcy, bo taki jest
    statystyczny błąd z dwudziestu minionych lat)

    Wiadomo też, że od czasu, gdy Rosją zarządza Putin -- przyrost tam wzrasta...

    [za 50 lat być może okaże się, że dobrze zorganizowane społeczeństwo
    potrzebuje 1 młodego człowieka do wykarmienia 100 schorowanych staruszków,
    o ile ten 1 młody człowiek ma do pomocy/dyspozycji automagi i resztę
    (głównie prawnej i moralnej) infrastruktury, której budowy niektórzy ;)
    zaniechali, przerzucając wnętrza ;) na sztuczne wspieranie prokreacji
    łasych na forsę dzieciorobów, dającym swym dzieciom jedynie biologiczny
    byt i nienawiść do świata...]

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 6. Data: 2017-11-07 11:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >: IMHO banki centralne nie wiedza co zrobic, bo podwyzszenie
    >Swego czasu wchłaniałem masy filmów o FED itp....
    >Tam bohaterowie przyznawali się do tego, że:

    Francuskie filmy ?
    Oni mieli taka serie "spiskowa" ... trudno powiedziec na ile mozna
    temu wierzyc.

> [...]

    >urodzin rocznie (plus minus 200 tysięcy, bo taki jest
    >statystyczny błąd z dwudziestu minionych lat)

    Ale czemu 20 lat ? Wezmy ostatnie 4 lata Platformy dla porownania :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-11-07 13:51:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a018aea$0$15197$6...@n...neostrada.pl

    > Francuskie filmy ?

    Głupi dowcip. Bohaterami byli przedstawiciele FED.

    > Ale czemu 20 lat ? Wezmy ostatnie 4 lata Platformy dla porownania :-)

    Dlaczego mierzysz grubość 20 kartek
    papieru, skoro możesz zmierzyć grubość 4? ;)

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 8. Data: 2017-11-07 14:00:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5a018aea$0$15197$6...@n...neostrada.pl
    >Głupi dowcip. Bohaterami byli przedstawiciele FED.

    Ale Francuzi lubia krecic takie spiskowe filmy o Ameryce i nie tylko.
    A moze to Kanadyjczycy ...

    >Dlaczego mierzysz grubość 20 kartek
    >papieru, skoro możesz zmierzyć grubość 4? ;)

    Przez 20 lat sie troche zmienilo, jak chcemy zmierzyc wplyw 500+ to 20
    lat moze nam sie przydac jedynie do sprawdzenia corocznych fluktuacji.

    J.

  • 9. Data: 2017-11-07 14:50:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Na wszelki wypadek przypominam o zakazie czytania
    tego, co umieszczam w nawiasach kwadratowych.

    "J.F." 5a01ae8a$0$5144$6...@n...neostrada.pl

    > Ale Francuzi

    Masz na swej myśli tego:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Louis_de_Fun%C3%A8s

    aktora? ;) On chyba nie jest Francuzem. ;)

    > lubia krecic takie spiskowe filmy o Ameryce i nie tylko. A moze to Kanadyjczycy ...

    Wypowiadali się dawni i obecni przedstawiciele FED.
    Mieli odsłonięte twarze a u dołu ekranu pojawiały
    się ich nazwiska i funkcje...

    > Przez 20 lat sie troche zmienilo,

    Chodzi mi o statystyczny błąd pomiarowy.
    (+\- 200 tysięcy)

    > jak chcemy zmierzyc wplyw 500+ to 20 lat moze nam sie przydac jedynie do
    sprawdzenia corocznych fluktuacji.

    Właśnie o tę fluktuację chodzi.

    -=-

    Ucinając dywagacje -- jedząc dziś śniadanie, czytałem
    o tym, że polskie podeszwy też chcą do góry... Czeskie
    chyba już poszły w góry... [nic dziwnego? -- toż granica
    pomiędzy Czechami i Polską jest górzysta?] Zostaje Orban...

    [czytałem też o 22 głosach, ale to inna sprawa... i o BKudryckiej,
    która lamentowała niedawno nad pogorzelcem... ;) ciekawe, czy
    zauważyła, że jej następca doprowadził najlepszą polską uczelnię
    (najlepszą w swej klasie) do upadku w czasie, gdy polskie uczelnie
    zalewała fala dawnego wyżu demograficznego?... BTW... buddyjscy mnisi
    paląc się -- reinkarnują, ale chrześcijanie? -- idą do piekła, gdzie
    czekają ich wieczne męki w piekielnych kotłach... taż sama BKudrycka
    nie lamentowała, gdy głód dosłownie łamał moje kości po tym, jak ww.
    następca BKudryckiej doprowadził moje życie do upadku na wniosek ;)
    EOzorowskiego, budującego zawzięcie :) Wielką Firmę Jana Pawła II
    moim cierpieniem, która mimo silnego wsparcia: Kościoła, Miasta,
    wysokich emerytur moich rodziców, pracy/firmy mojej matki,
    rodziny_dalszej... -- splajtowała zupełnie, niemal pozbawiając
    mnie dachu nad głową wiosną tego roku... BKudrycka rozpaczała
    nad nieznajomym pogorzelcem, ale wytrwała w wieloletnim znęcaniu
    się nade mną, choć mnie znała aż zbyt dobrze...]