  • 101. Data: 2019-09-02 13:28:29
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:
    > Poczytaj Sołżenicyna.

    Przeczytaj Warłama Szałamowa (Opowiadania kołymskie) i Eugenie Ginzburg
    (Stroma ściana)

    Sołżenicyn głównie spisywał to, co usłyszał i zebrał. I to mu się
    chwali. Ale na Kołymie ani nie umarł ani jej nie przeżył.

  • 102. Data: 2019-09-02 14:17:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie muszę, bliscy przeżyli wywózkę na Syberię i wrócili, a na pewno by zostali
    zakatowani w Polsce (gdzie jeden z bliskich został
    zastrzelony w pułapce).
    Paradoksy historii, że gułag oszczędził życie.

    -----

  • 103. Data: 2019-09-02 14:20:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czytałem, gdy Ty o nim jeszcze nie słyszałeś w 1981: "The First Circle" i "Cancer
    Ward" (po angielsku z księgarni w UK).

    -----

  • 104. Data: 2019-09-02 15:06:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Archipelag gułag" przeczytaj.
    Został wydany przed moim urodzeniem.

    "Krąg pierwszy" jest o szaraszkach - czyli miejscach, gdzie dało się wyrok przeżyć -
    dzięki temu przeżył Sołżenicyn, bo wpisał jako zawód: "fizyk jądrowy".

    "Oddział chorych na raka" - to o tytułowym oddziale, gdzie trafił, gdy z powodu raka
    żołądka zwolnili go z obozu - i równie cudownie mu tam ten rak minął.

    Te dwie to wręcz książki rozrywkowe w porównaniu z "archipelagiem" - a to właśnie coś
    dla tych co twierdzą, że to nie były obozy śmierci.

  • 105. Data: 2019-09-02 21:31:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Wyżej masz przykład. Ale to co się dzieje na akcjach CDProjectu wielu
    > określa mianem bańki. Niby wszyscy wiedzą, ale...

    Ale jednak CDP ma jakąś wartość, która wynika z jego majątku, także
    przewidywanych przychodów itd. To może być oczywiście bańka - ale nie
    100%.

    W Bitcoinie nie ma żadnej wartości innej niż spekulacja nt. odsprzedaży.
    To tak jakby Amber Gold miał 0 ton 0 kg 0 g złota (oraz każdego innego
    rodzaju majątku).

    Oczywiście, może być tak że np. zadłużenie firmy przekracza wartość
    majątku, i w efekcie akcjonariusze nie mają dokładnie nic. Ale to nie
    jest reguła.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 106. Data: 2019-09-03 06:27:11
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Ale jednak CDP ma jakąś wartość, która wynika z jego majątku, także
    > przewidywanych przychodów itd. To może być oczywiście bańka - ale nie
    > 100%.

    A gdyby tak w blockchain widzieć potencjał rozwiązania? Przewidywane
    przychody/zastosowanie, zaś Bitcoin w roli najbardziej rozpoznawalnej
    marki dot. owej technologii?

    Zwróć uwagę, iż Wiedźmin - podobno - nie przynosi już dochodu, zaś czy
    Cyberpunk okaże się sukcesem to się dopiero okaże. Nawet jeśli -
    pozostanie kwestia czy sukces nie jest już w cenach.

    > W Bitcoinie nie ma żadnej wartości innej niż spekulacja nt. odsprzedaży.
    > To tak jakby Amber Gold miał 0 ton 0 kg 0 g złota (oraz każdego innego
    > rodzaju majątku).

    AG miał jeszcze apartamenty, samochody etc. Oczywiście to ułamek całości
    zobowiązań. Podobnie jak cena akcji CDP to ułamek Wiedźmina i nadzieje
    na 14,5% lokaty... tfu... sukces Cyberpunka ;-)
    Wczoraj CDP po 250 zł (-1,19%). Warto zapamiętać. Ja bym zainteresował
    się krótką sprzedażą.

  • 107. Data: 2019-09-04 14:06:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-09-03, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A gdyby tak w blockchain widzieć potencjał rozwiązania?

    Blockchain, to blockchain. Bitcoin to bitcoin.

    > Przewidywane przychody/zastosowanie, zaś Bitcoin w roli najbardziej
    > rozpoznawalnej marki dot. owej technologii?

    No przykładowo Bitcoin ma takie zastosowania:
    https://gizmodo.com/someone-uploaded-child-pornograp
    hy-to-a-blockchain-ledg-1832398480

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 108. Data: 2019-09-09 16:51:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > A gdyby tak w blockchain widzieć potencjał rozwiązania? Przewidywane
    > przychody/zastosowanie, zaś Bitcoin w roli najbardziej rozpoznawalnej
    > marki dot. owej technologii?

    Technologia to zupełnie coś innego. Z podobnej technologii korzystają
    inne rozwiązania, niektóre zresztą dłużej niż BTC (choć być może nazwa
    "blockchain" nie była wtedy używana).

    > AG miał jeszcze apartamenty, samochody etc. Oczywiście to ułamek
    > całości zobowiązań.

    Dlatego napisałem też o innym majątku.
    Teraz wyobraź sobie, że AG byłby tylko wpisem do rejestru i nie miałby
    dokładnie nic - nawet prezesa, do którego można mieć pretensje.

    CDP ma majątek. Zarówno materialny jak i nie. Na ile rozsądnie jest to
    wyceniane to nie mam pojęcia.
    BTC nie ma żadnego majątku - niematerialnego także nie. Ma tylko stale
    rosnące koszty, które są pokrywane z nowych wpłat "akcjonariuszy".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 109. Data: 2019-09-25 10:33:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-25, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Tak się zastanawiam - dobrze na tym wyjdzie czy nie? Eksperyment wydaje
    > się ciekawy.

    To właśnie BTC grzmotnął z 39000 -> 32500 i zniżkuje dalej :)
    Inne krypto podonie, albo nawet mocniej.

    Ktoś realizuje zyski :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 110. Data: 2019-09-25 13:49:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właściciele Cooka, od razu wszystkie.
    Przecież trzeba nową jeszcze lepszą firmę otworzyć.

    -----