eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Geolokalizacja w usługach bankowych

Geolokalizacja w usługach bankowych

2012-08-13 11:00

Geolokalizacja w usługach bankowych

Glob © 1xpert - Fotolia.com

Geolokalizacja stwarza nowe, ogromne możliwości, które można zastosować w bankowości. Może być pomocna w pogłębianiu identyfikacji i lojalności klienta z bankiem, poznania jego potrzeb w czasie rzeczywistym i w oferowaniu mu nowych usług. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte musi być jednak wykorzystywana w przemyślany sposób, aby nie zrazić klientów, gdyż w efekcie mogą oni bezpowrotnie zrezygnować z usług danej instytucji.

Przeczytaj także: Bankowość mobilna czeka na boom

Geolokalizacja, czyli śledzenie lokalizacji swojej i swoich znajomych poprzez telefon komórkowy, staje się coraz bardziej popularna również w Polsce. W dobie zaostrzającej się konkurencji, banki, chcąc pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych, muszą wyjść naprzeciw nowym technologiom. Tym bardziej, że jak pokazują badania, w najbliższym czasie rozpoznawalność i użycie aplikacji geolokalizacyjnych będzie rosnąć. Przyczyni się do tego coraz większa liczba smartfonów na rynku, które są osiągalne dla coraz większej rzeszy ludzi, taniejący dostęp do Internetu w telefonach oraz coraz większa liczba hotspotów WiFi. - „Biorąc pod uwagę te czynniki inwestowanie w geolokalizację jest dla banków jak najbardziej sensowne i celowe” – uważa Zbigniew Szczerbetka, lider Sektora Instytucji Finansowych w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.

Dlaczego geolokalizacja? Komunikat wysłany dzięki tego typu serwisom trafia bezpośrednio do osób zainteresowanych daną marką – np. do klientów aktualnie przebywających w danym lokalu czy sklepie. Firmy mają możliwość wzmocnienia kontaktu z wiernymi klientami poprzez nagradzanie ich dodatkowymi rabatami czy darmowymi gadżetami. Ci następnie rekomendują lokal swoim znajomym, zachęcając ich do jego odwiedzenia - swoista reklama szeptana.

Możliwości zastosowania usług geolokalizacyjnych są praktycznie nieograniczone. To, że mądrze wykorzystana geolokalizacja przekłada się na wymierne efekty biznesowe, udowadnia największy serwis geolokalizacyjny na świecie - Foursquare. To platforma stworzona z myślą o osobach wykorzystujących rozwiązania mobilne do dzielenia się informacjami o ciekawych miejscach, wyszukiwania znajomych znajdujących się w pobliżu czy szukania miejsc spełniających określone kryteria (np. dostęp do WiFi, restauracje, puby). Logowanie się w określonych lokalizacjach skutkuje otrzymaniem informacji o zniżkach i innych atrakcyjnych ofertach tam dostępnych. Porozumienie biznesowe z American Express uczyniło ofertę serwisu jeszcze atrakcyjniejszą – zwiększyła się bowiem liczba zniżek i rabatów, a synchronizacja posiadanej karty AmEx z aplikacją Foursquare umożliwia nawet płacenie za zakupy bez konieczności wyciągania portfela.

fot. 1xpert - Fotolia.com

Glob

Geolokalizacja w usługach bankowych

Geolokalizacja znajduje coraz więcej zastosowań. Wykorzystuje ją choćby serwis zakupów grupowych Groupon poprzez aplikację Groupon Now dostępną w Stanach Zjednoczonych. Dzięki tej aplikacji, dostępnej w komputerze lub komórce, można w czasie rzeczywistym wyszukiwać oferty dostępne w okolicy, w której znajduje się dany użytkownik. Jego działanie jest bardzo proste – użytkownik określa jakiego typu oferty go interesują (zakupy, jedzenie, rozrywka) i po kliknięciu otrzymuje listę ofert dostępnych w jego najbliższym otoczeniu. Zakupu można dokonać zarówno poprzez przeglądarkę jak i telefon komórkowy (sprzedawca skanuje kod kreskowy z ekranu telefonu w celu potwierdzenia transakcji).

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: