    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 11 Aug 2019 12:46:16 -0700 (PDT)
    Subject: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    From: Stiwi <s...@h...com>

    Postanowiłem założyć nowy wątek po tym jak "bardziej ynteligentni" nie potrafili
    empirycznie określić zmian o które pytałem w zakresie zmian dotyczącej karty
    wielowalutowej Alior Kantor, odsyłając mnie do regulaminu. Ponieważ w korespondencji
    do której dołączona jest karta napisane jest, że trzeba ją aktywować transakcją z
    PINem, próbowałem kilkukrotnie zbliżeniowo, jednak nie poszło. Poszedłem zatem do
    bankomatu (Bank Spółdzielczy) i wypłaciłem 50pln celem aktywacji karty. Teraz
    ciekawostka: BS zaproponował DCC (!) EUR (!) 12.84 - oczywiście odrzuciłem. Dziwi
    natomiast sama propozycja DCC EUR, jako że poprzednie karty proponowały rozliczenie
    DCC w PLN (poza Polską oczywiście). Wygląda zatem na to, że z kartą wielowalutowa nie
    będzie żadnych problemów w strefie EUR (posiadając EUR, nie będą nas terminale
    nagabywały na DCC via PLN)... Wygląda to tak jakby karta nie była wydana w Polsce (na
    odwrocie napisane jest AustriaCard). Na razie mam blokadę na EUR 11.56 (kurs
    międzybankowy, względem EUR 12.84 proponowanym przez BS DCC). Jeśli okaże się, że
    kurs rozliczeniowy takiej transakcji jest kursem Mastercard, to dla zarabiających lub
    osób posiadających EUR, może to być jedna z najkorzystniejszych form na rynku do
    wymiany waluty.