  • 1. Data: 2020-09-24 09:10:52
    Temat: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
    Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi czy bank leży
    7% się należy:

    "niestety, nie mogliśmy uznać reklamacji. Poniżej przedstawiam szczegóły.
    Zwrócone kwoty są prawidłowa. Różnica wynika z mechanizmów przeliczania kursów walut
    i różnic kursowych między dniem transakcji, a
    dniem zwrotu środków.
    Kiedy dokonywała Pani transakcji zagranicznej kartą, Pani rachunek został obciążony
    kwotą, która zawierała w sobie koszt produktu
    oraz prowizję banku w wysokości 3,5% za przewalutowanie transakcji (OIF). Ta kwota
    została przeliczona na złote zgodnie z
    regulaminem ,,Tytuł regulaminu karty", czyli po kursie Visa/MasterCard z dnia
    przetworzenia transakcji. Informację o kursie może Pani
    znaleźć na stronie internetowej banku, a dzień przetworzenia transakcji przez
    organizację płatniczą znajdzie Pani na zestawieniu
    transakcji płatniczych.
    Kwoty zwrotu, które otrzymała Pani na rachunek zawiera również koszt usługi/produktu
    oraz opłatę za przewalutowanie transakcji.
    Kwota ta jest przeliczona przez VISA lub Mastercard w oparciu o kurs waluty z dnia
    przetworzenia transakcji zwrotu przez organizację
    płatniczą.
    Organizacje płatnicze, których znak znajduje się na karcie (Visa albo Mastercard),
    stosują do przewalutowań transakcji różne kursy,
    w zależności od typu transakcji: innego dla transakcji zakupu, innego dla transakcji
    zwrotu. W przypadku zapłaty za produkt lub
    usługę w walucie zagranicznej, jest to kurs sprzedaży danej waluty. W przypadku
    zwrotu - kurs kupna. W każdym przypadku są to kursy
    z dnia przetworzenia danej transakcji przez organizację płatniczą.
    Uprzejmie informuję, że w związku z przedstawionym stanowiskiem Banku, może Pani
    złożyć odwołanie do [...]"

  • 2. Data: 2020-09-24 09:46:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Gupi klient to go strzygą.
    A głupi podwójnie - nawet skarbonka ma już funkcję wielowalutową w debetówkach.
    Te 7% to opłata za lenistwo.
    Niech pisze do Rzecznika Finansowego - chyba że aż tak leniwy.

  • 3. Data: 2020-09-24 09:53:44
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 24.09.2020 o 09:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
    > Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi
    > czy bank leży 7% się należy:

    miałem kiedyś taką sytuację, napisałem reklamację i mi różnicę oddali, a
    teraz płacę w walucie transakcji, żeby nie było przeliczeń itp...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2020-09-24 10:05:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przez kilka lat oddawali (niestety zawsze po reklamacji, ale krótkiej przez system,
    "przepraszamy i zwracamy"), nagle przestali.
    Tak, to TEN SAM bank ;-)
    Chyba nadszedł czas, żeby j_bać króla.
    Ciekawe, ile zapłacili za to:
    https://biznes.interia.pl/finanse/news-wzrasta-spole
    czne-przyzwolenie-na-naduzycia-konsumenckie-w-o,nId,
    4746866

    -----

  • 5. Data: 2020-09-24 10:09:31
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 24.09.2020 o 10:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przez kilka lat oddawali (niestety zawsze po reklamacji, ale krótkiej
    > przez system, "przepraszamy i zwracamy"), nagle przestali.
    > Tak, to TEN SAM bank ;-)
    > Chyba nadszedł czas, żeby j_bać króla.

    który bank, o takich trzeba głośno pisać!

  • 6. Data: 2020-09-24 20:59:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

    > Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
    > Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi czy bank
    leży 7% się należy:

    Problemem nie jest to, że prowizja została pobrana dwukrotnie.
    Problemem jest jej wysokość.
    --
    Krzysztof Hałasa