Finanse

Finanse - porady

21. Data: 2006-07-21 13:00:14
Temat:Re: CVC/CVV czy na kazdej karcie ?
Od:Krystek <k...@p...space.mailbox> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Halasa napisał:
> Stormy Waters pisze:
>
> To dotyczylo w praktyce tylko kart, ktore mozna bylo w ogole uzyc
> w transakcjach bez fizycznej obecnosci karty.
>
> Mam przed soba VE wydana w 2003 roku, ktora nie ma CVV2.

Hmm. AlleKarta BZWBK nie ma nadrukowanego CVV, mimo, że traktowana jest
jak Visa Classic.

K.

22. Data: 2006-07-21 13:06:47
Od:Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystek napisał(a):
> Hmm. AlleKarta BZWBK nie ma nadrukowanego CVV, mimo, że traktowana jest
> jak Visa Classic.

Moja ma.

--
Dawid

23. Data: 2006-07-21 13:15:17
Od:Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

> na 90% jestem pewien ze debetowki nie maja i nie mialy.

Czyżbyś był wyznawcą - błędnego acz powszechnego - poglądu, jakoby
płaskie karty były debetowe, a wypukłe kredytowe? Albo że kartą
debetową nie można robić transakcji MO/IO?

MJ

24. Data: 2006-07-21 13:20:04
Od:Krystek <k...@p...space.mailbox> szukaj wiadomości tego autora

Dawid Kulbicki napisał:

> Moja ma.

A możesz wskazać w którym miejscu i kiedy karta była wydana?

K.

25. Data: 2006-07-21 13:25:06
Od:Krystek <k...@p...space.mailbox> szukaj wiadomości tego autora

> A możesz wskazać w którym miejscu i kiedy karta była wydana?

Jeśli to to o czym myślę, to chyba jest ten kod CVV. Nadrukowany na
pasku podpisu - 3 cyfry zaraz za numerem karty.

K.

26. Data: 2006-07-21 14:02:18
Od:"Stormy Waters" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Truizm, zwlaszcza biorac pod uwage to, co napisalem wczesniej.

szukales moze jakies grupy dyskusyjnej dla filozofow ?

> Nie, znakomita wiekszosc ma, w tym przypuszczalnie praktycznie
> wszystkie offlinowe (zwykle tez da sie nimi robic transakcje
> bez fizycznego udzialu).

znakomita wiekszosc ...
zastanawiam sie czy rozrozniasz CVV od CVV2
chyba jednak nie
zalozylem ze Twoj skrot VE to Visa Electron i karta debetowa

> Sposob rozliczania karty (charge, debit, kredytowa, czy jeszcze
> jakis bardziej magiczny - sa np. karty, ktore umozliwiaja rozne
> rozliczenie transakcji zaleznie od decyzji klienta) nie ma chyba
> zadnego zwiazku z CVV2.

zawsze myslalem ze rozliczenie VISA nazywa sie VISA BASE II :)
gdzie tu magia ?
oswiec prosze

SW

27. Data: 2006-07-21 14:07:18
Od:"Stormy Waters" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyżbyś był wyznawcą - błędnego acz powszechnego - poglądu, jakoby
> płaskie karty były debetowe, a wypukłe kredytowe?

prosze Cie...

> Albo że kartą
> debetową nie można robić transakcji MO/IO?

zapomniales jeszcze napisac o TO ;)

SW

28. Data: 2006-07-22 11:49:59
Od:Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

> znakomita wiekszosc ...
> zastanawiam sie czy rozrozniasz CVV od CVV2
> chyba jednak nie

Obawiam sie ze rzeczywistosc jest bardziej zlozona.

Faktem jest to ze wiekszosc kart debit ma CVV2.
CVV maja wszystkie karty VISA i jest zapisany na pasku - ale tym
magnetycznym, nie na podpis.

W szczegolnosci, chyba wszystkie karty debit wydane w USA maja CVV2
(powtorze - wydrukowany na pasku na podpis), bo to sa karty offline
(maja wypukle literki a service code nie wymaga kazdorazowej
autoryzacji ani wpisywania PINu).
Ale takze karty plaskie (online, VE = electrony) maja zwykle CVV2.
Nawet jesli nie mozna nimi dokonywac transakcji zdalnych.

CVV jest potrzebny do autoryzacji elektronicznej (z odczytem paska
magnetycznego).
CVV2 jest potrzebny tylko do autoryzacji przy transakcji bez
fizycznej obecnosci karty. Mozesz tez zauwazyc, ze CVV2 nie wolno
uzyc (choc technicznie sie da) w przypadku transakcji z fizyczna
obecnoscia karty. Np. przy takiej z wpisaniem numeru do terminala,
lub na przejechaniu zelazkiem (oczywiscie wtedy nie da sie takze
uzyc CVV).

> zalozylem ze Twoj skrot VE to Visa Electron i karta debetowa

Blednie zalozyles. VE to powszechnie uzywany skrot od Visa Electron.
Debetowosc ma sie do tego nijak, dokladnie tak samo moze to byc
np. karta kredytowa.

> zawsze myslalem ze rozliczenie VISA nazywa sie VISA BASE II :)
> gdzie tu magia ?

Nic o zadnej magii nie pisalem. Bank moze dowolnie rozliczac
transakcje karta, VISA ma sie do tego nijak. To ze Twoj bank
wydaje tylko debit VE (bez CVV2?) i kredytowe VC o niczym nie
swiadczy.

Sa karty, uzywajac ktorych klient w czasie transakcji moze wybrac
obciazenie rachunku kredytowego lub biezacego.
--
Krzysztof Halasa

29. Data: 2006-07-22 12:02:33
Od:Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystek <k...@p...space.mailbox> writes:

> Hmm. AlleKarta BZWBK nie ma nadrukowanego CVV, mimo, że traktowana
> jest jak Visa Classic.

CVV2 jak rozumiem. Tylko karty Visa Classic sa traktowane jako Visa
Classic (maja wypukle znaki, logo VISA, hologram, oraz offline i bez
wymagania PINu service code).

AlleKarta wedlug Google (kopia www.allekarta.pl, bo serwer oryginalny
jest wlasnie niedostepny) rozni sie tym ze jest plaska i domyslam sie
ze ma service code "online".
--
Krzysztof Halasa

30. Data: 2006-07-22 13:56:58
Od:Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

> AlleKarta wedlug Google (kopia www.allekarta.pl, bo serwer oryginalny
> jest wlasnie niedostepny) rozni sie tym ze jest plaska i domyslam sie
> ze ma service code "online".

... choc, jak rozumiem, pozwala na MO/TO/IO - wiec powinna CVV2 miec.
--
Krzysztof Halasa