eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Pozyskiwanie klientów: banki rozdają prezenty

Pozyskiwanie klientów: banki rozdają prezenty

2010-03-08 12:22

Banki kuszą swoich klientów nie tylko niskimi opłatami czy wysokim oprocentowaniem. Sposobem na przyciągnięcie klienta może być... sofa albo jeep. Z nagrodami oferowanymi przez instytucje finansowe jest jednak jeden szkopuł. Trzeba je traktować jako dodatek do oferty i uważać, by nie stały się głównym motywem podjęcia decyzji o wyborze danego produktu finansowego.

Przeczytaj także: Reklama banku celebrytami stoi

Bankowi marketingowcy głowią się jak zdobyć nowych klientów. Wysyłane do nich komunikaty najczęściej opierają się o elementy bankowej oferty. Próbuje się nas przekonać tym, że bankomaty są za darmo albo że przelewy są gratis, a w przypadku kredytów, że nie ma prowizji, a przy depozytach, że oprocentowanie jest wysokie jak nigdzie indziej. Bankowcy nie odwołują się jednak wyłącznie do naszej dorosłej racjonalności. Czasami też próbują przekonać dziecko, które drzemie w każdym z nas oferując mu prezent.

Takim podarkiem kusi klientów MultiBank, bo daje nadzieję na Jeepa Grand Cherokee. Tylko nadzieję, bo samochód to nagroda w konkursie. Posiadacze konta w banku, którzy założą w marcu lokatę i odpowiedzą na pytanie, wezmą udział w losowaniu. Półroczny depozyt jest oprocentowany na 5 proc., a jego minimalna wartość to 20 tys. zł. To o 2 pkt proc. mniej niż najlepsze propozycje na rynku, ale wizja kluczyków od Jeepa robi swoje. Ci, którym się nie poszczęści, mają jeszcze szansę na notebooka albo cyfrową kamerę.

Tego typu promocje dla banków są opłacalne. Zamiast konkurować wysokością oprocentowania, taniej wychodzi zaoferowanie atrakcyjnej nagrody dla szczęśliwców. Doskonałym przykładem sprzed kliku miesięcy jest loteria dla posiadaczy lokat w BZWBK. Główna nagroda była imponująca, bo wynosiła 2 mln zł, a do tego konkurs był wspierany akcją reklamową z udziałem Dannego Devito. Bankowi jednak i tak się to kalkulowało, bo zebrał w ten sposób aż 4 mld zł depozytów.

Aktualnie konkursy z nagrodami wspierające sprzedaż lokat znajdziemy jeszcze Mazowieckim Banku Regionalnym i w bankach ze Spółdzielczej Grupy Bankowej. Tu do wygrania są dwa BMW, siedem Toyot Yaris, 26 motocykli, konsole PlayStation, notebooki, ekspresy do kawy i biżuteria. Ta promocja jest jednak o tyle dziwna, że wszyscy klienci mają szansę na BMW, ale już nagrody o mniejszej wartości zależą od tego, w którym banku założymy depozyt. I tak na przykład w Banku Spółdzielczym w Białogardzie do wygrania jest jeden notebook, ale już w Banku Spółdzielczym „Pałuki” w Żninie jeden notebook, jedna konsola PlayStation i trzy ekspresy.

Nagrody rozdają tez Kasy Stefczyka, organizując loterię o nobliwej nazwie 4 Fury Roku. Do wygrania są cztery Fiaty Punto, a oprócz tego wycieczki, sprzęt RTV i AGD. Szansę mają te osoby, które skorzystają z jednego z produktów Kas: pożyczki gotówkowej, konta lub karty płatniczej.

Los może się również uśmiechnąć do tych, którzy płacą kartami. Bardzo często konkursy, gdzie losami są pojedyncze, zarejestrowane transakcje kartami organizują Visa lub MasterCard. Czasami na taki ruch decydują się same banki. Od poniedziałku użytkownicy kart kredytowych Class&Club Raiffeisen Banku mogą wziąć udział w takiej karcianej loterii, gdzie główne nagrody to sześć Fiatów 500.Tego typu promocje mają zachęcić klientów do jak najczęstszego korzystania z karty, co dla banku oznacza przypływ dochodów z opłaty interchange pobieranej od każdej transakcji.
Przeczytaj także: KNF kontra FM Bank KNF kontra FM Bank

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: