  • 1. Data: 2021-09-16 11:40:47
    Temat: AION - czy można dowolnie zmieniać subskrypcję?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Oczywiście idzie o zmianę planu, a konkretnie z płatnego na bezpłatne (np. ze
    All-Inclusive na Light).
    Po pierwsze, czy możliwe?
    Po drugie, ile trwa?
    Po trzecie, ile kosztuje?

    witrak()

  • 2. Data: 2021-09-16 12:31:59
    Temat: Re: AION - czy można dowolnie zmieniać subskrypcję?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 16 września 2021 o 11:40:48 UTC+2 witrak() napisał(a):
    > Oczywiście idzie o zmianę planu, a konkretnie z płatnego na bezpłatne (np. ze
> [...]

    Poczytaj sobie np. https://livesmarter.pl/rusza-aion-bank-polska
    Echh, szkoda, że ludziom się chce pisać komentarze (oczywiście chodzi o sensowne, a
    tam takie są)
    na blogach, a nie piszą na usenecie :(
    W skrócie podobno możliwe i darmowe, trwa do miesiąca (plan zmienia się w
    miesięcznicę otwarcia konta), a z utrudnień to trzeba pozamykać to, co się ma w
    obecnym planie (na pewno konta oszczędnościowe - ale tu pewna zaleta, że przy
    likwidacji od razu wypłacają odsetki - być może też debetówkę, o tym jeszcze w
    dyskusji nie było) i dopiero wtedy, jak już zostanie być może tylko goły podstawowy
    ROR, klikać w zmianę planu.

  • 3. Data: 2021-09-17 21:00:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, September 16, 2021 at 12:32:00 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    dyskusji nie było) i dopiero wtedy, jak już zostanie być może tylko goły podstawowy

    No więc przeprowadziłem rozpoznanie (chat), a teraz jeszcze przeczytałem - pod kątem
    zmian planu - to, co zasugerowałeś i jest tak:

    Po pierwsze, zmiana planu na inny (w dowolną stronę darmowa) jest możliwa, jeśli nie
    ma się produktów dostępnych wyłącznie w danym planie, przy czym *konta
    oszczędnościowe też są traktowane jako produkty związane z planem* (bo mają różne
    oprocentowanie).
    Innymi słowy nie jest zmieniane oprocentowanie na koncie oszczędnościowym przy
    zmianie planu, tylko zmieniamy produkt z "konto oszcz. w planie A" na "konto oszcz.
    w planie B".

    W związku z tym procedura jest taka:
    - przenieść środki z kont oszcz. na konta avista,
    - zlikwidować konta oszcz.,
    - zmienić plan,
    -założyć konta oszcz.,
    - przenieść środki na te konta.

    Po drugie, zmiana planu z wyższego na niższy następuje z dniem zakończenia okresu
    rozliczeniowego planu. Ten dzień to dzień miesiąca poprzedzający dzień "startu
    pakietu" czyli datę włączenia planu (podaną w danych planu).

    Zatem wszelkie manipulacje, opisane wyżej, w kierunku "w dół" powinno się robić dnia
    poprzedniego przed "miesięcznicą" ostatniej zmiany planu. Ha, wymyślenie tego terminu
    okazało się przydatne! :-)

    Pozdr.

    witrak()

  • 4. Data: 2021-09-17 22:18:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A jak jest z debetówką?
    Przypisana do planu - bo w jednym wydają za darmo, a w innym nie?

  • 5. Data: 2021-09-18 19:30:41
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > A jak jest z debetówką?
    > Przypisana do planu - bo w jednym wydają za darmo, a w innym nie?

    no właśnie, bo te debetówki są wszystkie takie same?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 6. Data: 2021-09-22 22:43:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, September 17, 2021 at 10:18:53 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > A jak jest z debetówką?
    > Przypisana do planu - bo w jednym wydają za darmo, a w innym nie?

    Debetówka nie jest przypisana do planu, bo jest związana z kontem bieżącym, które
    jest w każdym planie.

    Za darmo/nie za darmo dotyczy tylko opłaty za wydanie fizycznej karty. Ja nie
    zamawiałem, bo używam Curve, a nie kolekcjonuję plastiku. Natomiast oczywiście mam
    debetówkę, podpiętą do Curve. I chyba powinna działać - nie mam kasy na avista, więc
    nie mam jak sprawdzić, ale Curve nie protestuje.

    witrak()