eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › BLIK w II kw. 2018 r.

BLIK w II kw. 2018 r.

2018-08-13 10:38

BLIK w II kw. 2018 r.

Płatność telefonem to już norma ©  Chaiyawat - Fotolia

Nowoczesne metody płatności? Polacy mówią im zdecydowane "tak". Bardzo dużą popularnością cieszy się BLIK - w II kwartale br. sięgnęliśmy po niego 18,5 mln razy. Od początku roku było to z kolei prawie 33 mln razy, co oznacza, że w sześć miesięcy zdołaliśmy pobić wynik osiągnięty na przestrzeni całego minionego roku. Za tak dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników stoi bez wątpienia wygoda i bezpieczeństwo tego rozwiązania.

Przeczytaj także: Bank Millennium rozwija usługi BLIK

Minione trzy miesiące BLIK zamknął nie tylko wzrostami, ale także rekordami i to we wszystkich kanałach. Spośród 18,5 mln transakcji najczęściej (70 proc., 12,9 mln i wzrost o 23 proc.) używano go do płatności w internecie. Coraz częściej stosowaliśmy go również w bankomacie - 3,5 mln wpłat i wypłat za jego pośrednictwem stanowiło 19 proc. wszystkich transakcji BLIK z II kwartału (wzrost o 35 proc.). 6 proc. transakcji stanowiły płatności w terminalach, których zrealizowaliśmy ponad milion, a więc niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszych trzech miesiącach br. W końcu 5-procentowy udział we wszystkich transakcjach BLIK miały natychmiastowe przelewy na telefon, których było aż 990 tysięcy (wzrost aż o 32 proc. kw/kw).

BLIK zamyka drugi kwartał 2018 roku z kolejnymi rekordami. Z 18,5 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 70 proc., czyli 12,9 mln. To o 23 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Rośnie także popularność pozostałych kanałów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy Polacy zrealizowali 3,5 mln wpłat i wypłat BLIKIEM z bankomatów, czyli o 35 proc. więcej niż w pierwszym kwartale. Wypłaty stanowią 19 proc. wszystkich transakcji w okresie od kwietnia do czerwca.

Najdynamiczniej, bo prawie dwukrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem, wzrosła liczba płatności w sklepach stacjonarnych, których było ponad milion (6 proc. wszystkich transakcji). Pozostałe 5 proc. stanowiły przelewy na numer telefonu, których było aż 990 tysięcy, czyli o 32 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2018 roku.
– W ciągu sześciu miesięcy Polacy płacili, wypłacali i przelewali BLIKIEM niemal 33 miliony razy. Tempo wzrostu popularności BLIKA w Polsce jest cały czas wysokie. Polacy przekonali się do standardu BLIKA w aplikacjach swoich banków – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Porównując drugi kwartał 2018 r. z analogicznym okresem ubiegłego roku, liczba transakcji w internecie wzrosła trzykrotnie, podobnie jak liczba przelewów na numer telefonu. Płatności w sklepach stacjonarnych było 2,5 razy więcej, natomiast liczba wpłat i wypłat z bankomatów wzrosła o ponad 80 proc.
- Na popularność BLIKA wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i szybkość, a także poszerzająca się nieustannie sieć akceptacji i banków, które udostępniają usługę. W ostatnim półroczu do banków, które posiadają BLIKA w swoich aplikacjach mobilnych dołączyły trzy nowe: Raiffeisen Polbank, Credit Agricole oraz Bank Pekao S.A. BLIKIEM zapłacimy już w całym polskim e-commerce, a także w 290 tys. terminali płatniczych oraz wypłacimy lub wpłacimy gotówkę w 19 tys. bankomatów. Wszystkie te elementy sprawiają, że BLIK już jest dla wielu Polaków pierwszym płatniczym wyborem – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

fot. Chaiyawat - Fotolia

Płatność telefonem to już norma

W pierwszym półroczu 2018 roku użyto BLIKA niemal 33 miliony razy – tyle samo, ile w całym 2017 roku.


W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 203 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 142 tys. płatności w internecie, 38 tys. transakcji w bankomatach, 12 tys. płatności w terminalach płatniczych i 11 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł aż 271 tys., a w samym internecie 191 tysięcy.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: