  • 1. Data: 2002-01-01 23:00:20
    Temat: Czy warto ING Bank Śląski?
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Od jakiegoś czasu planowałem przeniesienie się z rachunkiem z BPH do innego
    banku. Ostatnie zmiany w TOiP znacznie przyśpieszyły tą decyzję.
    Co myślicie o Banku Śląskim?
    Czy można klucz przechowywać na CD?
    Może czasem ktoś wie gdzie kupić CD "wizytówkowe"?
    Czy BSKoline obsługuje waluty?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-01 23:26:43
    Temat: Re: Czy warto ING Bank Śląski? NIE
    Od: "Psychiatria Online" <m...@p...pl>

> [...]
    > Co myślicie o Banku Śląskim?
    > Czy można klucz przechowywać na CD?
    > Może czasem ktoś wie gdzie kupić CD "wizytówkowe"?

    Jestem klientem BSK. Swego czasu prowadziłem tam ROR, konto firmowe, konto
    USD i DEM.
    Z firmowego zrezygnowałem na rzecz Inteligo (bez opłat miesięcznych), a w
    najbliższym czasie przeniosę swoje pare USD i EURO (po przeliczeniu z DEM)
    do innego banku.
    ROR na razie zostawię. Z uwagi na duże zagęszczenie oddziałów na Śląsku,
    warto mieć miejsce darmowego wpłacania na konto. Jednak przy założeniu, że
    posiada się drugi ROR w inetowym banku (np. mbank).

    Wczoraj dowiedzialem sie, ze ING wprowadza opłaty za prowadzenie rachunków
    walutowych - 5 zł/miesiąc. Z moich wyliczeń wynika, że będę musiał dopłacać
    do tych kont, bo przy aktualnym oprocentowaniu odsetki nawet nie pokryją
    prowizji (60 zł/rok). Chyba że to nie prawda.

    Tak więc BTW: Gdzie najlepiej założyć rachunek walutowy?

    --
    ---
    Pozdrowiania

  • 3. Data: 2002-01-02 00:24:18
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Psychiatria Online" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do tych kont, bo przy aktualnym oprocentowaniu odsetki nawet nie pokryją
    > prowizji (60 zł/rok). Chyba że to nie prawda.

    Rachunek złotowy potrzebuje głównie do transferu zarobków do banków
    wirtualnych (do których z różnych powodów nie chce robić przelewów
    bezpośrednio) + możliwość otrzymania debetu w rachunku.
    Rachunek walutowy do ew. trzymania nadwyżek finansowych

    Pytania
    mam rozumieć że nie?
    pozostają nadal aktualne

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 4. Data: 2002-01-02 10:30:19
    Od: Jan Słupicki <j...@p...pl>

    > Rachunek złotowy potrzebuje głównie do transferu zarobków do banków
    > wirtualnych (do których z różnych powodów nie chce robić przelewów
    > bezpośrednio) + możliwość otrzymania debetu w rachunku.

    Z debetem to mi robili straszne ceregiele. Nie wystarczyła im
    historia poprzedniego rachunku, trzymiesięczne wpłaty i zaświadczenie
    o zarobkach - zarządali pisemnego oświadczenia zakładu pracy
    że będą przelewali wypłaty na ten rachunek.

    > Rachunek walutowy do ew. trzymania nadwyżek finansowych
    >
    > Pytania

    Dałem sobie z nimi spokój. Lepiej poszukać lepszego banku.

    Wybiera się przechowywanie klucza u siebie lub na
    serwerze w banku (ciekawe co ?:-). Automatycznie
    pobiera klucz z napędu A:, ale zdaje się że można pobrać
    z innego (głowy nie dam bo to było parę miesięcy temu).

    Na giełdzie można bez problemu.

    > mam rozumieć że nie?
    > pozostają nadal aktualne

    Ja bym radził poszukać innego banku. W BSK niepodobało mi się:
    1. Historia z debetem (wspomniałem wyżej).
    2. Długie formalności - byle duperelka zajmowała dużo czasu w
    oddziale (ale tu mogę być stronniczy bo byłem pod tym względem
    rozpuszczony przez świętej pamięci Handlobank gdzie wszystko
    załatwiało się od ręki).
    3. Duże koszty wypłaty z obcych bankomatów (Fortis jest tu nie
    do pobicia).
    4. Koszty utrzymania konta.
    Podobało mi się właściwie tylko jedno - bardzo miły interfejs
    WWW, prosty i przy każdym niemal polu był duży znak zapytania
    po naciśnięciu którego dostawało się satysfakcjonujące informacje.
    Upierdliwe tylko było wpisywanie hasła bo system losował jakie
    litery z hasła trzeba wpisać.

