eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bank Pocztowy rozwija się

Bank Pocztowy rozwija się

2005-07-20 00:28

Bank Pocztowy planuje zbliżyć się do pierwszej dziesiątki banków. Strategia rozwoju zakłada prowadzenie pełnej obsługi bankowej w placówkach Poczty Polskiej oraz sprzedaż produktów bankowych w sieci agencji pocztowych i za pośrednictwem listonoszy - podaje "Puls Biznesu".

Przeczytaj także: Bank Pocztowy idzie na GPW. Debiut jesienią

W pierwszym półroczu Bank Pocztowy zarobił na czysto 15 mln złotych. Przyszły rok ma być rokiem inwestycji, ale już w 2008 roku bank planuje zysk netto na poziomie 46 mln złotych. Aktywa mają wzrosnąć do 6 mld.

Strategia zakłada ścisłą współpracę z Pocztą Polską, głównym akcjonariuszem. Docelowo we wszystkich placówkach pocztowych ma być prowadzona pełna obsługa – otwieranie rachunków, przyjmowanie wniosków kredytowych. Program pilotażowy ruszy już w 2006 roku w 125 okienkach bankowo-pocztowych. Konieczne są inwestycje na informatyzację i szkolenia pracowników poczty. Jeśli uda się wprowadzić sprzedaż produktów bankowych przez sieć agencji i listonoszy, to Bank Pocztowy dotrze do tych klientów, do których nie dociera żaden duży bank sieciowy. Będzie miał tylko jednego silnego konkurenta – banki spółdzielcze.

Oferta Banku Pocztowego będzie skierowana do klientów Poczty Polskiej – osób po 40 roku życia, ze średnimi dochodami, oszczędnych, z co najmniej czteroosobową rodziną, głównie kobiet. Druga grupa klientów, którymi zajmie się bank, to małe firmy.

oprac. : Marta Kamińska / Polska.pl Polska.pl

Więcej na ten temat: Bank Pocztowy, banki, Poczta Polska
Upadłość konsumencka

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: