  • 1. Data: 2012-02-29 14:51:05
    Temat: Data nowej belki
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Ustawa okołobudżetowa została opublikowana 30.12 2011. Artykuł o "belce"
    wchodzi w życie "po upływie trzech miesięcy od daty ogłoszenia".

    Więc wychodzi mi, że wszystkie rachunki oszczędnościowe z kapitalizację
    miesięczną będą w marcu już opodatkowane na nowych zasadach.

    Bardziej skomplikowane jest to w wypadku kapitalizacji dziennej. Tu data
    zmiany zależy od sposobu księgowania. Większość banków księguje odsetki
    za dany dzień z datą dnia następnego. W tym wypadku odsetki za 29.03 będą
    już objęte nową belką. W nielicznych bankach (np Credit Agricole)
    księgowanie odbywa się z datą dnia za który nalicza się odsetki. W tym
    wypadku nowy sposób liczenia będzie dotyczył dopiero odsetek za 30.03.

    Podobnie jak dla kapitalizacji dziennej będzie to wyglądać w wypadku
    lokat terminowych o dłuższych terminach kończących się pod koniec marca.

    Czy moje obliczenia są słuszne?

  • 2. Data: 2012-02-29 15:08:02
    Temat: Re: Data nowej belki
    Od: "Konfabulator" <w...@W...gazeta.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Ustawa okołobudżetowa została opublikowana 30.12 2011. Artykuł o "belce"
    > wchodzi w życie "po upływie trzech miesięcy od daty ogłoszenia".
    > Czy moje obliczenia są słuszne?

    Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem
    dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby
    takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca.

    _z upływem dnia_, więc artykuł zaczyna działać 31.03.2012, a nie 30.03.2012.
    Poza tym dobrze prawisz.

  • 3. Data: 2012-03-01 20:48:55
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Konfabulator" <w...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:jilf0i$a1t$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca.
    >
    > _z upływem dnia_, więc artykuł zaczyna działać 31.03.2012, a nie

    podatek naliczany jest od wypłacanych odsetek - czyli zgodnie z powyższym
    odsetki od depozytu jednodniowego zalożonego w dniu 30-03-2012 będą
    obelkowane po nowemu w momencie wypłaty - w dniu 31-03-2012 - czy tak?

    pozdr