Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2005-03-31 13:40:36
Temat:BePecH i przelew do Urzędu Skarbowego (PIT-37)
Od:Rafal Wisniewski <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie wyszło mnie, ze pierwszy raz w życiu będę zasilał nasz system
podatkowy. W związku z tym mam kilka wątpliwości.

Wszedłem w stosowną linkę w sez@mie i wygenerowałem przelewik. Oto on na
liście "odroczonych":

Rachunek zobowiązanego:
Rachunek: 51-10600076-XXXXXXXXXXXXXX
Nazwa zobowiązanego: RAFAŁ JERZY WIŚNIEWSKI
Typ identyfikatora uzupełniającego: NIP
Identyfikator uzupełniający: 712-XXX-XX-XX
Odbiorca:
Nazwa org. podat.: Pierwszy Urząd Skarbowy Lublin PIT
Nr rach. org. podat.: 34101013390000392223000000
Dane przelewu:
Symbol formularza lub płatności: PIT-37
Identyfikator zobowiązania: Deklaracja PIT 37
Typ okresu: R - rok Numer okresu: --- Rok: 04
Kwota: XX.80 PLN
Notatki:
Data operacji (dd-mm-rrrr): 02-05-2005
Opcje zaawansowane:
Potwierdzenie przelewu zostanie przesłane:
Status zlecenia:
Oczekujący na realizację

I moje pytania:

1) Co powinno się wpisać w polu "Identyfikator zobowiązania". BePecH
monituje, aby to pole nie było puste

2) Czy skoro 30 IV i 1 V sa ustawowo wolne od pracy to data 2 V jest OK?

3) Co oznacza "Potwierdzenie przelewu zostanie przesłane:"

4) Czy widzicie jakies inne błędy?

Pozdrawiam, RW

2. Data: 2005-03-31 13:53:50
Temat:Re: BePecH i przelew do Urzędu Skarbowego (PIT-37)
Od:Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wisniewski napisał:

> 2) Czy skoro 30 IV i 1 V sa ustawowo wolne od pracy to data 2 V jest OK?

IMHO ryzykujesz, ze z powodow najrozniejszych, w wiekszosci tajemniczych
nawet dla tworcow systemu, przelew wyjdzie kiedy bedzie chcial.

Bartol

3. Data: 2005-03-31 17:06:10
Od:"Adam S." <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1) Co powinno się wpisać w polu "Identyfikator zobowiązania". BePecH
> monituje, aby to pole nie było puste

Z helpu na stronie przelewu do US
Identyfikator zobowiązania - wpisz nazwę dokumentu, na podstawie którego
powstało zobowiązanie podatkowe, np. decyzja, postanowienie, tytuł
wykonawczy, zeznanie, deklaracja lub inny akt organu podatkowego lub
administracyjnego,

> 2) Czy skoro 30 IV i 1 V sa ustawowo wolne od pracy to data 2 V jest OK?

Może być , ale nie lepiej jednak ustawić odrobinę wcześniejszą datę , nie
wiem czy na odsetkach zarobisz nawet 1gr

> 3) Co oznacza "Potwierdzenie przelewu zostanie przesłane:"

Czy zaznaczyłeś w zaawansowanych wysłanie potwierdzenia ? Jeżeli tak to po
realizacji przelewu powinieneś otrzymać potwierdzenie /odpłatnie/

> 4) Czy widzicie jakies inne błędy?

Nie

pozd
as

4. Data: 2005-04-02 14:49:03
Od:Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wisniewski napisał(a):

> 1) Co powinno się wpisać w polu "Identyfikator zobowiązania". BePecH
> monituje, aby to pole nie było puste

To, co napisałes w tytule postu - PIT37

M.

5. Data: 2005-04-02 15:55:46
Od:"S.T." <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, co napisałes w tytule postu - PIT37

Nie, pole powinno zostać puste!
Jeśli BPHahaha nie pozwala by zostało puste,
to jest to ewidentny błąd ich systemu,
jeśli tylko monituje, to albo niezręczność
albo nieumiejętność zrozumienia monitu.

[ żródło: http://skocz.pl/poradniKIR ]
"Pole IDENTYFIKACJA ZOBOWIĄZANIA
wypełnia się jeżeli:
&#8226; Wpłata należności wynika z decyzji,
postanowienia, tytułu wykonawczego lub
innego aktu organu podatkowego;
wówczas zobowiązany, wypełniając pole,
wpisuje w skrócie rodzaj aktu
administracyjnego i rodzaj należności,
&#8226; Wysokość wpłaty nie wynika z decyzji,
postanowienia, tytułu wykonawczego lub
innego aktu bądź też określonego rodzaju
formularza (zeznania, deklaracji,
informacji); wówczas należy wpisać w
skrócie rodzaj należności."

przykładowo:
DEC.RYCZAŁT, TYT.WYK.POD.DOCH,
POD.OD.POS.PSÓW itp.

6. Data: 2005-04-02 16:52:44
Od:"Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie, pole powinno zostać puste!

Oj nie chrzan...
Powinno byc PIT-37 i tyle.

--
Pozdrowienia

7. Data: 2005-04-02 17:10:12
Od:"S.T." <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Oj nie chrzan...
> Powinno byc PIT-37 i tyle.

Bo?
Albo uzasadnij, albo się odchrzań ;-P

8. Data: 2005-04-02 21:26:10
Od:"Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

BePecH

> Bo?

Bo tak jest napisane w dokumencie, ktory cytowales.
Ale poniewaz nie umiesz czytac ze zrozumieniem, to zacytowales niewlasciwy
jego fragment...

> Albo uzasadnij,

tobie?
ani mi sie sni...

--
Pozdrowienia

9. Data: 2005-04-03 12:50:35
Temat:Re: BePeH i przelew do Urzędu Skarbowego (PIT-37)
Od:"S.T." <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo tak jest napisane w dokumencie, ktory cytowales.
> Ale poniewaz nie umiesz czytac ze zrozumieniem,

Wiesz, dopóki Twoja ignorancja nie zaszkodzi innym
możesz się nią popisywać ile Ci się żywnie podoba.
Jeśli nie odróżniasz pola "SYMBOL FORMULARZA LUB PŁATNOŚCI"
od "IDENTYFIKACJA ZOBOWIĄZANIA", to też tylko Twój problem
dopóty nie będziesz wmawiał innym, że to to samo.

> to zacytowales niewlasciwy jego fragment...

Ten faktycznie był ze starego opisu formularza,
tyle tylko, że w tym _istotnym_fragmencienie:
"Pole IDENTYFIKACJA ZOBOWIĄZANIA
wypełnia_się_jeżeli wysokość wpłaty_nie_wynika
z określonego rodzaju formularza" (tu zeznania PIT-37)
nie różni się on od aktualnego nawet przecinkiem.

> tobie?

Mi? a czy to moje prywatne podwórko?

> ani mi sie sni...

Mieszanina arogancji z ignorancją, które tu prezentujesz
jest na tyle wyrazista, że już niczego więcej
od Ciebie nie wymagam, ni oczekuję.
A że nie gustuję w impertynenckich zagrywkach,
więc z mojej strony EOT.

10. Data: 2005-04-03 14:22:04
Od:"Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Oj nie chrzan...

Przepraszam, pozajaczkowalo mi sie...

> Powinno byc PIT-37 i tyle.

Jednak powinno byc puste a "PIT-37" w poprzednim polu, tak jak pytajacy
wypelnil.
A w sprawie tego monitu przy wypelnianiu - ja zawsze sprawdzam czy nie
wystarczy wstawic spacje albo kropke (albo kilka spacji lub kropek).

--
Pozdrowienia