  • 11. Data: 2019-08-26 09:29:13
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-26 o 09:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak obserwuję rzeczywistość, to bardzo często dorosłe dzieci muszą się
    > zajmować swoimi zniedołężniałymi rodzicami dłużej, niż byli pod ich
    > opieką w dzieciństwie.

    Oczywista oczywistość. Medycyna potrafi dłużej podtrzymywać przy życiu
    bo leczyć nie umie ;-) a i klientów więcej - DEMOGRAFIA

    Moi dziadkowie (4 sztuki dożyli max 70-tki) ;-)

  • 12. Data: 2019-08-26 11:57:58
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Szymon pisze:
    > Natrafiłem ostatnio w sieci na ciekawy eksperyment pewnego informatyka.
    > Otóż założył on sobie 4 lata temu, iż będzie 10% minimalnej płacy
    > inwestował w kryptowaluty. Comiesięcznie, bez względu na kurs. Ustalił
    > koszyk owych krypto i tak sobie działa.
    > Celem jest oszczędzanie na emeryturę, a zatem długofalowe. Obecnie
    > zostało mu 10-15 lat to planowanego zakończenia aktywności zawodowej.

    Eksperyment. Zauważcie, że przeznacza na niego nie 10% zarobków
    (informatyka bądź co bądź) tylko 10% płacy minimalnej. Tyle co nic - w
    stosunku do jego zarobków. Eksperyment. I tak to należy traktować. I nie
    zastanawiać się co mu się bardziej będzie opłacać.

  • 13. Data: 2019-08-26 11:59:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-26 o 11:57, Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    > stosunku do jego zarobków. Eksperyment. I tak to należy traktować. I nie
    > zastanawiać się co mu się bardziej będzie opłacać.

    Skoro hazard na mniejsze kwoty jest lepszy od hazardu na większe to
    niech sobie eksperymentuje.

    Ja kupuję stare magnetofony i kasety. Mój eksperyment lepszy ;-)

  • 14. Data: 2019-08-26 13:27:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2019 11:59:23 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Ja kupuję stare magnetofony i kasety. Mój eksperyment lepszy ;-)

    Masz zamiar je sprzedawać i z tego się na starość utrzymywać?
    Tytus powymieniał nowe rzeczy Papcia Chmiela na starocie, argumentując, ileż to będą
    warte za 50 lat.
    Papcio odpowiedział: "Daruję Ci te wszystkie graty - siadaj na schodach i czekaj 50
    lat".

  • 15. Data: 2019-08-26 20:00:31
    Od: z <...@...pl>

    > Masz zamiar je sprzedawać i z tego się na starość utrzymywać?

    Biorę sprawy w swoje ręce i rozkręcam interes. Lepszy byle jaki handelek
    niż najlepsza robota. Będę żerował na sentymentach nadzianych
    kolekcjonerów. ZŁOTY INTERES ;-)
    Pewnie że z tego nie utrzymam się na starość. Jak mam się utrzymać z 10%
    najniższej krajowej?
    Kupując krypto i czekając na cud?

    Już lepiej było zainwestować w koparkę i kilkadziesiąt zł miesięcznie
    wychodzić na plus.

    Jak już mówimy o małych kwotach

  • 16. Data: 2019-08-27 16:31:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Kłos" qk0a6q$iut$...@n...icm.edu.pl

    > Eksperyment. Zauważcie, że przeznacza na niego nie 10% zarobków
    > (informatyka bądź co bądź) tylko 10% płacy minimalnej. Tyle co nic

    Jako informatyk mógłby przeprowadzić szybciej, inwestując mniej. ;)
    Jako naukowiec, po eksperymencie miałby tyle samo -- wiedzy
    dotyczącej takiego oszczędzania. ;)

    -=-

    BTC daje zarazem duże ryzyko i nadzieję na duży zysk.
    Chyba nie ma tu niczego zdumiewającego -- takie są
    ogólne prawidłowości inwestowania.

    -=-

    Parę razy chciałem zainwestować w BTC jakieś drobiazgi:
    - na samym początku
    - około 2012 roku
    - około 2015 roku

    Gdybym zainwestował -- zyskałbym wiele stosunkowo i niewiele
    bezwzględnie (bo raczej bym wycofał przy okazji widoków
    najbliższej bessy) natomiast bym stracił sporo czasu.

    Przykładny ;) informatyk mógł zarobić majątek.

    Najlepiej bym wyszedł ze startem w 2015 r. -- wtedy właśnie
    pomyślałem o spekulowaniu na wieść o rajdzie USD. Wybór mój
    padł wówczas na BTC.

    -=-

    Ogólnie ,,waluta'' IMO niepewna, spread duży, zysk gwarantowany
    IMO głównie tym, którzy ,,pomagają'' innym w inwestowaniu... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-08-28 16:45:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myślisz, że dałby radę spieniężyć?
    Spójrz na to inaczej:
    Facet miał półmilionowy złoty róg, ostał mu się ino sznur za marne 10 tysi.

    -----

  • 18. Data: 2019-08-28 18:21:06
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2019 16:45:45 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Myślisz, że dałby radę spieniężyć?
    > Spójrz na to inaczej:
    > Facet miał półmilionowy złoty róg, ostał mu się ino sznur za marne 10 tysi.
    Ten sznur to prawie 100 tys, a nie 10...., '...Jego koszyk krypto wart jest ponad
    85000 zł...'

  • 19. Data: 2019-08-28 18:52:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-28 o 18:21, MrMrooz pisze:
    > Ten sznur to prawie 100 tys, a nie 10...., '...Jego koszyk krypto wart jest ponad
    85000 zł...'

    Ja też potencjalnie mam miliony. Mam kupon totolotka ;-)

  • 20. Data: 2019-08-28 23:34:45
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Tutaj jest podobny projekt tylko z innym krypto

    https://litecoin.pl/emerytura-za-litecoiny/

    Od jakiegoś czasu interesuje się krypto między innymi od strony
    technicznej i widzę że to ma potencjał i za niedługo będzie to mniej
    więcej tak samo powszechne jak Internet.

    Xenocide