eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Polscy licealiści a edukacja finansowa

Polscy licealiści a edukacja finansowa

2012-09-03 13:33

Przeczytaj także: Pierwsze Konto Oszczędnościowe czyli dzieci oszczędzają w PKO BP


Znajome OC i enigmatyczna giełda

Jak pokazują wyniki badania, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych dysponują dość dobrą wiedzą na temat ubezpieczeń komunikacyjnych (OC i AC). Zdecydowana większość (70 proc.) ankietowanych udzieliła poprawnych odpowiedzi na pytania odnoszące się do poszczególnych typów ubezpieczeń. Wysoki odsetek prawidłowych odpowiedzi może wynikać po pierwsze z faktu, że są to bardzo proste i podstawowe ubezpieczenia. Po drugie, uczniowie liceum są w wieku, w którym sami mogą już prowadzić pojazdy i uczęszczają na kursy nauki jazdy.

Samodzielne inwestowanie – tu uczniowie wykazali się największymi brakami w wiedzy. Połowa respondentów mylnie wskazała, że inwestowanie w funduszach inwestycyjnych jest zawsze związane z dużym ryzykiem oraz że do prowadzenia transakcji giełdowych jest wymagane zdanie egzaminu maklerskiego. Brak odpowiedniej wiedzy może zniechęcać do samodzielnego inwestowania na giełdzie, co jest niekorzystne zarówno w perspektywie mikro- jak i makroekonomicznej.

- Ciągle zbyt mało młodych ludzi nabywa podstawową wiedzę finansową. Rzadko uczą się tego od rodziców. Dlatego tak ważne jest prowadzenie edukacji ekonomicznej w szkole – tłumaczy Zbigniew Modrzejewski, prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. - Chodzi o podstawy, takie jak zrównoważony budżet domowy, oszczędzanie na emeryturę czy zabezpieczanie siebie i najbliższych przed przykrymi, a trudnymi do przewidzenia zdarzeniami.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 14 kwietnia - 8 maja 2012 roku przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi na zlecenie PZU. Badanie zostało zrealizowane we wszystkich województwach na próbie 3204 uczniów liceów i techników z bazy szkół uczestniczących w programach Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości za pomocą metody ankietowej z wykorzystaniem Internetu – CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: