  • 11. Data: 2019-10-16 12:30:32
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 16 października 2019 12:08:34 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jak pojawił się ten wątek zdecydowałem - raz na jakiś czas można spróbować.

    Aleś sobie wybrał, przecież jest tyle prostszych - przede wszystkim za zakładanie
    kont, a nie za branie kredytów - z czym dla DG wiadomo, że są kłody pod nogi.

    > - Tu jest napisane, że jak się ma inne Konto to nie można.
    > - A czytała Pani definicję Konta?

    Akurat tu miała rację - może i dla tej promocji można jako "konto" mieć PRP - ale Ty
    nie możesz PRP w CA - ani w żadnym innym banku - założyć, ponieważ masz już jakieś
    konto w banku (pytanie, czy w PL, czy w ogóle w UE/EOG).

    Swoją drogą ciekawe jest zakładanie PRP w N26 - trzeba osobiście pojechać do siedziby
    w Berlinie. A "zwykłe" konto zakładasz przez komórę - kosztuje dokładnie tyle samo i
    ma wszystkie "zalety" PRP - a nie ma jego wad.

  • 12. Data: 2019-10-16 13:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    Wizyta 2:
    >Znów czekanie.
    >Rozmawiałem z inną panią.
    >Zdziwienie, że:
    >- KPiO prowadzimy sobie sami (przecież nie sami tylko za pomocą
    >odpowiedniego programu),
    [...]
    >Czuję się zaszczepiony na kontakty z bankami na kilka kolejnych lat
    >:)

    Bo Ty jestes nietypowy klient.
    Zrobcie sobie zoo (sp z.o.o. s.k. dokladniej rzecz biorac :-) ),
    wiceprezes to brzmi dumnie.

> [...]
    >W czasie pierwszej wizyty:
    >- Promocja wymaga założenia rachunku - będę chciał Podstawowy
    >rachunek płatniczy (nie wymaga comiesięcznych wpłat i używania
    >karty).
    >- Nie można.
    >- Dlaczego?
    >- Taki jest warunek w regulaminie promocji.
    >- Gdzie?
    >- Faktycznie. Nie ma. Ale ma pan rachunek w innym banku?
    >- Mam.
    >- To nie można.
    >- Z waszego regulaminu wynika, że można.
    >- Tu jest napisane, że jak się ma inne Konto to nie można.

    To w CA ?
    Bo oni przeciez chca przeniesc konto, czyli trzeba miec w innym banku.
    Ale wtedy faktycznie PRP nie przysluguje ... no ale zaraz, przenosimy,
    wiec powinno przyslugiwac :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-10-16 20:24:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Aleś sobie wybrał, przecież jest tyle prostszych - przede wszystkim za zakładanie
    kont, a nie za branie kredytów - z czym dla DG wiadomo, że są kłody pod nogi.

    Bo akurat by mi się ten kredyt przydał, a moje doświadczenie z kupowania
    mebli i rowerów na RRSO 0 mówiło mi, że nie powinno być problemów.

> [...]
    Ty nie możesz PRP w CA - ani w żadnym innym banku - założyć, ponieważ masz już jakieś
    konto w banku (pytanie, czy w PL, czy w ogóle w UE/EOG).

    Nie pisałem dalej bo zakładałem, że to już wynika.
    Jak jej pokazałem ich własny regulamin to stwierdziła, że jak chcę to mi
    założy PRP.

    Dlaczego według Ciebie nie mogę?
    Nie znam szczegółów, ale zakładam, że banki muszą założyć PRP komuś, kto
    nie ma żadnego konta, ale chyba nie mają zakazu zakładania komu innemu.
    Jak ktoś założy jako pierwsze PRP a potem jakieś inne to może też nie ma
    obowiązku zamykać PRP.

    W regulaminie mają:
    Konto = konto w Banku.
    Bank = CA.

    Czyli jak mam u nich konto to nie mogę RPR, a jak mam w innym banku to mogę.
    P.G.

  • 14. Data: 2019-10-16 20:33:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 13:19, J.F. pisze:

    > Bo Ty jestes nietypowy klient.

    Ale dokładnie jako taki sam klient brałem kredyt na meble czy rowery i
    nie było żadnego problemu.
    Ogólnie to nie rozumiem źródeł problemów.

