  • 1. Data: 2002-05-26 18:12:56
    Temat: BRE, NOM i sprawa przelewow
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Jak wszystkim wiadomo, niedzielne popoludnie jest najlepsza pora na
    organizowanie konferencji prasowych, tzw. breefingow itepe. Takowyz wlasnie
    odbyl sie dzis o 14 w siedzibie pewnego banku na ulicy Senatorskiej 18 w
    Warszawie. Poswiecony zas byl malo istotnym problemom, na jakie natrafili
    klienci NOM-u, usilujacy natretnie zaplacic wirtualne rachunki wirtualnego
    operatora.

    Okazalo sie (zdaniem Prezesa Krzysztofa Kokota), ze "niektore oddzialy"
    bankow maja problemy z prawidlowym rozpoznaniem numeru rozliczeniowego
    oddzialu (11401616). Zgodnie z opinia banku, oddzialy te powinny
    automagicznie kierowac wszelkie przelewy na oddzial o numerze 11400000.
    Poniewaz miedzy tzw. prezydium a publicznoscia zapanowalo pewne
    niezrozumienie, usilowano ustalic, co oznacza sformulowanie "niektore
    oddzialy". Kolejny wniosek z sali postulowal o okreslenie, w ktorych
    oddzialach PRZYJMOWANO prawidlowo wplaty - i tu tez ponieslismy fiasko. Zas
    na pytanie, dlaczego DWA oddzialy banku, ktory nas goscil (i ktory obsluguje
    NOM), zajmujace sie bankowoscia internetowa TEZ nie rozpoznawaly tego banku,
    padla odpowiedz - "juz obsluguja".

    Generalnie bank czuje sie dobrze - nikt z banku nie zawinil, a tylko zle
    gremliny pokopaly bajty w Krajowej Izbie Rozliczeniowej (zajmujacej sie
    rozliczeniami miedzy poszczegolnymi bankami) i nie wpisaly do tzw. tabeli
    powiazan slynnego juz numeru 11401616. Wprawdzie Pan Prezes okazywal kartki
    i udawadnial, ze numer ten JEST wpisany w tzw. tabele zamiennikow, ale nie
    umial wyjasnic, dlaczego JEGO bank z tych tabel nie korzysta. Osoby
    nieuswiadomione w bankowosci pouczam, ze tabele zamiennikow stosuje sie
    (zgodnie z wytycznymi KIR) w nastepujacych sytuacjach :
    <cytat>
    "wszystkie nieaktualne nr oddziałów i ich zamienniki - po zmianie numeracji,
    przejściu przez inny oddział lub likwidacji".
    </cytat>
    Innymi slowy, oddzial, ktory obsluguje NOM zostal zlikwidowany przed swoim
    uruchomieniem (aktualna baza danych KIR jest datowana na 16 maja 2002 :-).

    Z bardzo nieoficjalnych wypowiedzi mozna sie domyslec, ze jutro - metoda
    miliona Chinczykow - bank ow bedzie wydzwanial po wszystkich oddzialach
    wszystkich bankow (a poczt polskich pewnie tez) i odkrecal cala sprawe.
    Wedlug niepelnych obietnic banku, jutro ma wszystko (lub prawie) dzialac.

    Sytuacja ma szanse wrocic do normy po 1 (a z uwagi na dni wolne po 3)
    czerwca, kiedy to KIR wygeneruje nowa baze, a bankowi informatycy laskawie
    wpisza to do swoich baz danych...

    I tym optymistycznym akcentem konczymy relacje z nieistotnego spotkania :-)

    Pzdr,

    M.

    PS. Jezeli ktos z kolegow DOSTAL juz fakture i chcialby ja np. jutro
    oplacic, bardzo prosze o informacje o stanie wiedzy lokalnych bankow, a
    poczt
    polskich w szczegolnosci.
    :-)

  • 2. Data: 2002-05-26 18:22:55
    Temat: Re: BRE, NOM i sprawa przelewow
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:acr8jo$l4d$1@news.tpi.pl...

    > PS. Jezeli ktos z kolegow DOSTAL juz fakture i chcialby ja np. jutro
    > oplacic, bardzo prosze o informacje o stanie wiedzy lokalnych bankow, a
> [...]

    Hehe... ja jeszcze nie dostalem, ale chyba postapie zgodnie z tym co jest
    napisane w FAQ NOM'u ;)

    Opłacanie rachunków: gdzie będzie można opłacać rachunki?
    Faktury za połączenia międzystrefowe realizowane przez prefiks 1044
    obejmujące okres od lipca 2001 roku do marca 2002 roku będzie można
    uregulować w kasach TPSA oraz w bankach i na poczcie. Kolejne faktury będzie
    można uregulować w bankach i na poczcie.
    Szczególnie polecamy dokonywanie płatności w kasach TPSA
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    co pozwoli Państwu uniknąć opłaty prowizyjnej.

    Mam nadzieje, ze nie bedzie kolejek i uda mi sie zaplacic karta.
    Znienawidzona TPSA bedzie musiala podzielic sie z PolCardem ;).

    Maciej

  • 3. Data: 2002-05-26 18:24:17
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Mam nadzieje, ze nie bedzie kolejek i uda mi sie zaplacic karta.
    > Znienawidzona TPSA bedzie musiala podzielic sie z PolCardem ;).

    A w ktorym BOKu przyjmuja karty?

    M.

  • 4. Data: 2002-05-26 18:31:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:acr991$q91$1@news.tpi.pl...

    > A w ktorym BOKu przyjmuja karty?

    Na Jaroslawskiej :). Chyba mozna zaplacic tez w Centrum Promocji [czy jak to
    sie tam nazywa] na Targowej. I chyba w wiekszosci innych.
    Ja ostatnio jak mam czas to wpadam zaplacic do BOKu na Jaroslawska ;). Nie
    trafilem jeszcze na wiecej niz 5-6 osob, a sa 2 kasy.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-05-26 18:35:06
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    dobra wy mi lepiej powiedzcie czy tam kurde jakis billing jest.
    Bo jak nie to ja sie wieszam albo ich - moj kumpel sobie gadal z domem po 45
    minut i jak kurde mi przyjdzie z 1000 zl to sie nie zdziwie...
    A od momentu jak NOM wszedl to place TPSA za miedzymiastowe tylko jak mi sie
    ojciec pomyli (nagada a ja musze za niego placic ;)))

  • 6. Data: 2002-05-26 18:58:53
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > dobra wy mi lepiej powiedzcie czy tam kurde jakis billing jest.

    nie ma

    M.

  • 7. Data: 2002-05-26 19:43:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> writes:

    > A w ktorym BOKu przyjmuja karty?

    W warszawskim BOK na Stepinskiej przyjmowali karty w 2000 r. W 2002
    juz nie.

    MJ

  • 8. Data: 2002-05-26 19:46:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > oddzialu (11401616). Zgodnie z opinia banku, oddzialy te powinny
    > automagicznie kierowac wszelkie przelewy na oddzial o numerze 11400000.

    A wiecie, ze e-pko wydaje sie tak wlasnie robic? Bo co prawda na
    liscie bankow i oddzialow numer 11401616 wystepuje jako jakis tam
    oddzial czy filia przy Swietokrzyskiej. Ale jak sie zdefiniuje
    adresata z takim kontem, to jako bank wcale sie nie pojawia ten
    oddzial, tylko 11400000 BRE-Centrala.

    8-)

    MJ

  • 9. Data: 2002-05-26 20:57:02
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    > dobra wy mi lepiej powiedzcie czy tam kurde jakis billing jest.

    Jeżeli chcesz wiedzieć ile impulsów wygadałes to musisz wysłać pisemną
    prośbę do NOM.
    Możesz wysłać fax i po podaniu danych abonenta oraz numeru ewidencyjnego
    klienta TPSA, wyślą tobie listę wydzwonionych impulsów z podziałem na
    miesiące, więc wiesz ile zapłacisz.
    Lista obejmuje minione miesiące tzn. na dzień dzisiejszy dpostaniesz
    rozpiskę do kwietnia ale pamiętaj, że nie jest to billing z
    wyszczególnionymi połączeniami.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-05-26 22:35:39
    Temat: Re: BRE, NOM i widoczność
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Jak wszystkim wiadomo, niedzielne popoludnie jest najlepsza pora na
    > organizowanie konferencji prasowych, tzw. breefingow itepe. Takowyz wlasnie

    widoczność nr rozliczeniowego 11401616 z faktur NOM

    KB24:
    Wpisany numer rachunku jest niepoprawny. Nie istnieje bank o
    wpisanym numerze (pierwsze 8 cyfr wprowadzonego numeru
    rachunku). Sprawdź wpisany numer, a także upewnij się, że po
    numerze tym jest wpisany myślnik, a nastepnie spróbuj ponownie.

    ePKO
    rozpoznawany jako BRE Centrala

    Nordea
    ! Niepoprawny numer rozliczeniowy oddziału !

    w mBanku jest rozpoznawany jako: BRE Bank SA

    MJ