  • 11. Data: 2006-07-21 10:00:05
    Temat: Re: CVC/CVV czy na kazdej karcie ?
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Nie pomylilem sie, jest dokladnie 5 cyfrowy nad nr karty, ciut zaraz po srodku
    > karty do prawej.

    tak dla porzadku zeby moze juz skonczyc te dyskusje ...

    dla VISA jest CVV2 3 znaki
    dla AmEx jest CID 4 znaki
    dla MC jest CVC2 3 znaki

    jak ktos mi powie ze ma inaczej to chyba sam sobie emboss'owal te karte
    jesli dodatkowo powie ze PAN Number tego amexa ma inna dlugosc niz 15 znakow
    tu uwierze natychmiast :-)

    SW

  • 12. Data: 2006-07-21 10:12:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> writes:

    > chetnie pogadam, temat mnie b.interesi dlatego go zapodalem,
    > ale jestem userem jedynie kart VISA i MC...tam wszystko jest jasne
    > kod 3-cyfrowy na awersie i nic wiecej
    >
    > mozesz rozwinac jak to jest z CVV1 i CVV2 oraz CVC i PVV?
    >
    > czym sie roznia, ktory kod kiedy stosujemy etc...

    Po prostu oddzielne "sumy kontrolne" zabezpieczaja zawartosc informacji
    na pasku magnetycznym. Te drukowane sa opcjonalne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2006-07-21 10:30:06
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > mozesz rozwinac jak to jest z CVV1 i CVV2 oraz CVC i PVV?

    > Po prostu oddzielne "sumy kontrolne" zabezpieczaja zawartosc informacji
    > na pasku magnetycznym.

    poniekad ma racje. sumy kontrolne sa wyliczane z algorytmow
    bioracych pod uwage value kilku tych kodow naraz.tych bedacych na karcie
    i tych przechowywanych w systemach.

    > Te drukowane sa opcjonalne.

    w przypadku VISA nie masz racji odnosnie CVV2
    obligatoryjne od poczatku roku 2001.

    SW

  • 14. Data: 2006-07-21 10:30:40
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > jesli dodatkowo powie ze PAN Number tego amexa ma inna dlugosc niz 15 znakow

    Kur... mialo byc 4 znaki!! Nie 5!

  • 15. Data: 2006-07-21 10:53:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > to ze napisalem ze "szkoda ze sie nie da " to nie zebym nie chcial
    > tylko zwyczajnie nie wolno :) w sensie o szczegolach

    Wolno, wolno. O takich rzeczach to sa nawet publicznie dostepne
    normy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2006-07-21 10:56:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > w przypadku VISA nie masz racji odnosnie CVV2
    > obligatoryjne od poczatku roku 2001.

    Jakies zrodlo tej informacji? Nie zeby to mialo jakiekolwiek znaczenie
    oczywiscie. Tak czy owak, wiele kart mimo wydrukowanego kodu nie ma
    zadnego mozliwosci uzycia go. Oczywiscie zawsze mozna to umozliwic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-07-21 11:13:39
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Jakies zrodlo tej informacji? Nie zeby to mialo jakiekolwiek znaczenie
    > oczywiscie. Tak czy owak, wiele kart mimo wydrukowanego kodu nie ma
    > zadnego mozliwosci uzycia go. Oczywiscie zawsze mozna to umozliwic.

    w tym przypadku mam na mysli regulacje VISA, ktora weszla w zycie
    dokladnie 1 stycznia 2001.roznie dostajemy podobne rzeczy.
    dokladna date sprawdzilem sobie logujac sie na visa online
    taki support dla issuer'ow

    SW

  • 18. Data: 2006-07-21 11:26:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

> [...]
    > dokladnie 1 stycznia 2001.roznie dostajemy podobne rzeczy.
    > dokladna date sprawdzilem sobie logujac sie na visa online

    To dotyczylo w praktyce tylko kart, ktore mozna bylo w ogole uzyc
    w transakcjach bez fizycznej obecnosci karty.

    Mam przed soba VE wydana w 2003 roku, ktora nie ma CVV2.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2006-07-21 11:52:29
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > To dotyczylo w praktyce tylko kart, ktore mozna bylo w ogole uzyc
    > w transakcjach bez fizycznej obecnosci karty.

    widzisz i tak i nie .
    to ze karta ma CVV2 nie znaczy ze cardholder moze go uzyc.
    to zalezy od konfiguracji produktu kartowego przez wystawce
    w swoim systemie i np. konkretnej wartosci SVC
    co nie zmienia faktu ze wydrukowany miec musi i tyle.

    w praktyce wszystkie karty kredytowe wydane i wznowione,
    lacznie z kartami typy replacement emergency po 01.01.2006
    go maja.

    > Mam przed soba VE wydana w 2003 roku, ktora nie ma CVV2.

    na 90% jestem pewien ze debetowki nie maja i nie mialy.

    SW

  • 20. Data: 2006-07-21 12:53:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > widzisz i tak i nie .
    > to ze karta ma CVV2 nie znaczy ze cardholder moze go uzyc.

    Truizm, zwlaszcza biorac pod uwage to, co napisalem wczesniej.

    > w praktyce wszystkie karty kredytowe wydane i wznowione,
    > lacznie z kartami typy replacement emergency po 01.01.2006
    > go maja.

    2001 jak rozumiem. Co ma do tego kredytowosc? Jestem pewien ze
    po 2001 roku byly wydawane kredytowe VE bez CVV2. Bez transakcji
    zdalnych.

    > na 90% jestem pewien ze debetowki nie maja i nie mialy.

    Nie, znakomita wiekszosc ma, w tym przypuszczalnie praktycznie
    wszystkie offlinowe (zwykle tez da sie nimi robic transakcje
    bez fizycznego udzialu).

    Sposob rozliczania karty (charge, debit, kredytowa, czy jeszcze
    jakis bardziej magiczny - sa np. karty, ktore umozliwiaja rozne
    rozliczenie transakcji zaleznie od decyzji klienta) nie ma chyba
    zadnego zwiazku z CVV2.
    --
    Krzysztof Halasa