Płatności zbliżeniowe z wearables. Polacy liderami nie tylko w Europie
2019-12-03 11:58
Płatność zegarkiem © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Płatności zbliżeniowe. Jak nie stracić danych i pieniędzy?
Jak wynika z ostatniego badania Mastercard, płatności zbliżeniowe za pośrednictwem urządzeń wearables największą popularnością cieszą się w Holandii, która w bieżącym roku odpowiada za co trzecią tego rodzaju transakcję. Tuż za nią plasują się Wielka Brytania (18%), Szwajcaria (8%) i Rosja (7%).W TOP 10 krajów najczęściej korzystających z płatności zbliżeniowych z użyciem urządzeń wearables znalazły się tylko dwie lokalizacje pozaeuropejskie - na 1. miejscu mamy Australię, a na 8. pozycji Stany Zjednoczone. W globalnym zestawieniu druga jest Holandia, a Polsce przypada w udziale silne 6. miejsce. Łączna liczba tego rodzaju płatności jest w Europie niemal 20-krotnie wyższa niż w Ameryce Północnej.
Statystyki te dotyczą zarówno urządzeń aktywnych (z baterią), jak i pasywnych (bez baterii), w tym zegarków, bransoletek czy pierścionków.
Płatności zbliżeniowe z użycie wearables - TOP 10 Europa
- Holandia
- Wielka Brytania
- Szwajcaria
- Rosja
- Polska
- Szwecja
- Czechy
- Finlandia
- Niemcy
- Ukraina
Płatności zbliżeniowe fundamentem sukcesu
Płatność zegarkiem czy pierścionkiem jest możliwa wszędzie tam, gdzie akceptowane są transakcje zbliżeniowe. W naszym kraju taką funkcję oferują już wszystkie terminale płatnicze, co w innych krajach spotykane jest dość rzadko. Płatności zbliżeniowe stanowią obecnie 61% spośród transakcji realizowanych w całej Europie, co oznacza wzrost o 23% od początku 2018 r. W Polsce te wyniki są jeszcze lepsze. Według najnowszych danych NBP już ponad 86% wszystkich transakcji kartami jest dokonywanych zbliżeniowo.
fot. mat. prasowe
Płatność zegarkiem
„Nowe formy płatności, takie jak wearables, trafiają na podatny grunt, ponieważ konsumenci lubią szybkość i wygodę, choć muszą mieć zaufanie do dostawcy takich rozwiązań. Polacy chętnie przyswajają innowacyjne technologie, które pasują do ich cyfrowego stylu życia. Urządzenia ubieralne z funkcją płatności oznaczają większą wygodę, a jednocześnie zapewniają wymagany poziom bezpieczeństwa” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Mariaż technologii z modą
W miarę, jak technologie stosowane w „galanterii elektronicznej” stają się coraz bardziej powszechne, marki modowe zaczęły wykorzystywać ten nowy trend. Tworzą one inteligentne akcesoria z górnej półki, które są nie tylko funkcjonalne, lecz również atrakcyjne wizualnie. Obecnie co piąta dorosła osoba nosi inteligentny zegarek lub opaskę fitness. Przewiduje się, że w 2020 r. wartość globalnego rynku wearables osiągnie 30 miliardów euro . Nie bez znaczenia jest wygoda dokonywania płatności za pomocą takich gadżetów: wystarczy zbliżyć je do terminala płatniczego w sklepie, tak jak w przypadku plastikowej karty czy telefonu.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
W 2020 r. smartfony zastąpią portfele?
-
Rusza BLIK zbliżeniowy
-
Płatności zbliżeniowe, czyli kariera w pandemii
-
Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
-
7 powodów, dla których warto wybrać płatności zbliżeniowe
-
Koniec panowania gotówki już w 2019 r.?
-
W czym jesteśmy nowocześniejsi niż Niemcy?
-
Stało się. Płatności zbliżeniowe pokonują tradycyjne
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)