  • 1. Data: 2002-11-10 23:29:47
    Temat: Czemu bankomaty PKOBP nie pozwalaja na sprawdzenia salda rachunku?
    Od: k...@p...onet.pl

    Czy PKO BP nie moglby tej opcji dac dla swoich klientow? Wygodniejsze byloby to
    niz, wchodzenie do oddzialu i drukowanie ostatnich operacji na rachunku w
    terminalach, jesli jeszcze jest dostepny w danym oddziale.

  • 2. Data: 2002-11-10 23:32:06
    Od: s...@p...onet.pl

    Podejrzewam, że jest to związane z brakiem scentralizowanego systemu
    informatycznego(umiejscowione rachunki).

    cześć

  • 3. Data: 2002-11-10 23:59:09
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

> [...]
    > niz, wchodzenie do oddzialu i drukowanie ostatnich operacji na rachunku w
    > terminalach, jesli jeszcze jest dostepny w danym oddziale.

    PKO BP S.A. nie ma odmiejscowionych rachunków, tzn. saldo mozesz sprawdzic
    tylko w oddziale, ktory prowadzi Twoje konto, tak samo jest z wykonaniem
    przelwu. Placac ich VE w sklepie, czy wyplacajac kase z bankomatu, nie
    patrza na to czy masz pieniadze na koncie, tylko czy masz dostepny
    odpowiedni limit..Majac np 100 pln na koncie, a limit wyplat z bankomatu
    500 pln, mozesz wyplacic 500pln.

    Pozdr. Michał Witkowski

  • 4. Data: 2002-11-11 08:58:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Michał Witkowski <m...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aqmrsa$ev0$...@n...onet.pl...

> [...]
    > tylko w oddziale, ktory prowadzi Twoje konto, tak samo jest z wykonaniem

    Prawda,

> [...]
    > patrza na to czy masz pieniadze na koncie, tylko czy masz dostepny
    > odpowiedni limit..Majac np 100 pln na koncie, a limit wyplat z bankomatu

    Nieprawda. Zmienilo sie bodaj w pierwszym polroczu br.
    Wystarczy przeczytac co wyswietla bankomat przed kazda wyplata ("...tylko do
    wysokosci dostepnych srodkow na koncie" czy cus podobnistego)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-11-11 10:25:54
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

> [...]
    do
    > wysokosci dostepnych srodkow na koncie" czy cus podobnistego)

    Rzeczywiscie jest taki komunikat. Sorry moj blad.

    Pozdr. Michał

  • 6. Data: 2002-11-11 11:19:59
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    11 lis 2002 o 00:59 GMT
    Michał Witkowski
    > PKO BP S.A. nie ma odmiejscowionych rachunków, tzn. saldo mozesz sprawdzic
    > tylko w oddziale, ktory prowadzi Twoje konto, tak samo jest z wykonaniem

    No więc w jaki sposób w piątek udało mi się sprawdzić stan konta na rachunku
    prowadzonym przez wrocławski oddział PKO BP w oddziale pruszkowskim?

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2002-11-11 11:54:06
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > No więc w jaki sposób w piątek udało mi się sprawdzić stan konta na rachunku
    > prowadzonym przez wrocławski oddział PKO BP w oddziale pruszkowskim?

    A czy byłeś w oddziale wrocławskim czy pruszkowskim? Przynajmniej częściowe
    odmiejscowienie byłoby gdybyś to mógł sprawdzić np. w oddziale poznańskim.
    Mówię o częściowym bo podejrzewam, że PKOBP posiada "wewnętrzną" komunikację
    pomiędzy swoimi oddziałami. Tak jak już tu powiedziano, pełne odmiejscowienie
    jest wtedy, gdy jest centralna baza danych. Wtedy nie ma znaczenia w jakim
    oddziale założyłeś rachunek. Przychodząć do innego jesteś obsługiwany tak jak
    byś w nim założył rachunek. Co więcej wszystkie operację musza odbywać się w
    trybie on-line. Pozdrowienia Tensor1.
    PS. Kilka banków w Polsce posiada już takie systemy. Jednak PKOBP do nich nie
    należy.

  • 8. Data: 2002-11-11 12:56:58
    Od: Dawid Świtała <c...@o...pl>

> [...]
    > pomiędzy swoimi oddziałami. Tak jak już tu powiedziano, pełne
    odmiejscowienie
    > jest wtedy, gdy jest centralna baza danych.
    PKO pracuje nad tym .. jest już tzw. CESAR wiec ksiegowania prawie on-line
    Dodatkowo wspomne ze nie widze problemoow w sprawdzemniu stanu konta ..BA!
    wyplaty
    z konta na podstawie DO prowadzonego w Poznaniu w oddziale w Sanoku [sam
    testowalem
    miesiac temu]

    > Co więcej wszystkie operację musza odbywać się w trybie on-line.

    AFAIK sa online ..tj. z opoznieniem rzedu 15 minut - 1 godzina ale sa :))))

    > PS. Kilka banków w Polsce posiada już takie systemy. Jednak PKOBP do nich
    nie
    > należy.

    Najdziwniejsze jest to ze to chyba chodzi tylko o przeprogramowanie
    bankoamtow..
    Bo jesli masz na koncie np. 89 zl a kcesz 90 to skubany pokaze ze "stan
    rachunku wynosi 89zl czy chcesz wyplacic kwote nizsza .?" ... to czemu nie
    ma qrde klawisza "Stan konta" ??? :))
    Dziwne praktyki ..

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Świtała, Poznań;

  • 9. Data: 2002-11-11 14:22:05
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Dawid Świtała, Poznań;
    > c...@o...pl  c...@t...pl
    > *** odpowiadajac usun NOSPAM z adresu***
    Przy nieodmiejscowionych rachunkach wydaje mi się, że to coś więcej
    niż "przeprogramowanie" bankomatów.
    PS System Cesar ma się tak do pracy w systemie on-line jak pieszy posłaniec do
    telefonu. Główną cechą systemu on-line jest to, że w momencie przyjęcia
    zlecenia przelewu do innego oddziału przez "panienkę" w okienku i "wstukaniu"
    odpowiednich danych do komputera, następuje zaksięgowanie operacji w centralnej
    bazie danych a nie przesłanie ich do oddziału, w którym ma rachunek twój
    wierzyciel. Z tego co wiem, system Cezar robi właśnie tylko to. Jak wiesz
    lepiej albo się mylę to napisz? Pozdrowienia Tensor1.

  • 10. Data: 2002-11-12 07:58:47
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

> [...]
    centralnej
    > bazie danych a nie przesłanie ich do oddziału, w którym ma rachunek twój

    W sumie bardzo fajna definicja systemu "on-line" :)