Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2002-11-08 01:02:15
Temat:2-odcinkowe blankiety przelewow/wplat gotowkowych - jak to jest?
Od:Dawid Lorenz <e...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

jakiś czas temu zakupiłem w jakimś sklepie z artykułami biurowymi
bloczek zawierający blankiety przelewów/wpłat gotówkowych w dwóch
odcinkach (zamiast typowo w czterech). niestety korzystanie z tych
blankietów ostatnio jest dość uciążliwe. chociażby dziś, w placówce
PKOBP przy wpłacaniu kasy na konto Inteligo, kasjerka (nieco starszawa
pani z minionej epoki, jak zresztą większość staffu PKOBP i jemu
podobnych :/) potwornie się zbulwersowała i początkowo stanowczo
odmówiła przyjęcia takiej wpłaty, tłumacząc, że "muszą być co najmniej
trzy odcinki!". po moich wyjaśnieniach, że już kiedyś nieraz wpłacałem
kasę takim sposobem w różnych bankach, nawet raz dokładnie w tej samej
placówce (tylko u innej kasjerki - tamta wtedy też była oporna z
początku, ale udało się), wyszła na zaplecze łaskawie zapytać i...
wróciła z skserowanym blankietem, który potem wręczyła mi jako
potwierdzenie wpłaty! :-o

w związku z tym mam pytanie, o co dokładnie chodzi z tymi
2-odcinkowymi blankietami? raz są one przyjmowane bez mrugnięcia
okiem, innym razem są z tym problemy podobne do w/w. czy w ogóle jest
prawnie dopuszczone stosowanie 2-odcinkowych blankietów
wpłat/przelewów???

ps. a co do samej operacji wpłaty na Inteligo w PKOBP, to gdy kasjerka
wpisała numer rachunku, a następnie kwotę prowizji (3.50 PLN bodajże
za wpłatę 100 PLN), uprzejmie zwróciłem jej uwagę, że prowizji być nie
powinno (nie ma to jak klient poinformowany lepiej od personelu ;).
ona na to wielkie oczy, a ja "bo to wpłata do banku, który niedawno
połączył się z PKOBP i z tego tytułu nie ma za to prowizji". znowu
wielkie oczy, ale coś tam kliknęła i nagle "aaa, Inteligo?". i już
wszystko było jasne. swoją drogą nieźle mnie zaskoczyła, że w ogóle
wiedziała co to jest "Inteligo" (pewnie tacy "kosmici" jak ja,
wpłacający na dwóch blankietach i na dodatek do wirtualnego banku
pewnie przychodzą tam średnio raz na miesiąc, albo i rzadziej ;).

--
[del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

2. Data: 2002-11-08 23:45:36
Od:s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Już bardzo dawno temu zdecydowano, że wystarczą 2 blankiety jeżeli chodzi o
rozliczenia przelewów w sytemie eliksir.
Może się zdarzyć, że w przypadku gdy odbiorcą jest bank rozliczający się
sybirem, zotaniesz poproszony o wypełnienie 2 dodatkowych.Chociaż zazwyczaj nie.

Ale w życiu bywa różnie, więc jak zdarzy się bank co wymaga to masz pecha.

cześć