Invest Bank naruszł prawo klientów?
2006-05-05 10:34
Przeczytaj także: Invest bank pod lupą UOKiK
W toku postępowania administracyjnego UOKiK ustalił, że Invest Bank nie powiadamiał konsumentów o zadłużeniu w wysokości do 50 złotych, powstałym z powodu opóźnienia w spłacie kredytu samochodowego. Dane te - bez wiedzy klienta i wskazania kwoty zaległości - przekazywane były natomiast do Biura Informacji Kredytowej.W ocenie Urzędu opisana praktyka banku naraża konsumentów na szereg niedogodności. Osoby figurujące na liście Biura Informacji Kredytowej mogą mieć m.in. problemy z zaciągnięciem kredytu w innych placówkach. Konsumenci nie mogą się przed taką sytuacją bronić, ponieważ nie są informowani przez bank o powstałym zadłużeniu i związanych z tym konsekwencjach.
Wobec powyższego Prezes UOKiK uznał, że opisywana praktyka Invest Banku narusza zbiorowe interesy konsumentów przez nieudzielanie im rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
Na przedsiębiorcę nie została nałożona kara finansowa, ponieważ nie przewiduje tego ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jednak w przypadku, gdy po uprawomocnieniu się decyzji UOKiK bank nie zastosuje się do jej postanowień i nie zaprzestanie działań naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.
Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
-
T-Mobile ukarany przez UOKiK
-
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
-
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
-
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
-
UOKiK: eBilet zwróci klientom opłatę serwisową