  • 1. Data: 2016-10-03 01:26:20
    Temat: Alior Kantor - korony i inne
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Chcialem sobie kupic troche koron czeskich w Kantorze Aliora.
    Myslalem, ze odbiore sobie w stacjonarnym Alior Banku...
    Na szczescie zadzwonilem do aliorowej infolinii:
    - Tak, moze pan kupic czeskie korony, ale wyplacic je pan moze tylko w
    zlotowkach.
    E, to jakas lipa z tym kilkunastoma walutami...
    --
    TA

  • 2. Data: 2016-10-03 10:09:00
    Temat: Re: Alior Kantor - korony i inne
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Na stronie wyraźnie - obsługa gotówkowa PLN, EUR, USD, GBP.
    Pozostałe waluty - jedynie możliwość trzymania ich na rachunku, wykonywania i
    przyjmowania przelewów oraz zakupu i sprzedaży.

    Ale to nie znaczy, że nie jest to najlepsze miejsce (pomijając fakt, że i tak nie
    polecam, bo przestałem cały alior traktować poważnie za jego numery - więc może
    jednak jest to miejsce jedynie potencjalnie najtańsze) do zakupu koron czeskich w
    gotówce, tylko nieco okrężną drogą - zakładasz w kantorze konto USD (tylko koniecznie
    USD, a nie EUR czy GBP !), bierzesz debetówkę, kupujesz dolary i wypłacasz tą
    debetówką korony z bankomatu dowolnego banku w _Czechach_ (uwaga, tylko jedna wypłata
    w miesiącu bezpłatna).

  • 3. Data: 2016-10-03 10:18:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    debetówką korony z bankomatu dowolnego banku w _Czechach_ (uwaga, tylko jedna wypłata

    Albo płacisz kartą w sklepie. I zasada taka dotyczy każdej waluty, która
    ma rachunek w aliorkantorze, a nie ma dedykowanej karty (wówczas zakup
    lub wypłata w walucie obcej jest przeliczana bezpośrednio na USD, a w
    przypadku płacenia kartą EUR lub GPB - waluta lokalna jest pośrednio
    przeliczana przez USD.

    Tylko nie jestem pewien, czy kurs przy płatności kartą dolarową
    rzeczywiście będzie lepszy niż w kantorze. Jak kiedyś liczyłem ile mi
    policzyło za płatność w sklepie, to kantor okazywał się lepszy (liczyłem
    ile dolarów zapłaciłem za daną ilość lokalnej waluty, i ile kosztowało
    mnie kupno tych dolarów w aliorkantorze).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-10-03 10:33:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Albo płacisz kartą w sklepie. I zasada taka dotyczy każdej waluty, która
    > ma rachunek w aliorkantorze, a nie ma dedykowanej karty (wówczas zakup

    Powiedziałbym więcej - dotyczy to każdej waluty, która nie ma dedykowanej karty w
    kantorze aliora - czyli każdej oprócz EUR i GBP.
    Możliwość prowadzenia w tej walucie rachunku w kantorze aliora czy gdziekolwiek
    indziej nie ma znaczenia.

    Zaś kurs oczywiście zależy od tego, z jakim kantorem porównujesz - znaczenie ma
    zapewne odległość od granicy polsko-czeskiej, oraz może strona granicy, po której się
    znajdujesz.
    Np. w DC znajdziesz kantory, gdzie można kupić CZK, ale w detalu mocno rżną na
    kursie. Z kolei w kantorze 777 przy kursie średnim NBP z piątku 0,1596 mamy kurs
    sprzedaży 0,1620 - ale pod warunkiem, że transakcja jest powyżej 2000zł - czyli koszt
    ok. 1%.
    Zaś w IKA zapłacisz jakieś 0,2% (ale to do sprawdzenia) za przewalutowanie przez MC
    oraz ok. 0,6% za kupno dolarów - razem 0,8% - także i taniej i bez ograniczeń
    kwotowych.

  • 5. Data: 2016-10-03 10:54:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik
    T...@n...news.atma
    n.pl...
> [...]
    >Na szczescie zadzwonilem do aliorowej infolinii:
    >- Tak, moze pan kupic czeskie korony, ale wyplacic je pan moze tylko

    Ciekawe po jakim kursie :-)

    >E, to jakas lipa z tym kilkunastoma walutami...

    Jak to u wszystkich - nie mylic kont walutowych z obsluga kasowa.

    J.