eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › E-płatności to już przyzwyczajenie

E-płatności to już przyzwyczajenie

2017-02-17 11:05

E-płatności to już przyzwyczajenie

E-płatności © Vladimir Gerasimov - Fotolia.com

Jak wygląda polski rynek e-płatności? Czy Polacy zdążyli się już do nich przekonać? Co nas motywuje do ich wyboru? Dlaczego nadal płacimy gotówką za zakupy w internecie? Odpowiedzi na te pytania dostarcza opracowany przez Izbę Gospodarki Cyfrowej raport "Płatności cyfrowe 2016".

Czemu decydujemy się na e-płatności?


Jeżeli przyjrzeć się motywacjom obu płci, to okazuje się, że dla kobiet najważniejsza jest wygoda, a dla mężczyzn szybkość realizacji transakcji. To także kobiety częściej napotykały problemy z płatnościami gotówkowymi i dlatego też to one w większym stopniu doceniają e-płatności za bezpieczeństwo.

Wygoda e-płatności jest kluczowym czynnikiem dla mieszkańców większych miast. Osoby z mniejszych miejscowości cenią je przede wszystkim za szybkość.

Okazuje się również, że ankietowani z terenów wiejskich rozliczają się online z przyzwyczajenia, a także z obawy o dodatkowe koszty. Podobne obawy zgłaszają badani poniżej 18 roku życia. Najstarsi przywiązują ogromną uwagę do wygody i szybkości realizacji, gdy płacą w sieci.
E-płatności to już codzienność. Nie tylko korzystamy z nich za pośrednictwem coraz większej liczny urządzeń, ale również w coraz większej ilości miejsc - tak w "realu", jak i w internecie. Transakcje internetowe to najszybciej rozwijający się segment płatności Visa – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. Wkrótce wdrożymy w Polsce Visa Checkout – rozwiązanie, które znacznie uprości płacenie w sieci, zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych – dodaje.

fot. Vladimir Gerasimov - Fotolia.com

E-płatności

Prawie co piąty konsument za zakupy w sieci płaci elektronicznie z przyzwyczajenia.


Dlaczego wciąż płacimy gotówką za zakupy w sieci?


Osoby, którym zdarza się płacić gotówką za e-zakupy najczęściej robią to w przypadku nowych sklepów, do których nie mają jeszcze zaufania (21 proc. wskazań), a także z przyzwyczajenia (również 21 proc. wskazań). Co piąty badany boi się, że nie otrzyma zamówionego produktu i wtedy decyduje się na płatność przy odbiorze. Jednocześnie prawie połowa konsumentów w tej grupie (49 proc.) deklaruje, że w 2017 roku zamierza zacząć płacić elektronicznie. Warto podkreślić, że e-kupujący decydują się na tradycyjną płatność, gdy wartość artykułu bądź usługi jest stosunkowo wysoka. 15 proc. z nich płaci tak za komputery, oprogramowanie, inne urządzenia elektroniczne i sprzęty domowe, zaś 12 proc. za biżuterię. Warto odnotować, że do tradycyjnych rozliczeń wyraźnie przyzwyczajeni są mieszkańcy miast o populacji 200-500 tys. nabywający w internecie biżuterię oraz kupujący mieszkający na wsi, którzy zamawiają artykuły odzieżowe i obuwnicze.

O raporcie:
Raport "Płatności cyfrowe 2016" jest kompleksowym spojrzeniem z punktu widzenia konsumentów na temat elektronicznych płatności, co może być bardzo istotne dla podmiotów świadczących usługi na tym rynku, w szczególności akceptantów płatności oraz instytucji finansowych, w tym banków. Raport powstał na podstawie pierwszego - tak kompleksowego badania płatności cyfrowych w Polsce - wykonanego przy współpracy z Mobile Institute oraz GoMobi.pl. Partnerami raportu są Narodowy Bank Polski i Visa. Patronat nad raportem objęła Polska Organizacja Niebankowych Instytucji Płatności.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

MENU
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.