  • 1. Data: 2004-06-02 10:09:01
    Temat: 6-cyfrowe kody PIN w krajach UE
    Od: "Kafka" <i...@N...pl>

    Czy ktos sie z tym spotkał? Niedawno w programie "Kawa czy Herbata"
    wypowiadał sie jakiś gość z NBP na ten temat i podobno na przyklad w
    Portugalii karty są autoryzowane 6-cyfrowym kodem PIN, ktory to numer bank
    na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze pierwsze slyszą o
    takim numerze.

    Czy macie jakies informacje na ten temat? Bo boje sie na miejscu przekonac,
    ze nie mam czym zaplacic, a taszczyc ze soba na wakacje gotowke nie bardzo
    mam ochote ;)

    I jeszcze jedno: macie jakies doswiadczenia za granica z karta Visa Elektron
    mbanku lub Maestro BPH (glownie w krajach UE)?

    Pozdrawiam
    Kafka

  • 2. Data: 2004-06-02 10:29:17
    Temat: Re: 6-cyfrowe kody PIN w krajach UE
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Kafka wrote:
    > Portugalii karty są autoryzowane 6-cyfrowym kodem PIN, ktory to numer
    > bank na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze
    > pierwsze slyszą o takim numerze.

    wczoraj w radiu PIN gadal facet z Profitu i tez o tym mowil - powiedzial ze
    wystarczy po wpisaniu 4 cyfr klepnac enter i dziala, ale tej porady udzielili mu
    tubylcy
    Podobno w Proficie jakis dodatek wakacyjny na ten temat ma byc/a moze juz jest
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-06-02 11:15:34
    Od: "sanula" <s...@g...pl>

> [...]
    > na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze pierwsze slyszą o

    Czesc !

    Moze pisze troche obok tematu,ale musze sie podzielic swoimi przemysleniami
    ;-)

    Tyle sie ostatnio pisalo i mowilo na temat skanowania paskow magnetycznych
    kart i kamerkami podgladania PINow, a czy wyjsciem nie byloby wprowadzenie
    6-cyfrowych PINow, ktore by dzialaly podobnie jak telefoniczne logowanie do
    mBanku, lub do LUKASA w placowce, czyli podaj np. 1,4 i 6 cyfre swojego
    PINu.
    Moim zdaniem to byloby jakies wyjscie z sytuacji.

    Pozdrawiam

    lelek

  • 4. Data: 2004-06-02 11:19:10
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "sanula" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > PINu.
    > Moim zdaniem to byloby jakies wyjscie z sytuacji.

    Musiala by byc wtedy autoryzacja dwukrotna - zapytanie o poprawnosc PIN przy
    wprowadzaniu go i drugie o wyplacana kwote. W chwili obecnej oba zapytanie
    sa rownoczesnie realizowane.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-06-02 15:31:02
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Kafka" <i...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > na żądanie powinien wydac. W mbanku dowiedzialam sie, ze pierwsze slyszą o

    http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/bankomaty/index
    .html

    "Zawsze:
    Starannie wprowadź numer PIN swojej karty (PIN składa się z czterech cyfr,
    niektóre bankomaty z uporem wymagają sześciu: wprowadź wtedy dwa zera "00",
    a następnie swój PIN)"

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 6. Data: 2004-06-02 16:24:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

    > Starannie wprowadź numer PIN swojej karty (PIN składa się z czterech cyfr,
    > niektóre bankomaty z uporem wymagają sześciu: wprowadź wtedy dwa zera "00",
    > a następnie swój PIN)"

    Ciekawe co ma zrobic Hiszpan ze swoimi 6 cyframi, jesli nasz bankomat
    pozwoli mu wpisac tylko 4... 8-)

    MJ

  • 7. Data: 2004-06-02 18:02:33
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    > Ciekawe co ma zrobic Hiszpan ze swoimi 6 cyframi, jesli nasz bankomat
    > pozwoli mu wpisac tylko 4... 8-)

    Pewnie ichnie banki jakos to rozwiazaly. Moze pomijaja pierwsze dwie?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 8. Data: 2004-06-03 07:35:30
    Od: "Kafka" <i...@N...pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" napisał

> [...]
    > Starannie wprowadź numer PIN swojej karty (PIN składa się z czterech cyfr,
    > niektóre bankomaty z uporem wymagają sześciu: wprowadź wtedy dwa zera

    Dzieki za linka i odpowiedz - faktycznie taka odpowiedz uzyskalam z banku,
    ale dopiero za 3 podejsciem ;)
    Jakos na stronie nie udalo mi sie tego wczesniej znalezc.

    Pozdr
    Kafka

  • 9. Data: 2004-06-03 10:21:26
    Od: "Maly Rozowy Prosiaczek" <m...@p...fm>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przy
    > wprowadzaniu go i drugie o wyplacana kwote. W chwili obecnej oba zapytanie

    Nie, bo ktore cyfry sa potrzebne, moglby losowac bankomat.

  • 10. Data: 2004-06-03 12:25:01
    Od: "Damian" <d...@o...pl>

    Przed naszym 4 cyfrowym pinem poprostu należyu wstawić dwa zera i to
    wszystko!!!!!!!!