  • 1. Data: 2017-01-07 13:44:12
    Temat: DCC
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    Ktoś ma jakieś konkretne doświadczenia z płatności za granicą kartą z
    opcją DCC?
    Jak wiemy, większość naszych banków przelicza płatności zagraniczne tak,
    że narzuty i prowizje są od 5 do 10%.
    Z jakiegoś forum dowiedziałem się, z BZWBK przy płatnościach u nas
    kartami zagranicznymi przez DCC skubie tak samo.
    A może zagraniczne banki, które udostępniają DCC TAM mają mniejsze prowizje?
    Jakieś konkretne przykłady ktoś ma?

    Sławek

  • 2. Data: 2017-01-07 16:11:48
    Temat: Re: DCC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    10% to przegiąłeś, max. rżnie alior 7,5%.
    Średnia to 5-6%, ale są karty z ok. 3%, a i lepsze też.
    Konkretne przykłady DCC nic nie dadzą - musisz sprawdzić, jakie masz prowizje na
    swoich kartach złotówkowych, orientować się w kursie średnim NBP i w przypadku
    propozycji DCC będziesz wiedział, kto bardziej orżnie.
    A najlepiej mieć katę walutową - i bardzo wtedy na propozycje DCC uważać.
    I również na DCC bez propozycji i bez pytania.

  • 3. Data: 2017-01-07 21:44:53
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    > Konkretne przykłady DCC nic nie dadzą

    Po co się produkujesz, skoro nie masz nic do powiedzenia w temacie?

    Sławek

  • 4. Data: 2017-01-07 23:05:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bo bezsensownie podchodzisz do tematu i mam, być może płonną, nadzieję, by to
    odwrócić.
    Co Ci da informacja, że w kiosku na dworcu w Berlinie wyszło 4%, skoro kurs ustala
    samodzielnie każdy akceptant (ew. aquirer) oferujący DCC, a nie odgórnie organizacja
    ?

  • 5. Data: 2017-01-08 20:17:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Jan 2017 14:05:02 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    > dworcu w Berlinie wyszło 4%, skoro kurs ustala samodzielnie każdy
    > akceptant (ew. aquirer) oferujący DCC, a nie odgórnie organizacja ?

    Nie ma ich znow chyba tak duzo, a podejrzewam, ze prowizje beda mieli
    podobne.

    Za to ... pare razy w Niemczech kart uzylem i nigdy DCC nie
    zaproponowal.

    A przy pazernosci polskich bankow/Visy to nawet 5% moze byc dobra
    oferta :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-01-24 22:48:02
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 13:44, Slavekk pisze:
> [...]
    > kartami zagranicznymi przez DCC skubie tak samo.
    > A może zagraniczne banki, które udostępniają DCC TAM mają mniejsze

    Ja mam taki:
    Amazon umożliwia płatność w wybranej walucie
    Mnie zaproponował dziś kurs EUR 4,686 zł ;)
    W kantorze jakieś 4,375 zł

    Sławek

  • 7. Data: 2017-01-25 02:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2017 22:48:02 +0100, Slavekk napisał(a):
    > Ja mam taki:
    > Amazon umożliwia płatność w wybranej walucie
    > Mnie zaproponował dziś kurs EUR 4,686 zł ;)
    > W kantorze jakieś 4,375 zł

    W ktorym kantorze ?

    Ale taki kurs sredni ... i jak bank doliczy 6%, to wyjdzie 4.637 ...
    nie taki bardzo zly ten kurs Amazona :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-01-25 17:41:06
    Od: Sławek <s...@k...pl>

    .net...

    Dnia Tue, 24 Jan 2017 22:48:02 +0100, Slavekk napisał(a):
    > Ja mam taki:
    > Amazon umożliwia płatność w wybranej walucie
    > Mnie zaproponował dziś kurs EUR 4,686 zł ;)
    > W kantorze jakieś 4,375 zł

    = W ktorym kantorze ?

    w internetowym

    = Ale taki kurs sredni ... i jak bank doliczy 6%, to wyjdzie 4.637 ...
    = nie taki bardzo zly ten kurs Amazona :-)
    -------
    ponad 7% to bardzo zły.
    Prawie każda inna metoda płatności byłaby lepsza

    Sławek

  • 9. Data: 2017-01-25 17:48:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >= nie taki bardzo zly ten kurs Amazona :-)
    >ponad 7% to bardzo zły.
    >Prawie każda inna metoda płatności byłaby lepsza

    No coz, tyle ta nasza zlotowka warta ... ale porownujac do zwyklej
    platnosci przecietna karta PLN, to jak widac DCC niewiele gorsze.

    A jutro moze sie okazac lepsze, jak sie akurat tak kursy uloza :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-01-27 10:40:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wczoraj IMHO $/zł było 4,06 (z paska Bloomberga).