eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › BLIK wprowadza płatności cykliczne

BLIK wprowadza płatności cykliczne

2019-03-26 13:11

BLIK wprowadza płatności cykliczne

BLIK wprowadza płatności cykliczne © daviles - Fotolia.com

Polski Standard Płatności poszerza możliwości BLIKA. Od teraz jego użytkownicy mogą dokonywać za jego pomocą cyklicznych opłat za streaming, usługi telekomunikacyjne, abonamenty czy raty składek za ubezpieczenie. Nową funkcjonalność oferują na razie 2 banki: ING oraz Banku Pekao S.A. Może ona posłużyć do regulowania zobowiązań wobec LINK4 i PLAY. Już wkrótce mają ją udostępnić kolejni partnerzy.

Przeczytaj także: BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia

Płatności cykliczne BLIK ułatwią nam życie - osoby, które z nich skorzystają nie będą już musiały pamiętać o powtarzających się zobowiązaniach. Tego rodzaju rozwiązanie dobrze sprawdza się przypadku usług abonamentowych, subskrypcji oraz zobowiązań ratalnych. Jego atutem jest również to, że nie wymaga podawania danych rachunku bankowego czy karty płatniczej. Płatnościami cyklicznymi BLIK użytkownik zarządza z poziomu zainstalowanej na swoim telefonie aplikacji bankowej.
– BLIK kolejny raz rewolucjonizuje rynek płatności. Na wprowadzeniu tej innowacji skorzystają nie tylko użytkownicy, ale także dostawcy usług udostępnianych w abonamencie lub na zasadach subskrypcji. Ich klienci chętniej będą decydowali się na tego typu usługi. Otrzymują bowiem łatwy dostęp do zarządzania nimi w jednym miejscu, czyli aplikacji mobilnej banku, bez konieczności logowania się w wielu różnych serwisach dostawców – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

fot. daviles - Fotolia.com

BLIK wprowadza płatności cykliczne

Zamiast wpisywania danych karty czy wysyłania listów ze zgodą na uruchomienie polecenia zapłaty, klient wybiera na stronie usługodawcy płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji banku zatwierdza płatność pinem.


Płatności cykliczne BLIK mają dawać użytkownikom poczucie kontroli i łatwość zarządzania powtarzającymi się zobowiązaniami. Zamiast wpisywania danych karty czy wysyłania listów ze zgodą na uruchomienie polecenia zapłaty, klient wybiera na stronie usługodawcy płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji banku zatwierdza płatność pinem. Wówczas może otrzymać od usługodawcy propozycję zapisania cyklu płatności – jej kwoty, częstotliwości i daty końca subskrypcji. Po zaakceptowaniu takiej propozycji transakcje będą wykonywane automatycznie.



Łatwe zarządzanie płatnościami powtarzalnymi


W aplikacji mobilnej banku użytkownik może zarządzać włączaniem i wyłączaniem płatności powtarzalnych BLIK. Ma także czytelny podgląd zbliżających się płatności. Jeśli kwota lub data płatności przesłanej od dostawcy będzie różnić się od tej zaakceptowanej wcześniej przez użytkownika, dostanie on potwierdzenie płatności w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoimi wydatkami.
– Liczymy, że płatności powtarzalne BLIK staną się popularnym i powszechnym sposobem opłacania wszelkich usług udostępnianych na zasadach subskrypcji lub abonamentu. Jeszcze nigdy zarządzanie tego typu płatnościami nie było tak proste i wygodne – podsumowuje Dariusz Mazurkiewicz.

Z możliwości definiowania płatności powtarzalnych mogą obecnie skorzystać klienci ING Banku Śląskiego oraz Banku Pekao S.A. przy usługach sieci Play (będą dostępne do końca marca) oraz ubezpieczyciela LINK4. Rozwiązanie wdrożone zostało we współpracy z BlueMedia oraz eCard.

BLIK stał się masowym systemem płatności


W 2018 roku Polacy zrealizowali aż 91 mln transakcji BLIKIEM, to blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld złotych, dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych.

System płatności mobilnych BLIK


Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom systemu na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma już ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Raiffeisen Banku, Credit Agricole, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: