  • 1. Data: 2019-02-21 14:53:15
    Temat: Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Od 2 dni o tym głośno, a tu nikt?

    Jak to w państwie z tektury, Twój e-PIT może też podglądać Twój były
    lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć
    ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.
    Czemu mnie to nie dziwi?

    https://biznes.interia.pl/podatki/news/luka-w-twoj-e
    -pit-istnieje-ministerstwo-podjelo-dzialania,2603688
    ,4211

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2019-02-21 15:00:38
    Temat: Re: Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 14:53:25 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
> [...]
    > lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć
    > ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.

    Bo to kolejny kapiszon
    Weż na spokojnie poczytaj jakie warunki musiałyby być spełnione aby Twój obecny
    pracodawca zalogował się na Twoje konto PIT

  • 3. Data: 2019-02-21 15:03:06
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Czemu mnie to nie dziwi?
    >
    > https://biznes.interia.pl/podatki/news/luka-w-twoj-e
    -pit-istnieje-ministerstwo-podjelo-dzialania,2603688

    A w jaki sposób może Pit podejrzeć były pracodawca to już nie bardzo wiem

  • 4. Data: 2019-02-21 15:47:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 06:03:06 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > A w jaki sposób może Pit podejrzeć były pracodawca to już nie bardzo wiem

    Trudno tego od Ciebie wymagać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2019-02-21 16:19:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 14:53:15 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Jak to w państwie z tektury, Twój e-PIT może też podglądać Twój były
    > lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć
    > ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.

    System był prawie gotowy pod koniec 2015.
    Potrzebne były 3 lata, żeby go dopieścić i pomyśleć o wszystkich
    szczegółach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2019-02-21 16:22:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 15:47:08 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

    > Trudno tego od Ciebie wymagać.

    Zamiast bić pianę sprawdź Sobie jakie warunki by musiałby być spełnione aby
    pracodawca miał możliwość logowania
    Jak bardzo jest to prawdopodobne
    Sprawdź to sam na spokojnie bez niepotrzebnej spiny

  • 7. Data: 2019-02-21 18:04:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-02-21, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Od 2 dni o tym głośno, a tu nikt?
    >
    > Jak to w państwie z tektury, Twój e-PIT może też podglądać Twój były
    > lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć
    > ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.

    Może zobaczyć __TYLKO__ jak dodatkowo __NIE__ zarabiasz :D
    Jak zarabiasz, to nie zobaczy.

    > Czemu mnie to nie dziwi?

    Nie wiem. Mnie dziwi że ludzie przyjmują, że inni ludzie koniecznie
    chcą im pozmieniać te PITy (złośliwie).

    I tylko problem w tym, że takie zmiany mogli przeprowadzać od początku
    istnienia e-Deklaracje Deskop (czyli co najmniej od 2014 - ja przynajmniej mam
    tyle dokumentów w historii) i jakoś nikt tego nie robił.

    Peszunio. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2019-02-21 19:36:03
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.02.2019 o 18:04, Wojciech Bancer pisze:
    > Może zobaczyć __TYLKO__ jak dodatkowo __NIE__ zarabiasz :D
    > Jak zarabiasz, to nie zobaczy.

    Dokładniej: może zobaczyć, jeśli nie zarabiałeś dodatkowo w 2017.
    Ale jeśli w 2018 zmieniałeś pracę (np. na lepiej płatną), to może - ten
    stary - zobaczyć ile dostałeś podwyżki.
    I nieważne czy to jest mało prawdopodobne albo czy w ogóle choć raz to
    ktoś zrobił - liczy się, że jest taka możliwość. Przecież zabezpieczenia
    (żeby nie odbiegać od tematu grupy - do banków) dorabia się _przed_ tym
    jak ktoś ukradnie pieniądze. Siedzą mądrzy i główkują jakie mamy
    czynniki ryzyka, top menedżment buli kasę na pentesty itd. - żeby
    uniknąć _możliwości_ luki.

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2019-02-21 21:28:49
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-02-21, Alf/red/ <a...@u...waw.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > jak ktoś ukradnie pieniądze. Siedzą mądrzy i główkują jakie mamy
    > czynniki ryzyka, top menedżment buli kasę na pentesty itd. - żeby

    Luki były, są i będą wszędzie i zawsze.
    Żadne pentesty i nawet miliardy nie uchronią przed błędami (patrz nnieudane
    loty w kosmos), a jedynie ograniczą ryzyko (ale nigdy nie wyeliminują do zera).
    Myślałem że to jest dość oczywiste.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2019-02-21 21:51:08
    Od: z <...@...pl>

    Tyle bijecie piany że pracodawca pozna zarobki/sytuację rodzinną
    pracownika. Ale on już tyle o nim wie nawet po przeczytaniu
    kwestionariusza czy badań lekarskich. A jest jeszcze cała masa innych
    informacji które może posiąść.

    Skoro to takie ZŁE to jak ma się do tego wiedza banków czy korporacji
    które zbierają/handlują danymi?

    To chyba większe ZŁO a nikt nim się nie przejmuje

    Żałosne szukanie dziury...

    PS. Jeśli pracodawca nawet dowie się o dodatkowych dochodach to jeszcze
    nie znaczy że pracownik łamie jakiś zakaz.
    Jeśli się dowie o innych zarobkach to może być powód (jeśli pracownika
    szanuje) żeby go finansowo docenić i odwieźć od myśli o odejściu.

    A jeśli pracodawca szuja to ma wiele innych możliwości żeby sponiewierać
    czy nasrać w papiery. Fejsbuka przeczyta :-)

    Dajcież spokój :-)