    --
    Jan Słupicki

  • 5. Data: 2002-01-02 11:43:02
    Temat: Re: Czy warto ING Bank Śląski?
    Od: "Piotr Martyniuk" <P...@s...com.pl>

    "Piotr" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    innego
    > banku. Ostatnie zmiany w TOiP znacznie przyśpieszyły tą decyzję.
    Może być, ale ja tak już się przyzwyczaiłem do Handlobanku, mBanku i
    Inteligo, że konto w Śląskim trzymam tylko z powodu tańszej prowizji przy
    przelewach na Kasę Mieszkaniową BSK.

    > Czy można klucz przechowywać na CD?
    Można gdziekolwiek (na dysku, dyskietce to i na CD pewnie też - ale nie
    próbowałem).

    > Może czasem ktoś wie gdzie kupić CD "wizytówkowe"?
    Nie za bardzo, pewnie na giełdzie komputerowej, albo poszukać po małych
    sklepach komputerowych.

    > Czy BSKoline obsługuje waluty?
    Zasadniczo nie, czyli nic z tymi walutami nie można zrobić. Ale ponoć (nie
    jestem pewien) rachunki walutowe widać.

    > Pozdrawiam
    Też pozdrawiam.

    > Piotr
    Też Piotr

  • 6. Data: 2002-01-02 12:38:50
    Od: <g...@p...onet.pl>

    A'propos obslugi dewiz - to generalnie jest to kociol. Ograniczenia prawa
    dewizowegio powoduja, ze nie jest mozliwe wykonywanie operacji na osoby
    zagraniczne (nawet z kontami prowadzonymi w polskich bankach) i to nawet w
    zlotowkach bez kontroli dewizowej, zas w przypadku przelewu dewiz jest to
    absolutnie niemozliwe bez takiej kontroli. Przelewu za granice nie mozna
    wykonac bez zlozenia pisemnego oswiadczenia. Praktycznie rachunki dewizowe moga
    byc wiec dostepne jedynie pasywnie
    A to pierwsze to tak naprawde wyklucza mozliwosc realizacji przelewu z jakich
    kolwiek "zdalnych" kanalow bez ich uprzedniego przegladniecia przez czlowieka.
    Takze cicho sza, bo nam je pozamykaja.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-01-02 22:16:36
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@a...katowice.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał:
    > Co myślicie o Banku Śląskim?

    W tym banku nie należy mieć otwartych żadnych rachunków. Zresztą, z innych
    usług tego banku też nie należy korzystać. Gdybym brał udział w rankingu na
    najgorszy bank w Polsce, na pewno zagłosowałbym na ING BSK.

    Pzdr.,
    Jarek

  • 8. Data: 2002-01-03 14:24:23
    Od: "nicolas" <s...@w...pl>

> [...]
    >A to pierwsze to tak naprawde wyklucza mozliwosc realizacji przelewu z jakich
    >
    >kolwiek "zdalnych" kanalow bez ich uprzedniego przegladniecia przez

    No nie jest z tym tak dramatycznie. Rzeczywiście istnieje wymóg obejrzenia
    przelewu zagranicznego (lub na tak zwanego nierezydenta) przez pracownika
    banku (głównie chodzi o tytuł transakcji :-) ) ale to wcale nie wyklucza
    dokonywania takich operacji przez kanały elektroniczne. Są juz banki które
    sobie z tym radzą (vide Nordea).

    *** Nicolas ***
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl
    ----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

  • 9. Data: 2002-01-05 08:29:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jonca)

    Dnia Wed, 2 Jan 2002 23:16:36 +0100,
    osoba podpisana: Jarosław Łysio <j...@a...katowice.pl>
    napisała:

    >W tym banku nie należy mieć otwartych żadnych rachunków. Zresztą, z innych
    >usług tego banku też nie należy korzystać. Gdybym brał udział w rankingu na
    >najgorszy bank w Polsce, na pewno zagłosowałbym na ING BSK.

    Bo?

    KJ

    --
    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.

  • 10. Data: 2002-01-05 12:34:58
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" napisał:
    > Bo?

    Bo:
    - najwyższe na rynku opłaty i prowizje;
    - najniższe oprocentowanie wkładów, najwyższe kredytów;
    - niska jakość usług (w tym kompetencje i nastawienie obsługi do klientów,
    sprawność
    i ilość bankomatów);
    - mały wachlarz usług (nic poza standard oferowany przez inne banki);
    - ...