eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Prezent na Walentynki: w miłości pieniądze nie grają roli?

Prezent na Walentynki: w miłości pieniądze nie grają roli?

2017-02-14 12:39

Prezent na Walentynki: w miłości pieniądze nie grają roli?

Płatność kartą © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czy wybrankowie naszych serc mogą liczyć na prezent na Walentynki? Zdecydowanie tak. Dowodzi tego chociażby najnowsza odsłona Mastercard Love Index. Prezentowany corocznie wskaźnik potwierdza nie tylko to, że obdarowujemy najbliższe nam osoby, ale wskazuje również na rosnącą hojność zakochanych.

Przeczytaj także: Prezent na Walentynki, czyli kolacje i podróże

Mastercard Love Index to wskaźnik obliczany co roku w oparciu o transakcje dokonane kartami w dniach 11-14 lutego.
Jego najnowsza odsłona dowodzi, że na przestrzeni ostatnich trzech lat łączna kwota globalnych wydatków dokonywanych z okazji Dnia Zakochanych wzrosła o niemal połowę.

Wprawdzie w większości przypadków prezent na Walentynki kupujemy osobiście, ale cyfryzacja zaznacza swą obecność również w sferze sercowej. Mastercard Love Index wskazuje, że w okolicach Walentynek o 37% rośnie liczba transakcji dokonywanych online.

Jeśli komuś udało się właśnie zakrzyknąć " o matko, prezent na Walentynki, na śmierć zapomniałem/am!", to z pewnością nie będzie w tym odosobniony. Statystyki wyraźne bowiem dowodzą, że większości walentynkowych zakupów dokonujemy na ostatnią chwilę. Najczęściej jest to 13 lutego - w ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.

Prezent na Walentynki coraz częściej ma być świątecznym przeżyciem, a nie tylko wręczonym po przyjściu z pracy drobiazgiem. Dowodem na to są chociażby walentynkowe wydatki w restauracjach, które od 2014 roku zdołał wzrosnąć o przeszło 100%.
„Jakkolwiek sposób, w jaki zapewniamy ukochaną osobę o miłości, mógł zmienić się w ostatnich latach, to świętowanie Walentynek jest coraz popularniejsze. Badanie Mastercard Love Index obrazuje globalne trendy w tym zakresie, pokazując w jaki sposób świętujemy dzień zakochanych. Branży handlowo-usługowej natomiast nasz wskaźnik dostarcza cennych danych dotyczących walentynkowych wydatków” ― powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Na podstawie badań obejmujących zachowania konsumentów w ponad 200 krajach na całym świecie wyodrębniono kilka trendów. Jednym z najważniejszych jest wyraźna przewaga zakupów dokonywanych osobiście. Mimo, że obroty sklepów internetowych cały czas rosną, 95% walentynkowych prezentów jest wciąż kupowanych w sklepach stacjonarnych. Pod tym względem od globalnych tendencji odbiega Europa, gdzie 19% walentynkowych zakupów dokonuje się w sklepach online. Najwięcej Europejczycy wydają z okazji Walentynek na pobyty w hotelach (35%, wzrost o 50% w ciągu trzech lat). Z kolei najszybszy wzrost wydatków w Europie (o 67% w ciągu trzech lat) widać w kategorii posiłków w restauracjach.

fot. mat. prasowe

Mastercard Love Index

Większość prezentów na Walentynki kupowana jest 13 lutego


O wskaźniku Mastercard Love Index:
Badanie analizuje zagregowane dane dotyczące transakcji dokonanych kartami kredytowymi, debetowymi oraz pre-paid w wybranych kategoriach produktów i usług. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach, w dniach 11-14 lutego. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzech ostatnich lat (2014-2016).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: