  • 11. Data: 2019-09-11 11:15:23
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 września 2019 11:04:25 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jakieś poważne informacje, czy tylko licznik operacji bezpinowych?

    Oczywiście takie mniej poważne typu ATC i podliczniki (np. operacji bezpinowych) oraz
    - w zależności od karty (tzn. nie wiem, czy są takie, co nie zapisują - ale na pewno
    mam takie, z których taką listę wyciągnąć można - choć czasami są to jedynie
    pikaczowe transakcje offline - oraz takie, z których - przynajmniej moim tabletem -
    wyciągnąć się ich nie da - być może dlatego, że się nie zapisują, ale być może
    dlatego, że są "utajnione") - lista transakcji.

    Ważniejsze, jak pin offline, reset licznika pin czy włączenie/wyłączenie pikacza
    oczywiście tylko przez chip.

    Hmm, ciekawe co właściwie z takimi kartami co to nie zapisują będzie po 14 września?

  • 12. Data: 2019-09-11 11:51:42
    Od: jakson <j...@g...com>

    > Inna sprawa, że warto taką zrobić - np. próbę wypłaty z bankomatu ponad saldo - bo
    wtedy do chipa wgrywany jest PIN offline ustawiany przez ST.

    Jak pomyślnie wypłacę kasę z bankomatu, to na karcie również zapisze się PIN offline?
    Jakie są różnice między kartami z PINem offline i bez?
    ST? Co to? (bankomat?)

    > Ja z tą kartą zacząłem od bankomatu.

    Ja też - wczoraj wypłaciłem z bankomatu Santander/WBK i DCC wyskoczyło:
    https://pics.tinypic.pl/i/00988/heq4phhlxngt.jpg

    Potem na Shellu paypassem (bez PINa, do 50zł) i DCC nie było i zeszła poprawna kwota
    z konta PLN.

    PS
    PINofobikiem nie jestem, ale fakt - po przeczytaiu kantorowego TOiP chyba wpadłem w
    panikę i trochę przymarudziłem :).
    Tak czy siak najpierw wysłałem zapytanie do Aliora (po zalogowaniu do aliorowego
    Kantora) i nadal nie dostałem odpowiedzi. Dam znać jak tylko dostanę.

  • 13. Data: 2019-09-11 12:05:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    wyciągnąć się ich nie da - być może dlatego, że się nie zapisują, ale być może
    dlatego, że są "utajnione") - lista transakcji.

    W swoich konstrukcjach dbam o to, aby mikrokontroler dowiedział się na
    czas o tym, że wyłączono zasilanie i żeby w takiej sytuacji energii w
    kondensatorach starczyło na dokończenie rozpoczętych, nie dających się
    przerwać procesów zapisu do pamięci flash, aby w żadnym przypadku nie
    dopuścić do niespójności danych.

    Karta pewnie zapisuje to w EEPROMie - mniej energii potrzebuje, ale i
    tak podejrzewam, że energii z kondensatorów nie starczy. Przypuszczam,
    że mierzy poziom pola i pozwala sobie na rozpoczęcie zapisu tylko, gdy
    pole jest np. ze 2x silniejsze niż minimalne niezbędne i opiera się na
    założeniu, że człowiek nie wyrwie karty z pola w czasie kilku ms.
    A może kombinuje z dwoma komórkami pamięci na te same dane i flagą
    informującą które dane teraz aktualne.

    > Hmm, ciekawe co właściwie z takimi kartami co to nie zapisują będzie po 14
    września?

    Mnie się wydaje (tak po prostu bez żadnych wiarygodnych źródeł), że
    wszystkie karty od samego początku potrafiły kontrolować co trzeba,
    tylko ze względu na model marketingowy banki to powyłączały.

    Jeśli mam rację to zapewne mogą to w tych kartach włączyć.
    P.G.

  • 14. Data: 2019-09-11 15:38:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Jakieś poważne informacje, czy tylko licznik operacji bezpinowych?

