Delko zadebiutuje na GPW
2009-08-20 14:14
Przeczytaj także: Analiza rynku kosmetycznego 2012
Dobre perspektywy dla rynku drogeryjnego
Polski rynek artykułów drogeryjnych rośnie w tempie 6-8 proc. rocznie (w latach 2004 - 08). Można spodziewać się, że trend ten zostanie utrzymany ze względu na stosunkowo jeszcze niski poziom wydatków Polaków na wyroby kosmetyczne, higieniczne i chemii gospodarczej w porównaniu do poziomu w rozwiniętych krajach Europy Zachodniej.
Sprzedaż wyrobów drogeryjnych odbywa się poprzez sklepy spożywcze, drogerie, apteki, sklepy chemiczne, kioski, place targowe, HoReCa, BHP. Liczbę sklepów sprzedających produkty drogeryjne w Polce ocenia się na 80 tys..
Istnieje u nas ponad 250 wyspecjalizowanych hurtowni oferujących artykuły drogeryjne. W chwili obecnej następuje dynamiczny proces ich konsolidacji. Związane jest to przede wszystkim z chęcią uzyskania lepszej pozycji przetargowych w negocjacjach z producentami oraz zmianą modelu zaopatrywania detalistów, którzy odchodzą od dużej liczby dostawców na rzecz 2-3 kompleksowych dostawców ogólnopolskich. Największymi konkurentami Delko są m.in. Grupa TArkon Gradi (EKO), Komplex Tours, Interchem (BOMI), Mini Max oraz GK Doktor Leks. (JS)
1 2
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
Najlepsze sklepy drogeryjne 2010
-
Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.
-
Drogerie czy supermarkety? Gdzie Polacy kupują kosmetyki?
-
Zespół Elektrowni "Pątnów-Adamów-Konin" S.A. na GPW
-
Polska Grupa Odlewnicza SA na GPW
-
Debiut ZAMET INDUSTRY SA na GPW
-
Debiut Raiffeisen Centrobank AG na GPW
-
Debiut Izostal SA na GPW
-
Akcje GPW: najlepszy debiut 2010 roku?