  • 1. Data: 2017-11-29 12:57:22
    Temat: D. B.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W ostatnich dniach D.B. zmienił kompletnie swój interfejs. Ja jestem
    zdania że to zły krok. Interfejs stał się mniej przejrzysty, mniej
    bezpieczny (likwidacja klaw. wirtualnej przy logowaniu) bardziej trąci
    nachalną autoreklamą, wymaga więcej pracy przy docieraniu gdzie się
    chciało i na dodatek trzeba się tego na nowo uczyć. Skąd się biorą w
    zarządach banków idioci którzy na takie coś pozwalają?
    Macie zdanie na ten temat?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-11-29 13:08:07
    Temat: Re: D. B.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Cóż, taki trend - db i tak długo wytrwał przy starym systemie, do tego przez długi
    czas był dostępny i stary i nowy (przez jakiś czas, po miażdżącej krytyce po
    wprowadzeniu, nazywany był "wersją mobilną" - i pewnie rzeczywiście głównie o to
    chodzi, bo stary do tabletu się nie nadawał, nie mówiąc o telefonie).
    Zgodzę się, że jest niedorobiony, choć sporo poprawili od czasu wprowadzenia, wtedy
    był zupełnie nie do użycia.

    U mnie klawiatura wirtualna przy logowaniu jest dostępna - choć może rzeczywiście
    jest to od niedawna, spróbuj wyczyścić cache - mi np. od poniedziałku działa tylko w
    trybie prywatnym firefoxa, w normalnym nie chciał się nawet pokazać ekran logowania
    (ff 45.8) albo można było (ff 57.0) się jedynie zalogować i ściągnąć wyciąg KK, ale o
    zrobieniu przelewu można było zapomnieć. A i tak wciąż nie działa mi modyfikacja
    szablonu - konkretnie zmiana sumy - jedyny efekt to kręcące się kółeczko i latający
    na górze niebieski pasek.

    Starego też trzeba było się nauczyć, z nowym dość szybko idzie.
    A gdzie te autoreklamy?
    Dla mnie najdurniejsze w tym nowym jest to, że numery rachunków po wybraniu nie tylko
    nie są opisane aliasami - co jest świetnym pomysłem - ale nawet nie wyświetlają się w
    całości.

    Z ciekawostek - chyba taki sam system ma BOŚ (przynajmniej oceniając po stronie
    logowania).

  • 3. Data: 2017-11-29 13:25:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Nov 2017 04:08:07 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A gdzie te autoreklamy?

    Zaraz na pierwszej stronie masz wielkie place zajęte a to przez lokaty
    (których nie masz) a to przez kredyty (których nie masz i które omijasz
    szerokim łukiem) a to przez inne dyrdymały. I albo będziesz na to
    patrzył albo docieczesz jak to zlikwidować, bo się da (na szczęście).
    Ja tam z db sie rozstałem jak zaczęli skubać na przelewach i
    bankomatach. Żona ma jeszcze konto bo jej nie zależy na światowych
    bankomatach.
    Fakt, zmienili interfejs na taki jak w większości banków obecnie. Może
    on i jest lepszy na smartfonach. Ale nie musi mi się to podobać i używam
    desktopa z dużym ekranem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-11-29 15:00:35
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > chciało i na dodatek trzeba się tego na nowo uczyć. Skąd się biorą w
    > zarządach banków idioci którzy na takie coś pozwalają?

    Każdy organizuje koszty żeby nie płacić podatków jak potrafi :-)

  • 5. Data: 2017-12-01 13:00:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    U mnie obecnie wyłączyć się nie da, po zmianie i kliknięciu w "ptaszek" mam tylko
    kręcące się kółeczko i rosnąco-malejącą błękitną kreskę u góry.
    Dobrze, że to "kredyty" wyłączyłem już dawno.
    Mam też tak sam problem z edycją szablonu.
    FF 45.8 na linuxie i FF 57 na androidzie - jak ktoś ma db to niech przetestuje.

    A na jakich przelewach db skubie?
    Bankomaty dla mnie niewiele znaczą, bo po podwyżkach ubiłem ostatnią debetówkę, a na
    darmową mc iq niestety się nie załapałem :(

  • 6. Data: 2017-12-01 13:35:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Dec 2017 04:00:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A na jakich przelewach db skubie?
    Np. w sierpniu 2014 na rachunku dbKoneser wprowadzono opłaty za przelew.
    Albo nie powiadomiono nas albo powiadomienie było bardzo dyskretne, bo
    sie nie zorientowaliśmy jakiś czas.
    Żona musiała wypowiedzieć rachunek i założyć inny (chyba dbNet) na
    którym opłat nie było, co trwało kolejny miesiąc :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-12-01 14:04:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No ale musisz przyznać, że w tym samym pakiecie zmian zlikwidowali opłatę z dbKoneser
    - poprzednio było 3zł/mc, czyli tak jakby ryczałt na 6 przelewów.

  • 8. Data: 2017-12-01 14:30:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Dec 2017 05:04:58 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No ale musisz przyznać, że w tym samym pakiecie zmian zlikwidowali opłatę z
    dbKoneser - poprzednio było 3zł/mc, czyli tak jakby ryczałt na 6 przelewów.

    Być może, nie śledzę spraw w DB ponieważ kiedy ograniczył zakres
    darmowych bankomatów stracił dla mnie główny sens. Stracił również
    dodatkową użyteczność odchodząc od kart TAN na rzecz SMS-ów. Dodatkowo
    wróble ćwierkają że DB wkrótce padnie. Żona tam trzyma konto tytułem
    przyzwyczajenia no i nie ma tych wymagań które były dla mnie ważne.
    --
    Jacek
    I hate haters.