  • 1. Data: 2022-05-06 14:27:16
    Temat: BFG
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Bankowy Fundusz Gwarancyjny.  Miał kto z szanownych grupowiczów kontakt
    z tą instytucją? Sprawa wygląda tak że w Getinie mam ulokowanych trochę
    oszczędności a bank ten chwali się tym że ma gwarancje wypłacalności z
    BFG. Czy mogę spać spokojnie?  Jak w ogóle wygląda procedura wypłacania
    kasy z tego Funduszu?

  • 2. Data: 2022-05-06 16:24:42
    Temat: Re: BFG
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.05.2022 o 14:27, trybun pisze:

> [...]
    > oszczędności a bank ten chwali się tym że ma gwarancje wypłacalności z
    > BFG. Czy mogę spać spokojnie?  Jak w ogóle wygląda procedura wypłacania

    Kilka banków w Polsce upadło. W skrócie, do bodaj 100.000 zł środki na
    indywidualnych rachunkach są ubezpieczone. Zdaje się, że bez odsetek.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-05-06 17:13:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 6 maja 2022 o 16:25:02 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Kilka banków w Polsce upadło. W skrócie, do bodaj 100.000 zł środki na
    > indywidualnych rachunkach są ubezpieczone. Zdaje się, że bez odsetek.

    Aleś się wykazał.
    Do równowartości 100000 euro, czyli ponad 450 tysięcy zł.
    I z odsetkami.

    Niestety.
    Ale pisać więcej nie będę, niech OP i jemu podobni absolutnie nie zabierają kasy z
    getoutu i śpią spokojnie.

    Jak mnie drugi bank tego geniusza z Wrocławia, co już nie istnieje (tzn. nie istnieje
    ten drugi bank,
    geniusz z Wrocławia "kiedy deszcz pada, do kabrioleta wsiada" wciąż istnieje, a
    ogólnie ma plusa
    za Jolę Pieńkowską ;) zaprosił na kolacyjki, to prowadzący (dobry, opowiadał
    anegdoty) powiedział,
    że jak o jakimś rodzaju inwestycji zaczyna się rozmawiać u cioci na imieninach, to
    należy tą inwestycję kończyć.
    Hmm, wcale mi nie zależy na upadku getoutu, bo będzie to masakra dla całego polskiego
    sektora bankowego,
    nawet jeśli mnie to już w zdecydowanej większości nie dotyczy - ale jak już widać
    takie jaskółki, to trzeba by jakieś
    dodatkowe, a nawet radykalne działania podjąć...

  • 4. Data: 2022-05-06 17:51:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 maj 2022 o 17:13, Dawid Rutkowski pisze:

    > I z odsetkami.

    Z pełnymi czy do czasu upadku?

> [...]
    anegdoty) powiedział,
    > że jak o jakimś rodzaju inwestycji zaczyna się rozmawiać u cioci na imieninach, to

    Na imieninach? -- a to była jedynie kolacyjka... ;)

    > Hmm, wcale mi nie zależy na upadku getoutu, bo będzie to masakra

    Upadłby czy by został przejęty przez (przykładowo) PeKaO?

    > dla całego polskiego sektora bankowego,

    Tak piszą.

    > nawet jeśli mnie to już w zdecydowanej większości nie dotyczy - ale
    > jak już widać takie jaskółki, to trzeba by jakieś
    > dodatkowe, a nawet radykalne działania podjąć...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2022-05-06 19:21:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 08:13:22 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    >
    > Niestety.
    > Ale pisać więcej nie będę, niech OP i jemu podobni absolutnie nie zabierają kasy z

    Getin nie upadnie. Getin zostanie przymusowo zrestrukturyzowany,
    i konta klientow bedą przeniesione do innego banku - patrz Idea.

    Tylko pytanie kiedy.
    Na razie jest problem, bo audytor odmowil wydania opinii.

    > Jak mnie drugi bank tego geniusza z Wrocławia, co już nie istnieje (tzn. nie
    istnieje ten drugi bank,

    Formalnie chyba istnieje. Syndyk go zamyka, czy jakos tak.
    Bo bank przejmujacy przejal konta klientow i kredyty, a nie sam bank
    :-)

> [...]
    należy tą inwestycję kończyć.
    > Hmm, wcale mi nie zależy na upadku getoutu, bo będzie to masakra dla całego

    I dlatego nie upadnie, chyba, ze zarzad wywinie wolte, i zrobi
    sektorowi/BFG psikusa.

    Na razie Getin ma jeszcze dosc bezpieczne kapitaly wlasne, choc byl na
    granicy i znow wykazal spore straty, ale nie wiem czy nie fikcyjne.

    > nawet jeśli mnie to już w zdecydowanej większości nie dotyczy - ale jak już widać
    takie jaskółki, to trzeba by jakieś
    > dodatkowe, a nawet radykalne działania podjąć...

    J.

  • 6. Data: 2022-05-06 21:26:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Aleś się wykazał.
    > Do równowartości 100000 euro, czyli ponad 450 tysięcy zł.
    > I z odsetkami.

    przy czym jak Getin padnie, to w BFG zabraknie pieniedzy :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-05-07 07:42:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Kilka banków w Polsce upadło. W skrócie, do bodaj 100.000 zł środki na
    > indywidualnych rachunkach są ubezpieczone. Zdaje się, że bez odsetek.

    To w sumie czyste spekulacje i mętne obietnice. Chyba nie ma klienta
    jakiegokolwiek banku który ma na piśmie zagwarantowany zwrot kasy z BGF
    w razie bankructwa banku?  Być może to takie samo zagranie jak z
    "czystym powietrzem" , gdzie to już czekam ponad rok a kasy ani widu
    anie słychu...

  • 8. Data: 2022-05-07 07:43:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.05.2022 o 19:21, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Tylko pytanie kiedy.
    > Na razie jest problem, bo audytor odmowil wydania opinii.

    Restrukturyzacja i przenosiny do innego banku bardzo mało prawdopodobna
    - za dużo negatywnych (frankowicze) kredytów. Podobno byliby chętni do
    przejęcia, ale bez frankowych klientów, a tego rozdzielić się nie da.
    Tak przynajmniej twierdzi znany portal bankowy.

  • 9. Data: 2022-05-07 08:47:53
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > >
    > Kilka banków w Polsce upadło. W skrócie, do bodaj 100.000 zł środki na
    > indywidualnych rachunkach są ubezpieczone. Zdaje się, że bez odsetek.

    Radio Erewań

  • 10. Data: 2022-05-08 10:57:08
    Od: Przemysław Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 6.05.2022 o 21:26, J.F pisze:

    > przy czym jak Getin padnie, to w BFG zabraknie pieniedzy :-)

    W BFG nie zabraknie pieniędzy, bo BFG w razie potrzeby "bierze"
    pieniądze z innych banków. Oczywiście efektem tego może być... upadek
    kolejnych banków, których nie będzie stać na przymusową składkę do BFG. :-)

    --
    MiCHA