    > Zrobcie sobie zoo (sp z.o.o. s.k. dokladniej rzecz biorac :-) ),

    A dlaczego s.k.
    Jakie to dla nas ma zalety? Bo na pierwszy rzut oka to widzę raczej
    wady, bo wolałbym jednak mieć ograniczoną odpowiedzialność a nie
    nieograniczoną.

    > Bo oni przeciez chca przeniesc konto, czyli trzeba miec w innym banku.
    > Ale wtedy faktycznie PRP nie przysluguje ... no ale zaraz, przenosimy,
    > wiec powinno przyslugiwac :-)

    Według mnie to, że komuś nie przysługuje nie oznacza, że bankowi nie wolno.
    Nie rozmawiałem o tej promocji z przenosinami.
    P.G.

  • 15. Data: 2019-10-17 09:58:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 16 października 2019 20:24:30 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    kont, a nie za branie kredytów - z czym dla DG wiadomo, że są kłody pod nogi.

    > Bo akurat by mi się ten kredyt przydał, a moje doświadczenie z kupowania
    > mebli i rowerów na RRSO 0 mówiło mi, że nie powinno być problemów.

    A, to rzeczywiście zmienia warunki brzegowe - ale po pierwsze tutaj RRSO jest ujemne
    (ciekawe swoją drogą, czy jest wyliczone w podpisie drobnym drukiem, nie chce mi się
    nawet sprawdzić ;) - a po drugie nie wziąłeś pod uwagę, że to krokodyl-popierdółka.
    No i też zupełnie inną sprawą jest kredyt na konkretny towar, gdzie sponsoruje ten
    kredyt 0% sklep - a tak naprawdę klienci, którzy kupują nie za taki kredyt (nigdy nie
    kupuję w sklepach, gdzie jest taki kredyt 0% - chyba że naprawdę mają najtaniej, ale
    teraz to już się bardzo rzadko zdarza, bo i tak internet ich pokona) - a wypłatą
    gotówki.
    Np. KK w punkcie bnp paribas też dostaniesz "na dowód" z limitem do 4k - ale do tej
    karty bank nie dopłaca, a wręcz odwrotnie.
    Tutaj dopłaca - więc nic dziwnego, że chce w zamian choć danych o kliencie.

> [...]
    >
    > Nie pisałem dalej bo zakładałem, że to już wynika.
    > Jak jej pokazałem ich własny regulamin to stwierdziła, że jak chcę to mi

    O wow, to trzeba było założyć ;>

> [...]
    > nie ma żadnego konta, ale chyba nie mają zakazu zakładania komu innemu.
    > Jak ktoś założy jako pierwsze PRP a potem jakieś inne to może też nie ma

    Kurtałka, zajrzałem do ustawy i w sumie rzeczywiście zakazu w niej nie wyczytałem.
    Bo niby jest jeden artykuł, że PRP jest dla konsumenta, który nie ma rachunku w
    żadnym innym banku/SKOKu (przy okazji wyszło, że PRP można w każdym kraju UE/EOG(?))
    - ale w innym jest, że jeśli ma się taki rachunek w innym banku, to drugi bank MOŻE,
    ale nie musi, odmówić założenia PRP.
    A o zamykaniu PRP w przypadku otwarcia innego konta - czy też zakazie otwarcia
    innego, jeśli się posiada PRP - chyba nawet nie ma słowa...

  • 16. Data: 2019-10-17 11:16:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A, to rzeczywiście zmienia warunki brzegowe - ale po pierwsze tutaj RRSO jest
    ujemne (ciekawe swoją drogą, czy jest wyliczone w podpisie drobnym drukiem, nie chce
    mi się nawet sprawdzić ;)

    Się nazywa, że RRSO 0 + (osobna sprawa) premia.

    - a po drugie nie wziąłeś pod uwagę, że to krokodyl-popierdółka.

    Nie znam tej klasyfikacji banków :)
    Nigdy nic z CA nie miałem do czynienia, więc założyłem że to bank jak bank.

    > (nigdy nie kupuję w sklepach, gdzie jest taki kredyt 0% - chyba że naprawdę mają
    najtaniej, ale teraz to już się bardzo rzadko zdarza, bo i tak internet ich pokona)

    To była IKEA. RRSO 0% mają co roku w lecie. Nie wiem czy gdzieś w
    internecie jest konkurencyjna oferta.
    A rowery markowe mają jakąś tam cenę, te miały rzędu 1900.
    Po sezonie trochę obniżyli. Przyszła jesień - jeszcze obniżyli i
    dołożyli RRSO 0%. Kupiłem dwa.

    > Tutaj dopłaca - więc nic dziwnego, że chce w zamian choć danych o kliencie.

    Sklep dopłaca do kredytu bo chce sprzedać towar.
    Bank dopłaca do kredytu bo chce sprzedać swój "produkt".
    Dla mnie to jest podobna sytuacja i dlatego zakładałem, że wymagania
    będą podobne przy takiej samej kwocie ryzyka.

    > O wow, to trzeba było założyć ;>

    Miałem zakładać jak już będą mi dawać ten kredyt, a że z tym nie wyszło
    to już o tym nie myślałem.
    Ale tak w sumie to nie jest mi potrzebne kolejne konto.
    Nie znajduję czasu nawet na te kilka co mam. Na przykład do T-mobile nie
    zaglądałem już ze dwa lata, a jakoś na wiosnę kartę Euro dosłali. Może
    tam się jakiś minus zrobił.

> [...]
    > A o zamykaniu PRP w przypadku otwarcia innego konta - czy też zakazie otwarcia
    innego, jeśli się posiada PRP - chyba nawet nie ma słowa...

    Nigdy nie widziałem ustawy. Opierałem się jedynie na intuicji.
    Jak mi wyszło w CA, że chyba faktycznie "da się" to napisałem o tym bo
    są tu kolekcjonerzy kont to może komuś przyjdzie do głowy kolekcjonować
    PRP we wszystkich bankach w których się uda.
    P.G.

  • 17. Data: 2019-10-17 11:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Ale dokładnie jako taki sam klient brałem kredyt na meble czy rowery
    >i nie było żadnego problemu.

    Tam byl pewnie posrednik ... i posrednikowi jakos wiecej wolno.
    Albo wie, jak omijac :-)

    >Ogólnie to nie rozumiem źródeł problemów.
    Jestes nietypowy przypadek :-)

    >A dlaczego s.k.
    >Jakie to dla nas ma zalety? Bo na pierwszy rzut oka to widzę raczej
    >wady, bo wolałbym jednak mieć ograniczoną odpowiedzialność a nie
    >nieograniczoną.

    Dlatego w s.k. bedziesz wspolnikiem pasywnym (komandytariuszem), ktory
    za nic nie odpowiada.
    A wspolnikiem aktywnym, ktory odpowiada, bedzie sp. z o.o. :-)

    Za to jak przyjdzie do podzialu zysku, to z s.k. placisz tylko jeden
    podatek, a nie 3 jak z dywidendy z o.o. :-)

    >Według mnie to, że komuś nie przysługuje nie oznacza, że bankowi nie
    >wolno.

    Tez to tak rozumiem, ale jak sie bank uprze ... albo sie nie uprze,
    tylko ma na wniosku
    oswiadczenie "nie posiadam kont w innych bankach" ....

    A banki przeciez chca zarabiac na oplatach za konta :-)

  • 18. Data: 2019-10-17 20:16:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-07 o 21:41, b...@g...com pisze:
    > - zapewne niemałej liczbie klientów podwinie się noga i nie spłacą raty na czas
    (zapomną, przelew nie pójdzie na czas itp) i pożyczka stanie się płatna,

    Nie "podwinie się noga", tylko poprawnie po polsku jest "powinie się
    noga". Podwinąć można rękaw koszuli.

  • 19. Data: 2019-10-18 21:22:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > No i też zupełnie inną sprawą jest kredyt na konkretny towar, gdzie
    > sponsoruje ten kredyt 0% sklep - a tak naprawdę klienci, którzy kupują
    > nie za taki kredyt

    Klienci zawsze sponsorują sprzedawców, oraz cały łańcuszek aż do
    pierwszych producentów. Może być tylko różnica w wielkości owego
    sponsoringu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jakie marże można mieć na
    niemasowy towar :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2019-10-18 22:59:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ktoś, kto te spółki z nieograniczoną nieodpowiedzialnością wprowadził do systemu
    prawnego powinien zostać rozstrzelany przez uczciwe
    społeczeństwo.
    Niestety to nie uczciwi ustanawiają prawo, lecz grupy interesów.

    -----