  • 1. Data: 2018-07-26 21:18:11
    Temat: Bank rozda pieniadze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/p
    o-decyzji-uokik-banki-będą-musiały-zwrócić-klientom-
    pieniądze-kto-ile-dostanie-jak-otrzymać-zwrot/ar-BBL
    3xLa

    "Banki BZ WBK i ING Banku Śląskiego będą wypłacać rekompensaty za
    nieprawidłowo naliczone opłaty.

    UOKIK uznał, że skoro bank nie wysłał informacji o zmianach w formie
    papierowej lub na płycie cd, mógł w ten sposób naruszyć interesy
    klientów. Bank wprowadził zmiany do regulaminów oraz do cenników dla
    kont i kart, ale nie wskazał podstawy prawnej i nie podał okoliczności
    zasadności wprowadzenia zmian. Teraz bank proponuje klientom bezpłatne
    podpisanie aneksu do umowy. Można to zrobić w placówce."

    Ale o co chodzi żabie, to ktos mnie musi objasnic :-)
    https://www.bzwbk.pl/decyzja-uokik/index.html

    A tak swoja droga - o co chodzi z ta podstawa prawną ?
    To bank nie moze sobie zmienic warunkow jak mu sie podoba ?

    O ile w przypadku uslug dlugoterminowych to jestem jak najbardziej za,
    o tyle przy takich biezacych jak karta czy konto, to jaka ma byc
    podstawa ?

    Ostatnio wszyscy uzasadniaja inflacją :-)

    Kurde, az musze sprawdzic, czy mi sie cos nalezy :-)
    Np za podniesienie przewalutowania, ktorego nie robilem :-)

    W sumie ... za utrate funkcjonalnosci karty, rekompensata mi sie
    slusznie nalezy :-)

    A jak nie zglosze checi podpisania aneksu ... to w koncu ktore warunki
    beda obowiazywac ? :-)

    A wiem - bank spytam, niech sie pomęczą :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-07-27 08:20:07
    Temat: Re: Bank rozda pieniadze
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-07-26 o 21:18, J.F. pisze:
    > A jak nie zglosze checi podpisania aneksu ... to w koncu ktore warunki
    > beda obowiazywac ? :-)
    >
    > A wiem - bank spytam, niech sie pomęczą :-)

    Dostałem z banku pismo.
    Napisali, że mam przyjść podpisać aneks, to mi zwrócą pieniądze, które
    przepłaciłem (np zdrożała karta). Ale potem napisali, że mogę nie
    podpisywać i wtedy nie będą mnie wiązać zmiany, o których nie
    powiadomiono mnie pisemnie (na papierze, CD itp).
    Czyli co, podwyżki mnie nie będą dotyczyły, ale kasy nie zwrócą?
    A może zlikwidują mi nowy rachunek oszczędnościowy, który wtedy
    wprowadzili i sobie założyłem, ale mnie nie powiadomiono?
    Czy zwrócą mi "procenty", których nie dostałem, bo obniżono
    oprocentowanie rachunków i lokat?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-07-27 10:22:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2018 21:18:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A tak swoja droga - o co chodzi z ta podstawa prawną ?
    > To bank nie moze sobie zmienic warunkow jak mu sie podoba ?

    U mnie to było tak że miałem jakieś archaiczne konto w swoim banku,
    wystarczało mi więc nie ruszałem a gdy weszły nowe to marudzili
    żebym zmienił ale jakoś nie miałem czasu. Po jakimś czasie ten typ
    konta został skasowany i pojawiły się jakieś zbójeckie opłaty za
    debetówkę. Ponaglony finansowo zmieniłem sztrucla na nowe konto
    a zapłacone haracze potraktowałem jak podatek za ignorancję.
    A jakoś rok czy półtora po tym dostałem od kolesia w banku informację
    żebym taki papiór podpisał że wnioskuję o zwrot niesłusznie pobranych
    opłat. No i faktycznie oddali tam jakieś dukaty, chyba prawie 2 stówki
    się zebrało :>
    Aha, bank to Lukas, teraz Agricole.

    L.

  • 4. Data: 2018-07-27 10:35:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >żebym taki papiór podpisał że wnioskuję o zwrot niesłusznie pobranych
    >opłat. No i faktycznie oddali tam jakieś dukaty, chyba prawie 2

    Ale tu rekompensata ma byc automatyczna, a aneks dobrowolny :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-07-27 12:43:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 lipca 2018 10:36:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale tu rekompensata ma byc automatyczna, a aneks dobrowolny :-)

    Eeee... No ja też się dobrowolnie zgodziłem na aneks co mi go
    podetkali pod nos. A rekompensata się zrobiła automatycznie :>

    L.

  • 6. Data: 2018-07-29 01:21:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5b5a1e8a$0$683$6...@n...neostrada.pl

    > "Banki BZ WBK i ING Banku Śląskiego będą wypłacać rekompensaty za nieprawidłowo
    naliczone opłaty.

    Alior chyba też.

    Mnie BZ zwrócił wcześniej -- pisałem.
    Ciekawe, czy T-Mobile zwróci za kredytówkę matki.
    (też opisałem boje)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,