eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Pokolenie Z intensywnie korzysta z bankowości

Pokolenie Z intensywnie korzysta z bankowości

2019-06-06 11:23

Pokolenie Z intensywnie korzysta z bankowości

Pokolenie Z aktywnie bankuje © Africa Studio - Fotolia.com

Czy polską młodzież interesują w ogóle kwestie związane z bankowością? Jak najbardziej. Z danych Santander Bank Polska wynika, że w grupie nastolatków pomiędzy 13 a 17 rokiem życia karta debetowa jest właściwie standardem. Posiada ją już 98,5% badanych. Młodzież najczęściej opłaca nią zakupy w sklepach spożywczych i supermarketach (45,2% transakcji), ale również odwiedziny w restauracjach i w fast foodach (16,6% transakcji).

Potrzeby rosną z wiekiem


Pokolenie Z intensywnie korzysta z możliwości, jakie daje mu bankowość. Z danych Santander Bank Polska wynika, że przeciętny nastolatek używa swojej karty 7,7 razy w miesiącu. Aktywność w tym zakresie jest silnie skorelowana z wiekiem - 13-latkowie płacą przeciętnie 5,6 razy, a 17-latkowie już 9,1 razy. Jeżeli chodzi o wydawane kwoty, to tu zróżnicowanie jest mniejsze. Przeciętna kwota pojedynczej płatności w grupie 13-17 lat to 29,23 zł. W zależności od rocznika wynik ten waha się od 30,8 zł do 26,9 zł. Największe wydatki to domena 15-latków, najmniejsze -13-latków.

Analiza dowodzi również, że statystyczny nastolatek otrzymuje miesięcznie 2,7 przelewu o łącznej wartości 250,57 zł. Zdecydowanie częściej młodzi sami dokonują płatności. Statystycznie robią 10,8 przelewów w ciągu miesiąca na średnią kwotę 58,83 zł. Co ciekawe, starsi nastolatkowie częściej niż młodsi robią przelewy, ale za to o mniejszej wartości. Najwyższe średnie kwoty zewnętrznych przelewów Santander Bank Polska odnotował wśród 14 i 15-latków (odpowiednio 65,6 zł i 63,6 zł miesięcznie).

fot. Africa Studio - Fotolia.com

Pokolenie Z aktywnie bankuje

Nastolatkowie robią 10,8 przelewów w ciągu miesiąca na średnią kwotę 58,83 zł.


Gdzie młodzi wydają pieniądze


Nastoletni klienci najczęściej pieniądze z konta wydają w sklepach spożywczych (25,5%) i supermarketach (19,7%). Udział takich zakupów stanowił prawie połowę wszystkich dokonanych transakcji (45,2%). Na kolejnych miejscu plasują się fast foody (10,9%) i restauracje (5,7%), łącznie odpowiadając za 16,6% transakcji. W porównaniu do powyższych kategorii środki przeznaczane na ubrania, kosmetyki czy gry stanowią znikomy odsetek wydatków młodych.
- Młoda generacja klientów banków, to obecnie pokolenie Z, wychowane w dobie komputerów, internetu i social mediów. Swoją przygodę z bankowością zaczynają bardzo wcześnie, a przy tym aktywnie z niej korzystają. To cieszy, bo dzięki oswajaniu produktów i usług finansowych od najmłodszych lat, w przyszłości powiększą grono dorosłych, świadomych użytkowników. To korzyść dla samych klientów, banku, jak i dla całego rynku – mówi Anna Kaczmarek, dyrektor departamentu klienta indywidualnego w Santander Bank Polska.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: