  • 1. Data: 2022-06-23 18:12:10
    Temat: ApplePay i kk Citi
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Płaciłam - tzn. usiłowałam zapłacić ApplePayem do którego mam podpiętą
    kk Citi. Bezskutecznie.

    Pośrednik to przelewy24.pl
    Jak klikam " Sprawdź status transakcji" w standardowym mailu od nich, to
    widzę okno z tytułem: "Wybierz formę płatności"
    oraz treścią okienka pośrodku
    "Status transakcji: Niedostępna
    Dane Twojej transakcji nie zostały znalezione. W celu uzyskania
    informacji o statusie, skontaktuj się ze sprzedawcą."

    Skontaktowałam się z przelewy24 - na razie twierdzą, że transakcja
    została odrzucona przez bank i oni *nie wiedzą* z jakiego powodu.
    Co dziwne status transakcji odrzuconej (innej, ale tez przelewy24) ma
    zupełnie inny tytuł okna i opis
    Wystąpił błąd podczas transakcji
    Status transakcji: Nieopłacona
    Transakcja oczekuje na dokonanie wpłaty. Po jej otrzymaniu, środki
    zostaną przekazane do odbiorcy."

    Zatem już mi tu coś zgrzyta w zeznaniach przelewy 24. Skoro bank
    odrzucił (jak zeznają w mailu), to dlaczego w przypadku nieudanej
    płatności ApplePay odsyłają mnie do sprzedawcy?

    Natomiast Citi zeznaje co następuje:

    Transakcja nie została zaakceptowana, ponieważ nie spełniała zasad
    wyznaczonych przez Dyrektywę PSD2. Usługodawca pominął wymóg silnego
    uwierzytelnienia i wysłał do Banku autoryzację bez dodatkowego
    zabezpieczenia 3D - Secure. Z tego powodu nie otrzymała Pani prośby o
    weryfikację transakcji w usłudze 3D - Secure.
    *O przyczynie odmowy płatności Usługodawca został poinformowany
    specjalnym kodem, niestety nie ponowił próby spełniającej wymogi
    Dyrektywy.*

    Poprowadzę nadal dyskusję z przelewy24 i zobaczę co mi z tego wyjdzie,
    pewnie to co zwykle, czyli my jesteśmy kryształowi, a klient jest gupi,
    nic nie rozumie i się czepia.

    Pytanie do grupy - może ktoś ma podpiętą kk Citka do ApplePaya, udaje mu
    się płacić nią w internetach i może opisać swoje doświadczenia - czy
    wszystko jest ok i jak wygląda w takim przypadku proces ewentualnej
    autoryzacji o której pisze Citi?

    --
    Imka

  • 2. Data: 2022-06-24 10:47:19
    Temat: Re: ApplePay i kk Citi
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 23 czerwca 2022 o 18:12:12 UTC+2 Imka napisał(a):

> [...]
    > się płacić nią w internetach i może opisać swoje doświadczenia - czy
    > wszystko jest ok i jak wygląda w takim przypadku proces ewentualnej

    Korzystałem wielokrotnie, ale u innych agentów rozliczeniowych (acquirerow) i
    autoryzacja jest biomertyczna na iPhonie. Zadnych SMSow, tokenow itp.
    Nie wiem jak to wygląda na urządzeniach bez włączonej autoryzacji biometrycznej, ale
    przypuszczam, ze tam po prostu ApplePay nie działa tzn. nie jest dostępny.

    MK

  • 3. Data: 2022-06-24 21:02:37
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2022 01:47:19 -0700 (PDT), Mac Ka napisał(a):

> [...]
    ale przypuszczam, ze tam po prostu ApplePay nie działa tzn. nie jest dostępny.

    Serdeczne dzięki za odpowiedź :)
    Miałam nadzieję, że przebieg płatności właśnie tak wygląda. Ale że z
    Citkiem nigdy nic nie wiadomo ;) to wolałam dopytać.

    To była moja pierwsza płatność ApplePay+Citi w internecie (w zwykłym
    terminalu działało bez problemu) i niejednoznaczna reakcja ze strony
    pośrednika trochę mnie zdezorientowała - w takiej sytuacji człowiek nie
    wie czy nawalił on, czy acquirer, czy bank.

    Chyba zaraz pójdę na jakieś zakupy ;) - dopilnuję tylko, żeby agentem
    nie były przelewy24 ;->

    Thx :)

    --
    Imka