    Karty EMV mogą też korzystać z kryptografii asymetrycznej - to może być
    większe wyzwanie niż jakiś tam zapis dla flasha czy innego EEPROMa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2019-09-11 15:49:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

> [...]
    > kondensatorach starczyło na dokończenie rozpoczętych, nie dających się
    > przerwać procesów zapisu do pamięci flash, aby w żadnym przypadku nie

    Akurat zwykła niespójność danych jest małym problemem - można ją łatwo
    wykryć i korzystać z poprzedniej kopii.

    Większym problemem jest taki, w którym przerwany zapis niby wydaje się
    być dokonany prawidłowo - ale niestety tak jest tylko przez jakiś czas,
    a później zawartość pamięci się zmienia. Wydaje się to może mało istotne
    do momentu, w którym te zaniki zasilania/pola zaczynają być generowane
    celowo i automatycznie :-)
    Ale oczywiście można to zrobić tak, by było odporne także na taki sposób
    "użytkowania".

> [...]
    > pole jest np. ze 2x silniejsze niż minimalne niezbędne i opiera się na
    > założeniu, że człowiek nie wyrwie karty z pola w czasie kilku ms.

    To by raczej było naiwne założenie.

    > A może kombinuje z dwoma komórkami pamięci na te same dane i flagą
    > informującą które dane teraz aktualne.

    Raczej tak. Przy czym kierunek zmian bitów we flagach itp. jest pewnie
    przemyślany, a dodatkowo sprawdzane są skróty danych (w wersji minimum -
    CRC32) itd.

    > Mnie się wydaje (tak po prostu bez żadnych wiarygodnych źródeł), że
    > wszystkie karty od samego początku potrafiły kontrolować co trzeba,
    > tylko ze względu na model marketingowy banki to powyłączały.

    Wątpliwe. Aczkolwiek czy 14 września coś tu zmienia to nie wiem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2019-09-11 16:02:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Karty EMV mogą też korzystać z kryptografii asymetrycznej

    ... bezstykowe także.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2019-09-12 10:36:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Karty EMV mogą też korzystać z kryptografii asymetrycznej - to może być
    > większe wyzwanie niż jakiś tam zapis dla flasha czy innego EEPROMa.

    Ale korzystanie z kryptografii asymetrycznej nie pociąga za sobą chyba
    konieczności zapisywania czegokolwiek w pamięci nieulotnej.
    P.G.

  • 18. Data: 2019-09-12 11:05:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Akurat zwykła niespójność danych jest małym problemem - można ją łatwo
    > wykryć i korzystać z poprzedniej kopii.

    Nie mamy poprzedniej kopii :).
    Załóżmy, że flash ma 1000 stron. Zmieniamy zawartość jednej. Gdyby
    (najprostsze założenie) korzystać z którejś strony do tymczasowego
    przechowania poprzedniej kopii to zmniejszylibyśmy żywotność flasha 1000
    krotnie.

    > To by raczej było naiwne założenie.

    Nie wiem ile czasu potrzebuje komórka EEPROMu w karcie do zapisu. To
    może być rząd 1ms. Jak karta widzi stałą wartość pola i 2x większego od
    minimum - znaczy jest nieruchoma i w pobliżu anteny czytnika.
    Aby w ciągu 1ms oddalić kartę od czytnika o 1cm trzeba jej nadać
    przyspieszenie a=2S/t?=0,02/(1E-3)?=20000m/s?=2000G.
    Założenie, że człowiek nie jest w stanie tego zrobić nie uważam za naiwne :)
    Gdyby to było 10ms to wtedy 20G. Też chyba trudne.
    P.G.

  • 19. Data: 2019-09-12 18:24:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 10 Sep 2019 05:51:30 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >kretynizm wymagania debetówki do wpłat - przecież spokojnie wystarczyłaby możliwość
    wpisania numeru konta
    A to już by nie pozwoliło zweryfikować wpłacającego zgodnie z ustawą.
    I nie wiadomo by było czy naliczać opłatę za wpłatę obcą czy nie
    naliczać za wpłatę własną.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 20. Data: 2019-09-12 20:09:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Ale korzystanie z kryptografii asymetrycznej nie pociąga za sobą chyba
    > konieczności zapisywania czegokolwiek w pamięci nieulotnej.

    Owszem, ale trwa to dużo dłużej niż jakiś tam zapis do EEPROMa.
    --
    Krzysztof Hałasa