  • 1. Data: 2020-10-25 10:49:16
    Temat: BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Maila dostałam. Dziwnego.

    Szanowna Pani, blabla,
    "W ciągu ostatnich 24 miesięcy nie dokonał/a Pani żadnego zlecenia
    dotyczącego instrumentów finansowych objętych Umową Podstawową (Umowa
    podstawowa świadczenia usługi przyjmowania i przekazywania zleceń
    dotyczących Jednostek uczestnictwa, a w zakresie Certyfikatów
    inwestycyjnych oraz innych instrumentów finansowych dotycząca
    przyjmowania zapisów w ofertach publicznych przez Biuro Maklerskie BNP
    Paribas Bank Polska S.A.).

    Z uwagi na te okoliczności, na podstawie § 5 ust. 2 pkt 2 Regulaminu
    świadczenia usługi przyjmowania i przekazywania zleceń dotyczących
    Jednostek uczestnictwa, a w zakresie certyfikatów inwestycyjnych oraz
    innych instrumentów finansowych dotyczących przyjmowania zapisów w
    ofertach publicznych przez Biuro Maklerskie BNP Paribas Bank Polska S.A.
    wypowiadamy Pani Umowę Podstawową, o której mowa powyżej.
    Ta umowa ulegnie rozwiązaniu po upływie 14-dniowego okresu
    wypowiedzenia."

    Ki diabeł?

    Nie miałam nigdy nic do czynienia z tym bankiem.
    Dane dostali pewnie po wchłonięciu Optimy (które to konto zamknęłam
    we wrześniu 2019).

    Umowa z ówczesnym BGŻ Optima - słowa tam nie ma o żadnej "Umowie
    podstawowej świadczenia usługi przyjmowania i przekazywania zleceń
    dotyczących Jednostek uczestnictwa".

    Czy mam dzwonić do PNP Paribas i pytać jakie jeszcze "produkty" tam
    posiadam, a o których nie mam żadnego pojęcia? ;/

    Ktoś dostał takiego maila, jest w podobnej sytuacji i może więcej
    naświetlić?

    --
    Imka

  • 2. Data: 2020-10-25 11:29:04
    Temat: Re: BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2020 o 10:49, Imka pisze:
    > Ki diabeł?
    > Nie miałam nigdy nic do czynienia z tym bankiem.
    > Dane dostali pewnie po wchłonięciu Optimy (które to konto zamknęłam
    > we wrześniu 2019).

    Sądzę, że z jakiegoś powodu pomimo zamknięcia niektórych rachunków oni
    tego w systemie nie widzą. Uważam, że pomysł z upewnieniem sie, jakie
    ejszcze umowy ich zdaniem z nimi zawarłaś jest dobrym pomysłem na
    uniknięcie problemów.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-10-25 14:59:45
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > tego w systemie nie widzą. Uważam, że pomysł z upewnieniem sie, jakie
    > ejszcze umowy ich zdaniem z nimi zawarłaś jest dobrym pomysłem na

    To by chyba po wszystkich bankach trzeba było
    chodzić co jakiś czas z takim pytaniem.
    Kiedyś zamykałem konto w banku i miałem wypowiedzenie
    przyjęte na piśmie (byłem w oddziale) z pieczątkami sobie
    wziałem, żeby nie było, że nie wpłynęło, bo z doświadczenia
    wiedziałem, że wypowiadanie słabo działa tak zupełnie zdalnie czy netowo
    A po jakimś czasie przychodzi pismo, że zmieniają jakiś regulamin i że mogę
    wypowiedzieć jak się nie zgadzam. I okazało się, że się nie zamknęło
    jednak.

  • 4. Data: 2020-10-25 16:38:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 25 października 2020 10:49:31 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

    > Czy mam dzwonić do PNP Paribas i pytać jakie jeszcze "produkty" tam
    > posiadam, a o których nie mam żadnego pojęcia? ;/

    Jak już, to do ich biura maklerskiego, osobna firma, w banku mogą nic nie wiedzieć.

