  • 11. Data: 2019-12-03 23:06:57
    Temat: Re: BH znowu mnie zaskoczyło
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Dec 2019 18:13:16 +0100, w <5de6985e$0$508$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    > Tue, 3 Dec 2019 05:03:37 -0800 (PST), w
    > <7...@g...c
    om>, Dawid
    > Rutkowski

    > Takie rzeczy to tylko w Visie. Tzn w Visie getinu.
    >
    > O co tu chodzi, to jestem ciekaw.
    > Inne umowy, przeoczenie ?

    Ale że o co chodzi?

  • 12. Data: 2019-12-04 10:45:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Ale że o co chodzi?

    Ze przy kartach MC getin zarabia krocie na stosowaniu wlasnego kursu,
    a przy Visie stosuje kurs Visy, czyli prawie nic nie zarabia.

    J.

  • 13. Data: 2019-12-04 12:14:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 18:02:18 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > A nie jakiś ułamkowe części %?

    Ułamkowe części % (od 0,2 do 0,4%) płacisz visie za przeliczenie z waluty transakcji
    na PLN (czujesz już, dlaczego visie zależało, by karty wydawane przez polskie banki
    były rozliczane w PLN - jeśli nie, to nadmienię, że za przeliczenie walut na euro
    visa bierze zwykle ok. 0,2% - a za przeliczenie na PLN ok. 0,4%) gdy płacisz
    getoutową visą.
    Ponieważ getout zmienił swoim visa'om walutę rozliczeniową na PLN i zapomniał
    wprowadzić prowizję "za przewalutowanie" - jest to jedyny koszt.

    Swoją drogą dziwię się, że dotąd sobie nie przypomnieli - taki śp. deutsche bank też
    zapomniał wprowadzić prowizję przy zmianie waluty rozliczeniowej na PLN (swego czasu
    visa prowadziła taką wielką kampanię w tym temacie i do dziś krążą plotki, że
    wszystkie visy rozliczane są w PLN, co jest bzdurą, bo po pierwsze nigdy wszystkie
    nie były, a po drugie od tego czasu niektóre banki powróciły do rozliczania visy w
    EUR) i w rezultacie przez trochę ponad 2 miesiące (bo 2 miesiące to okres karencji
    dla wprowadzenia niekorzystnych dla konsumenta zmian w regulaminie) visy (ale tylko
    debetówki mieli, kredytówki tylko mc) db były rozliczane bardzo korzystnie.

    Inne banki po prostu podwyższyły prowizje o wartość, jaką wcześniej dodatkowo
    zyskiwały na wymianie walut - np. mBąk z 3% na 5,9%, VW z 2% na 5% itp. - tyle że
    przestało to już w TOiP dobrze wyglądać - albo można było się nabrać, do taki mBąk
    dla MC - rozliczanego wciąż w EUR - prowizje pozostawił na dawnym poziomie 2/3% (a
    teraz już zawsze 3%).

    Zaś gdy płacisz getoutowym MC (czy też ideowym - to też jest kolejna ciekawostka,
    karty idei są wydawane przez getout - tak jest napisane na karcie - ciekawe, czy ma z
    tym związek to, że mają tylko mc) to płacisz prowizję MC za przeliczenie z waluty
    transakcji na euro - ok. 0,2% (chyba że płacisz w euro, wtedy MC nie zarabia) - oraz
    geoutowi za to euro po jego kursie, co daje dodatkowe ok. 4,5% (tzn. tyle jest w
    idei, w getout nie chce mi się sprawdzać, ale nie sądzę, że taniej).

    Oczywiście w getoutowym TOiP i visa i MC wyglądają ładnie - prowizja 0% - bo różnica
    w cenie tych płatności leż<- w walucie rozliczeniowej.

  • 14. Data: 2019-12-04 12:55:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 18:02:18 UTC+1 użytkownik
    r...@k...pl napisał:
    [...]
> [...]
    >koszt.

    >Swoją drogą dziwię się, że dotąd sobie nie przypomnieli.

    Moze ich troche UOKiK postraszyl, bo teraz podwyzki trzeba uzasadniac.
    Co prawda problemu nie ma - inflacja jest, ale moze Prezes stal sie
    dociekliwy - jak, to - inflacja 2.5%, a wy chcecie podniesc z 0% na 6%
    ?

> [...]
    >albo można było się nabrać, do taki mBąk dla MC - rozliczanego wciąż
    >w EUR - prowizje pozostawił na dawnym poziomie 2/3% (a teraz już

    No wlasnie - czy w tym nie ma jakiegos drugiego dna ?
    Tak wszystkie banki wpadly na to, ze za malo zarobia, wiec podniosa
    sobie prowizje ?
    A teraz wstyd im sie wycofac, wiec wprowadzaja karty wielowalutowe ?

    Czy moze jednak Visa/MC chca ~3% za przewalutowanie, nie 0.4% ?

    J.