Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2004-06-02 10:09:01
Temat:6-cyfrowe kody PIN w krajach UE
Od:"Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos sie z tym spotkał? Niedawno w programie "Kawa czy Herbata"
wypowiadał sie jakiś gość z NBP na ten temat i podobno na przyklad w
Portugalii karty są autoryzowane 6-cyfrowym kodem PIN, ktory to numer bank
na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze pierwsze slyszą o
takim numerze.

Czy macie jakies informacje na ten temat? Bo boje sie na miejscu przekonac,
ze nie mam czym zaplacic, a taszczyc ze soba na wakacje gotowke nie bardzo
mam ochote ;)

I jeszcze jedno: macie jakies doswiadczenia za granica z karta Visa Elektron
mbanku lub Maestro BPH (glownie w krajach UE)?

Pozdrawiam
Kafka

2. Data: 2004-06-02 10:29:17
Temat:Re: 6-cyfrowe kody PIN w krajach UE
Od:"blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kafka wrote:
> Portugalii karty są autoryzowane 6-cyfrowym kodem PIN, ktory to numer
> bank na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze
> pierwsze slyszą o takim numerze.

wczoraj w radiu PIN gadal facet z Profitu i tez o tym mowil - powiedzial ze
wystarczy po wpisaniu 4 cyfr klepnac enter i dziala, ale tej porady udzielili mu
tubylcy
Podobno w Proficie jakis dodatek wakacyjny na ten temat ma byc/a moze juz jest
*** blad ***

3. Data: 2004-06-02 11:15:34
Od:"sanula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze pierwsze slyszą o

Czesc !

Moze pisze troche obok tematu,ale musze sie podzielic swoimi przemysleniami
;-)

Tyle sie ostatnio pisalo i mowilo na temat skanowania paskow magnetycznych
kart i kamerkami podgladania PINow, a czy wyjsciem nie byloby wprowadzenie
6-cyfrowych PINow, ktore by dzialaly podobnie jak telefoniczne logowanie do
mBanku, lub do LUKASA w placowce, czyli podaj np. 1,4 i 6 cyfre swojego
PINu.
Moim zdaniem to byloby jakies wyjscie z sytuacji.

Pozdrawiam

lelek

4. Data: 2004-06-02 11:19:10
Od:"JaKi" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sanula" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> PINu.
> Moim zdaniem to byloby jakies wyjscie z sytuacji.

Musiala by byc wtedy autoryzacja dwukrotna - zapytanie o poprawnosc PIN przy
wprowadzaniu go i drugie o wyplacana kwote. W chwili obecnej oba zapytanie
sa rownoczesnie realizowane.

--
JaKi

5. Data: 2004-06-02 15:31:02
Od:Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

"Kafka" <i...@N...pl> wrote in message
> [...]
> na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze pierwsze slyszą o

http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/bankomaty/index
.html

"Zawsze:
Starannie wprowadź numer PIN swojej karty (PIN składa się z czterech cyfr,
niektóre bankomaty z uporem wymagają sześciu: wprowadź wtedy dwa zera "00",
a następnie swój PIN)"

--

Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

6. Data: 2004-06-02 16:24:07
Od:Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

> Starannie wprowadź numer PIN swojej karty (PIN składa się z czterech cyfr,
> niektóre bankomaty z uporem wymagają sześciu: wprowadź wtedy dwa zera "00",
> a następnie swój PIN)"

Ciekawe co ma zrobic Hiszpan ze swoimi 6 cyframi, jesli nasz bankomat
pozwoli mu wpisac tylko 4... 8-)

MJ

7. Data: 2004-06-02 18:02:33
Od:Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
> Ciekawe co ma zrobic Hiszpan ze swoimi 6 cyframi, jesli nasz bankomat
> pozwoli mu wpisac tylko 4... 8-)

Pewnie ichnie banki jakos to rozwiazaly. Moze pomijaja pierwsze dwie?

--

Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

8. Data: 2004-06-03 07:35:30
Od:"Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" napisał

> [...]
> Starannie wprowadź numer PIN swojej karty (PIN składa się z czterech cyfr,
> niektóre bankomaty z uporem wymagają sześciu: wprowadź wtedy dwa zera

Dzieki za linka i odpowiedz - faktycznie taka odpowiedz uzyskalam z banku,
ale dopiero za 3 podejsciem ;)
Jakos na stronie nie udalo mi sie tego wczesniej znalezc.

Pozdr
Kafka

9. Data: 2004-06-03 10:21:26
Od:"Maly Rozowy Prosiaczek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
przy
> wprowadzaniu go i drugie o wyplacana kwote. W chwili obecnej oba zapytanie

Nie, bo ktore cyfry sa potrzebne, moglby losowac bankomat.

10. Data: 2004-06-03 12:25:01
Od:"Damian" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed naszym 4 cyfrowym pinem poprostu należyu wstawić dwa zera i to
wszystko!!!!!!!!