eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Coraz więcej skarg na instytucje finansowe. Głównie na banki i ubezpieczycieli

Coraz więcej skarg na instytucje finansowe. Głównie na banki i ubezpieczycieli

2013-08-23 13:46

Coraz więcej skarg na instytucje finansowe. Głównie na banki i ubezpieczycieli

Umowa © goodluz - Fotolia.com

W drugim kwartale 2013 roku do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęły 2.743 skargi od klientów instytucji finansowych, o połowę więcej niż rok wcześniej. Polacy najczęściej skarżą się na firmy ubezpieczeniowe oraz banki.

Przeczytaj także: Rekordowa liczba skarg na finansistów. Głównie na banki i ubezpieczycieli

Najczęściej skarżymy się na ubezpieczycieli. W sumie instytucji tego sektora tyczyły aż 1.384 skargi, czyli połowa wszystkich. W ciągu roku najpoważniej wzrosła liczba skarg na ubezpieczenia osobowe oraz majątkowe - z 595 w drugim kwartale ubiegłego roku, do 1.119 skarg w drugim kw. roku bieżącego. W przypadku tego typu ubezpieczeń, klienci skarżyli się na wysokość wypłacanego odszkodowania, opieszałość, odmowę udostępnienia akt szkodowych oraz odmowę wypłat odszkodowania.

Pod ostrzałem klientów znajdują się również banki. W drugim kw. 2013 roku sektora bankowego dotyczyły 1.172 skargi, czyli niemal 43 proc. wszystkich zgłoszonych w tym czasie do KNF. Liczba skarg na banki w ciągu roku zwiększyła się o 32 procent, a klienci najczęściej skarżyli się na banki komercyjne (1.150 skarg). Klienci banków narzekali głównie na sprzedaż wierzytelności firmom zewnętrznym, brak aktualizacji informacji w Biurze Informacji Kredytowej, opóźnienia w realizacji wcześniejszej spłaty kredytu, a także jakości obsługi klientów (275 skarg), obsługi rachunków (245 skarg) oraz kredytów hipotecznych (105 skarg).

W II kw. 2013 r. na instytucje działające na rynku kapitałowym wpłynęło 107 skarg, o 47 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Najmniej skarg wpłynęło na SKOK-i, w II kw. 2013 r. na działalność spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych wpłynęły 54 skargi. Większość odnosiła się do udzielanych kredytów konsumenckich i pożyczek, działalności związanej z obsługą rachunków i do jakości obsługi klienta.

Na inne instytucje finansowe kliencki skarżyli się sporadycznie - na podmioty świadczące usługi płatnicze (ale inne niż banki) wpłynęło 18 skarg, a na OFE zaledwie 8 skarg, o 93 proc. mniej niż rok wcześniej.

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: KNF, banki, ubezpieczenia, SKOK, rynek kapitałowy

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: