eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 10:45:45 +0100

    Czy może mi ktoś pomóc rozwikłać taki problem :)
    Czysto hipotetyczne dane - biorę 30-letni kredyt = 200 000 zł na kupno
    mieszkania o wartości 200 000 zł. 0% wkładu własnego. Zaczynam spłacać
    kredyt, ale po 15 latach okazuje się, że z jakichś przyczyn nie mogę dalej
    spłacać kredytu, bo mnie na to nie stać. Jednak połowę kapitału i odsetek
    mam już spłacone, a więc do spłaty zostało teoretycznie 100 000 zł +
    odsetki.
    I teraz jaki następuje scenariusz?
    1/ Bank przejmuje ode mnie i sprzedaje moje mieszkanie na wolnym rynku
    (podpisana wraz z umową zgoda na poddanie się egzekucji), ja zostaję bez
    mieszkania, ale wolny od spłaty reszty kredytu?
    2/ Bank przejmuje i sprzedaje moje mieszkanie, ale część kasy ze sprzedaży
    oddaje mi jako równowartość spłaconego przez mnie do tej pory kredytu, ale i
    tak muszę spłacić resztę?
    3/ Bank licytuje mieszkanie, ja zostaję bez mieszkania i kasy, ale i tak
    muszę spłacić całą resztę kredytu?

    Najbardziej prawdopodobne wydaje mi się rozwiązanie 2, ale czy ktoś
    przerabiał ten temat nieco dokładniej i mógłby się podzielić uwagami? Będę
    zobowiązany :)