eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki2-odcinkowe blankiety przelewow/wplat gotowkowych - jak to jest? › 2-odcinkowe blankiety przelewow/wplat gotowkowych - jak to jest?
    From: Dawid Lorenz <e...@m...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: 2-odcinkowe blankiety przelewow/wplat gotowkowych - jak to jest?
    Date: Fri, 08 Nov 2002 02:02:15 +0100

    jakiś czas temu zakupiłem w jakimś sklepie z artykułami biurowymi
    bloczek zawierający blankiety przelewów/wpłat gotówkowych w dwóch
    odcinkach (zamiast typowo w czterech). niestety korzystanie z tych
    blankietów ostatnio jest dość uciążliwe. chociażby dziś, w placówce
    PKOBP przy wpłacaniu kasy na konto Inteligo, kasjerka (nieco starszawa
    pani z minionej epoki, jak zresztą większość staffu PKOBP i jemu
    podobnych :/) potwornie się zbulwersowała i początkowo stanowczo
    odmówiła przyjęcia takiej wpłaty, tłumacząc, że "muszą być co najmniej
    trzy odcinki!". po moich wyjaśnieniach, że już kiedyś nieraz wpłacałem
    kasę takim sposobem w różnych bankach, nawet raz dokładnie w tej samej
    placówce (tylko u innej kasjerki - tamta wtedy też była oporna z
    początku, ale udało się), wyszła na zaplecze łaskawie zapytać i...
    wróciła z skserowanym blankietem, który potem wręczyła mi jako
    potwierdzenie wpłaty! :-o

    w związku z tym mam pytanie, o co dokładnie chodzi z tymi
    2-odcinkowymi blankietami? raz są one przyjmowane bez mrugnięcia
    okiem, innym razem są z tym problemy podobne do w/w. czy w ogóle jest
    prawnie dopuszczone stosowanie 2-odcinkowych blankietów
    wpłat/przelewów???

    ps. a co do samej operacji wpłaty na Inteligo w PKOBP, to gdy kasjerka
    wpisała numer rachunku, a następnie kwotę prowizji (3.50 PLN bodajże
    za wpłatę 100 PLN), uprzejmie zwróciłem jej uwagę, że prowizji być nie
    powinno (nie ma to jak klient poinformowany lepiej od personelu ;).
    ona na to wielkie oczy, a ja "bo to wpłata do banku, który niedawno
    połączył się z PKOBP i z tego tytułu nie ma za to prowizji". znowu
    wielkie oczy, ale coś tam kliknęła i nagle "aaa, Inteligo?". i już
    wszystko było jasne. swoją drogą nieźle mnie zaskoczyła, że w ogóle
    wiedziała co to jest "Inteligo" (pewnie tacy "kosmici" jak ja,
    wpłacający na dwóch blankietach i na dodatek do wirtualnego banku
    pewnie przychodzą tam średnio raz na miesiąc, albo i rzadziej ;).

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl