  • 11. Data: 2020-01-04 21:52:31
    Temat: Re: Biedronka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2020 19:43:57 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:

    > Nieprawdą jest jakoby.
    > U mnie w robocie (znaczy biedra na parterze a robota na 4p) po 3

    To nie wstyd pracować w stonce ;>

    > tygodniowym remoncie otworzyli właśnie z kasami samo...

    W mojej dużej blisko domu zrobili też po remoncie, w dużej koło roboty chyba też po
    remoncie, a w małej koło roboty bez remontu - po prostu jednej nocy postawili w
    miejscu tych mini-kas, które już od dawna nie były używane (zresztą były używane
    jedynie przez krótki okres) - ciekawostką jest to, że jest to jakby "druga linia"
    kas, a nawet są pod ścianą - i jedna z zamkniętych "zwykłych" kas musi być
    "przepuszczająca" - a jak jest kolejka to pani obwieszcza gromko "z kartą do kasy
    samoobsługowej" (tak jak ci "mobilni" kasjerzy w empiku).
    Szkoda, że w małej koło domu raczej nie będzie ich gdzie ustawić - tym bardziej, że
    do małej mam bliżej :(

  • 12. Data: 2020-01-04 22:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Jan 2020 15:23:58 +0100, PiteR napisał(a):

    > Paścia przeciążyła serwery.

    Ale ktore ?

    > Dziś w moim osobistym mieście nie było gdzie postawić samochodu pod
    > galerią, kerfurem, oszą itd

    Tylko ze ta biedra w szczycie, to ma 4 kasy czynne.

    Wiec co te serwery wyprawiaja, ze transmisja kwoty do terminala trwa
    minute ?

    J.

  • 13. Data: 2020-01-04 22:56:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 15:19:32 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A nie wolisz w samoobsługowej?

    W Biedronce ? Nie ma.

    A jakby nawet byla ... mylisz, ze wolalbym czekac nie wiadomo na co i
    nie wiedzac co sie dzieje ?

    J.

  • 14. Data: 2020-01-11 03:10:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-01-04 21:45, Dawid Rutkowski pisze:
    > Swoją drogą biedronek zmienił ostatnio operatora terminali.

    Tak. Na nowe Banku Pekao. Ale nie w każdej Biedrze jeszcze wymienili na
    te nowe. I w tych nowych terminalach nie działają mi płatności
    zbliżeniowe. Za kazdym razem muszę wkładać chipem i klepac PIN. Co
    prawda w banku dla mojej karty (MC) w web interfejsie pokazuje, że
    transakcje zbliżeniowe dla tej karty są wyłączone, ale w terminalach w
    innych sklepach (oraz w Biedronkach ze starymi terminalami) płatności
    zbliżeniowe działają. Na pewno w terminalach First Data Poland mi
    działają, bo obsługę systemu kartowego MC dla kart wydanych przez mój
    bank obsługuje właśnie FDP i chyba też w eService. Starsze, czarne
    terminale.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2020-01-11 10:39:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 11 stycznia 2020 03:15:02 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    > działają, bo obsługę systemu kartowego MC dla kart wydanych przez mój
    > bank obsługuje właśnie FDP i chyba też w eService. Starsze, czarne

    Rzeczywiście dopiero wczoraj zauważyłem, że te nowe mają rysunek żubra na tym dużym
    ekranie.
    Chyba że wcześniej nie było i dopiero upgrade zrobili teraz.

    Z moich odczuć te nowe są dużo szybsze - i to on-line, bo choć ostatnio płacę citkową
    platyną, która chyba jeszcze potrafi chodzić offline, to ze slipów wynika, że jest
    on-line.
    Za to popsuli w drukarkach, że nie odcina slipu od paragonu.

    A z tą kartą i z działaniem wyłączonego pikacza (choć nie zawsze) to opowiedziałeś
    historię z cyklu "takie numery to tylko w mBąku".

    Choć jeszcze sprawdź, czy po zapłacie z chipa pikacz nadal działa w tych innych
    terminalach.
    Ale muszę przyznać, że te nowe w biedronku to rzeczywiście jakieś cudowne muszą być,
    skoro "wyczuły", jak masz ustawioną kartę w banku...

  • 16. Data: 2020-01-11 17:42:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > PS.: miałeś sprawdzić datę ważności dolarowej karty alior-kantora ;>

    No i sprawdziłem. Nadal jest ważna :)
    Choć nigdy nie użyta.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 17. Data: 2020-01-11 22:45:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 11 stycznia 2020 17:42:32 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > No i sprawdziłem. Nadal jest ważna :)

    Długo jeszcze?
    I w ST kantoru nadal jej nie ma?

    > Choć nigdy nie użyta.

    A co z opłatą?

  • 18. Data: 2020-01-12 17:56:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Długo jeszcze?

    Do końca lutego.

    > I w ST kantoru nadal jej nie ma?

    nie ma

    Firefox 71 win8.1

    > A co z opłatą?

    chyba nigdy nie pobrana

    zauważyłem, że w nocy kantor niby działa ale nie zaciąga historii
    operacji ten durny pusty zegarek wyświetla.

    Po za tym dopiero gdy się kliknie wyślij przelew dowiadujemy się
    krótkim błyśnięciem, że service unavailable. Wypełnione dane idą się
    kochać. Wypełniłem odbiorce zdef i rano ponowiłem próbę. Przelew
    poszedł.

    Zepsuli www totalnie. Alior to chyba tonie.

  • 19. Data: 2020-01-13 14:05:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-01-11 10:39, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]

    > Ale muszę przyznać, że te nowe w biedronku to rzeczywiście jakieś cudowne muszą
    być, skoro "wyczuły", jak masz ustawioną kartę w banku...

    Działa, działa. Tylko w Biedronce wykrywa blokadę banku dla płatności
    zbliżeniowych karty.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 20. Data: 2020-01-13 14:58:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 14:06:29 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > Działa, działa. Tylko w Biedronce wykrywa blokadę banku dla płatności
    > zbliżeniowych karty.

    O, to też coś z rodzaju "tylko w mBąku takie rzeczy".
    "Wyłączyć" pikacza w taki sposób, że bank nie autoryzuje transakcji zbliżeniowych -
    no to się trzeba postarać.
    I jeszcze lepsze, że tylko w jednym rodzaju terminali to działa...
    Materiał na reklamację.
    Napiszesz?
    Jak nie, to ja sobie tego "pikacza wyłączę" w mBąku i sprawdzę.
    Tylko napisz, czy to MC z delfinkiem czy orkiestrowe?

    Przebili tym nawet śp. db - tam możliwość wyłączania pikacza wprowadzili dopiero po
    roku od terminu nakazanego przez unię - a do tego umożliwili to jedynie w kartach
    wydanych po tym terminie. Jak ktoś, kto miał starą kartę, bardzo się upierał, to
    proponowali duplikat (choć dobrze, że duplikat, taki santander ostatnio wymyślił, że
    duplikatów nie będzie - i cokolwiek dzieje się z kartą, to zastrzegają i wysyłają
    nową, z nowym numerem - i przez tydzień lub dłużej jesteś bez karty, a tak chociaż
    można by w necie płacić i/lub google pay - pozostaje ew. HCE w ich apce, ale wtedy
    traci się bonusy dołączane do KK).

    Zresztą to "wyłączanie pikacza" i tak na dwa sposoby widziałem robione - albo jest
    tak, że można odczytać numer, ale nie można zapłacić - opcja dobra do zwrotów - albo
    w ogóle nic się nie da odczytać, ale karta się zgłasza - nie wiem, po cholerę, tylko
    przeszkadza to jak terminal nie ma obsługi kolizji.

    Opcję taką, że terminal w ogóle nie reaguje na kartę, widziałem tylko jako
    "undocumented feature" - ostatnio dwa razy powtórzyło się to dla nowej karty żony -
    wygląda na uszkodzenie fizyczne anteny (być może skutkiem długich imion i nazwiska).
    Ale dlaczego nie ma takiej opcji jako możliwej do wgrania do chipa - nie wiem.