  • 21. Data: 2006-07-21 13:00:14
    Temat: Re: CVC/CVV czy na kazdej karcie ?
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Krzysztof Halasa napisał:
    > Stormy Waters pisze:
    >
    > To dotyczylo w praktyce tylko kart, ktore mozna bylo w ogole uzyc
    > w transakcjach bez fizycznej obecnosci karty.
    >
    > Mam przed soba VE wydana w 2003 roku, ktora nie ma CVV2.

    Hmm. AlleKarta BZWBK nie ma nadrukowanego CVV, mimo, że traktowana jest
    jak Visa Classic.

    K.

  • 22. Data: 2006-07-21 13:06:47
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Krystek napisał(a):
    > Hmm. AlleKarta BZWBK nie ma nadrukowanego CVV, mimo, że traktowana jest
    > jak Visa Classic.

    Moja ma.

    --
    Dawid

  • 23. Data: 2006-07-21 13:15:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > na 90% jestem pewien ze debetowki nie maja i nie mialy.

    Czyżbyś był wyznawcą - błędnego acz powszechnego - poglądu, jakoby
    płaskie karty były debetowe, a wypukłe kredytowe? Albo że kartą
    debetową nie można robić transakcji MO/IO?

    MJ

  • 24. Data: 2006-07-21 13:20:04
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Dawid Kulbicki napisał:

    > Moja ma.

    A możesz wskazać w którym miejscu i kiedy karta była wydana?

    K.

  • 25. Data: 2006-07-21 13:25:06
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    > A możesz wskazać w którym miejscu i kiedy karta była wydana?

    Jeśli to to o czym myślę, to chyba jest ten kod CVV. Nadrukowany na
    pasku podpisu - 3 cyfry zaraz za numerem karty.

    K.

  • 26. Data: 2006-07-21 14:02:18
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Truizm, zwlaszcza biorac pod uwage to, co napisalem wczesniej.

    szukales moze jakies grupy dyskusyjnej dla filozofow ?

    > Nie, znakomita wiekszosc ma, w tym przypuszczalnie praktycznie
    > wszystkie offlinowe (zwykle tez da sie nimi robic transakcje
    > bez fizycznego udzialu).

    znakomita wiekszosc ...
    zastanawiam sie czy rozrozniasz CVV od CVV2
    chyba jednak nie
    zalozylem ze Twoj skrot VE to Visa Electron i karta debetowa

    > Sposob rozliczania karty (charge, debit, kredytowa, czy jeszcze
    > jakis bardziej magiczny - sa np. karty, ktore umozliwiaja rozne
    > rozliczenie transakcji zaleznie od decyzji klienta) nie ma chyba
    > zadnego zwiazku z CVV2.

    zawsze myslalem ze rozliczenie VISA nazywa sie VISA BASE II :)
    gdzie tu magia ?
    oswiec prosze

    SW

  • 27. Data: 2006-07-21 14:07:18
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Czyżbyś był wyznawcą - błędnego acz powszechnego - poglądu, jakoby
    > płaskie karty były debetowe, a wypukłe kredytowe?

    prosze Cie...

    > Albo że kartą
    > debetową nie można robić transakcji MO/IO?

    zapomniales jeszcze napisac o TO ;)

    SW

  • 28. Data: 2006-07-22 11:49:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > znakomita wiekszosc ...
    > zastanawiam sie czy rozrozniasz CVV od CVV2
    > chyba jednak nie

    Obawiam sie ze rzeczywistosc jest bardziej zlozona.

    Faktem jest to ze wiekszosc kart debit ma CVV2.
    CVV maja wszystkie karty VISA i jest zapisany na pasku - ale tym
    magnetycznym, nie na podpis.

    W szczegolnosci, chyba wszystkie karty debit wydane w USA maja CVV2
    (powtorze - wydrukowany na pasku na podpis), bo to sa karty offline
    (maja wypukle literki a service code nie wymaga kazdorazowej
    autoryzacji ani wpisywania PINu).
    Ale takze karty plaskie (online, VE = electrony) maja zwykle CVV2.
    Nawet jesli nie mozna nimi dokonywac transakcji zdalnych.

    CVV jest potrzebny do autoryzacji elektronicznej (z odczytem paska
    magnetycznego).
    CVV2 jest potrzebny tylko do autoryzacji przy transakcji bez
    fizycznej obecnosci karty. Mozesz tez zauwazyc, ze CVV2 nie wolno
    uzyc (choc technicznie sie da) w przypadku transakcji z fizyczna
    obecnoscia karty. Np. przy takiej z wpisaniem numeru do terminala,
    lub na przejechaniu zelazkiem (oczywiscie wtedy nie da sie takze
    uzyc CVV).

    > zalozylem ze Twoj skrot VE to Visa Electron i karta debetowa

    Blednie zalozyles. VE to powszechnie uzywany skrot od Visa Electron.
    Debetowosc ma sie do tego nijak, dokladnie tak samo moze to byc
    np. karta kredytowa.

    > zawsze myslalem ze rozliczenie VISA nazywa sie VISA BASE II :)
    > gdzie tu magia ?

    Nic o zadnej magii nie pisalem. Bank moze dowolnie rozliczac
    transakcje karta, VISA ma sie do tego nijak. To ze Twoj bank
    wydaje tylko debit VE (bez CVV2?) i kredytowe VC o niczym nie
    swiadczy.

    Sa karty, uzywajac ktorych klient w czasie transakcji moze wybrac
    obciazenie rachunku kredytowego lub biezacego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2006-07-22 12:02:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> writes:

    > Hmm. AlleKarta BZWBK nie ma nadrukowanego CVV, mimo, że traktowana
    > jest jak Visa Classic.

    CVV2 jak rozumiem. Tylko karty Visa Classic sa traktowane jako Visa
    Classic (maja wypukle znaki, logo VISA, hologram, oraz offline i bez
    wymagania PINu service code).

    AlleKarta wedlug Google (kopia www.allekarta.pl, bo serwer oryginalny
    jest wlasnie niedostepny) rozni sie tym ze jest plaska i domyslam sie
    ze ma service code "online".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2006-07-22 13:56:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > AlleKarta wedlug Google (kopia www.allekarta.pl, bo serwer oryginalny
    > jest wlasnie niedostepny) rozni sie tym ze jest plaska i domyslam sie
    > ze ma service code "online".

    ... choc, jak rozumiem, pozwala na MO/TO/IO - wiec powinna CVV2 miec.
    --
    Krzysztof Halasa