eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bankowość elektroniczna. Co myślą o niej Polacy?

Bankowość elektroniczna. Co myślą o niej Polacy?

2017-07-14 12:49

Bankowość elektroniczna. Co myślą o niej Polacy?

Polacy doceniają bankowość cyfrową za wygodę i szybkość © ilkercelik - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Przed nami wyniki najnowszego, europejskiego badania Mastercard. Jego autorzy wzięli pod lupę bankowość elektroniczną w jedenastu krajach, w tym również w Polsce. Okazuje się, że polscy konsumenci mówią zdecydowane "tak" zmianom, którym w efekcie cyfryzacji ulega oferta banków. Co więcej, plasują się oni w europejskiej czołówce, jeżeli chodzi o korzystanie z bankowości cyfrowej i mobilnej. Przy okazji prezentacji wyników badania Mastercard opublikował również zestawienie instytucji finansowych proponujących najbardziej innowacyjne rozwiązania. Nie zabrakło w nim polskich akcentów.

Bankowość elektroniczna w typie Polaka


Internetowy dostęp do konta bankowego to w ofercie polskich banków standard, a korzystanie z mobilnych usług bankowych deklaruje już kilka milionów Polaków. Nadwiślańska popularność bankowości elektronicznej jest zatem faktem. Potwierdzają ją również rezultaty najnowszego badania Martercard. Dowodzą one, że pod względem częstotliwości korzystania z cyfrowych rozwiązań bankowych znajdujemy się w gronie europejskich liderów. Już 91% polskich respondentów przyznaje, że dokonuje finansowych transakcji online. Taki wynik znacznie przewyższa średnią europejską i daje nam - ex aequo z Holandią - pierwsze miejsce w Europie.

Imponująco przedstawia się również częstotliwość, z jaką dokonujemy transakcji w bankowości elektronicznej. Niemal połowa z nas (45%) robi je minimum raz w tygodniu (średnia europejska 38%). Co więcej, 88% Polaków przyznaje, że jest lub była klientem banku umożliwiającego korzystanie z bankowości online lub mobilnej (wyższy odsetek notuje tylko Hiszpania, Rosja i Szwecja; a średnia europejska to 85%).

Klienci polskiej bankowości są zadowoleni, że mają do dyspozycji coraz więcej i coraz bardziej zaawansowanych cyfrowych usług finansowych. 68% z nich twierdzi, że chętnie korzysta z nowych, elektronicznych rozwiązań, które sprawiają, że „bankowanie” jest prostsze i bezpieczniejsze. Z drugiej strony, tylko 2% badanych z Polski uważa, że tradycyjna bankowość im wystarcza i nie oczekują żadnych usprawnień (średnia europejska 5%).

fot. mat. prasowe

Polacy a bankowość cyfrowa

91% respondentów bankuje cyfrowo przynajmniej 1 raz w miesiącu.


Wygodniej i szybciej niż w oddziale


Wśród zalet bankowości elektronicznej Polacy najbardziej doceniają jej prostotę i łatwość użycia (63%), oszczędność czasu (59%), bezpieczeństwo (51%, najwyższy wskaźnik w Europie) oraz niskie opłaty (48%, również najwięcej w Europie). Z kolei zastanawiając się nad zmianami, które powinien wprowadzić ich bank, na pierwszym miejscu Polacy wymieniają możliwość łatwego korzystania z bankowości z dowolnego miejsca (37%), a następnie przejrzystość i możliwość kontrolowania swoich wydatków w czasie rzeczywistym (34%).

Coraz częściej Polacy wolą korzystać z usług finansowych z pomocą komputera lub smartfona niż odwiedzać bankowe oddziały. W badaniu Mastercard tylko 35% z nich zadeklarowało, że było z wizytą w banku w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei 70% odwiedziło swój bank w ciągu ostatniego roku. 91% ankietowanych z Polski uważa, że za 10 lat stacjonarne oddziały banków wciąż będą istniały, ale 68% jest zdania, że będzie ich coraz mniej.

Banki z Polski wyróżnione za mobilność


Oprócz badania opinii klientów, Mastercard przygotował też europejską mapę instytucji finansowych, oferujących najbardziej innowacyjne usługi cyfrowe. Firma uwzględniła w tym zestawieniu 5 instytucji z Polski, których rozwiązania mobilne szczególnie się wyróżniają: ING Bank Śląski, mBank, Bank Millennium, Bank Pekao SA oraz PKO Bank Polski.
„Banki działające na polskim rynku często jako pierwsze wprowadzają nowatorskie rozwiązania, służąc instytucjom zagranicznym jako wzór do naśladowania. Chętnie je w tym wspieramy, ponieważ wiemy, że konsumenci oczekują dziś prostych i bezpiecznych rozwiązań elektronicznych. Aplikacje mobilne, które funkcjonują dziś w Polsce, należą do najbardziej zaawansowanych w Europie. Coraz częściej integrują też funkcje zbliżeniowych płatności mobilnych i inne nowatorskie rozwiązania, takie jak biometryczne potwierdzanie tożsamości” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

O europejskim badaniu bankowości elektronicznej
Badanie zostało przeprowadzone przez Innofact AG na zlecenie Mastercard w maju 2017 r. Próba obejmowała 11 915 respondentów z jedenastu krajów Europy, w tym z Polski (1082) oraz z Francji (1088), Hiszpanii (1081), Holandii (1083), Niemiec (1081), Rosji (1080), Szwajcarii (1088), Szwecji (1082), Węgier (1076), Wielkiej Brytanii (1090) i Włoch (1084). Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiety online wśród internautów powyżej 18 r.ż. Rekrutacja respondentów odbyła się za pośrednictwem portalu entscheiderclub.de i portali partnerskich z innych krajów.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.