    BNP jako takiego możesz nie znać, ale może znałaś (lub ich biura maklerskie) BGŻ,
    raifiego, polbank efg? Bo już sygmy nie podejrzewam, choć kto wie, swego czasu to był
    szał, a "biuro maklerskie" mógł założyć prawie każdy ;)

    Ale chyba sami rozwiązali za Ciebie problem, wypowiadając umowę - i całe szczęście,
    że z maila wynika, że nic nie chcą - więc pewnie nie jest to również phishing.

  • 5. Data: 2020-10-25 16:38:42
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > mogę
    > wypowiedzieć jak się nie zgadzam. I okazało się, że się nie zamknęło

    Mialem podobnie w Getinie. Potwierdzili zamkniecie, po kilku latach
    dowiedzialem sie, ze mam u nich jakis rachunek. Okazalo sie, ze
    "techniczny". Sami stwierdzili, ze nie powinno go byc i zamkneli.
    Raz na kilka lat biore za 20 zlotych (tyle bylo ostatnio) wykaz aktywnych
    rachunkow we wszystkich bankach. Na poczatku byly tam niezle ciekawostki, po
    uporzadkowaniu jest spokoj.

  • 6. Data: 2020-10-25 18:17:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jak już, to do ich biura maklerskiego, osobna firma, w banku mogą nic nie wiedzieć.

    W systemie sporo widzą, nawet moje stare produkty
    jeszcze z dowodem książeczkowym w aktach
    (przejęte rachunki z innych banków)
    ale biura maklerskie mają zupełnie oddzielne i niezależne systemy
    (zmiana dowodu osobistego w banku nie powoduje zmiany dowodu w systemie
    biura maklerskiego danego banku)

  • 7. Data: 2020-10-25 18:18:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2020 16:38:42 +0100, brum napisał(a):

> [...]
    > rachunkow we wszystkich bankach. Na poczatku byly tam niezle ciekawostki, po

    Też dorzucę swoje 3 grosze. Kiedys poszedłem do mBanku poawanturować się
    że mi przysyłają maile z reklamami. Okazało się że rachunek co miał być
    zamknięty parę lat temu, w najlepsze sobie istnieje. Całe szczęście że
    nie było opłaty za prowadzenie :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2020-10-25 18:48:51
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2020-10-25 o 10:49, Imka pisze:
    > Maila dostałam. Dziwnego.
    >

    > Ktoś dostał takiego maila, jest w podobnej sytuacji i może więcej
    > naświetlić?

    Też dostałem identyczne wypowiedzenie umowy. I też nigdy nie miałem
    żadnego rachunku w BNP a jedynie w dawnej Optimie. Ale nie był to
    rachunek w Biurze Maklerskim a jedynie oszczędnościowy. Rachunek
    zamknąłem tak dawno, że już nie pamiętam kiedy to było. Ale widać ONI
    ciągle pamiętają :-(

  • 9. Data: 2020-10-25 21:02:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dąbrowski.
    On 25.10.2020 18:48 you wrote:

> [...]
    > rachunek w Biurze Maklerskim a jedynie oszczędnościowy. Rachunek
    > zamknąłem tak dawno, że już nie pamiętam kiedy to było. Ale widać

    Z tego co pamiętam to w Optimie można było zlecać nabycie jakichś
    papierów wartościowych. Więc to pewnie skutek tegoż.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2020-10-25 21:08:27
    Od: "Jarzabek M." <e...@g...com>

    niedziela, 25 października 2020 o 16:38:59 UTC+1 brum napisał(a):

> [...]
    > rachunkow we wszystkich bankach. Na poczatku byly tam niezle ciekawostki, po

    Skąd wziąć takie zestawienie aktywnych rachunków ? Są tam też maklerskie,
    oszczędnościowe ?

    Jarząbek