Prezent na Walentynki: w miłości pieniądze nie grają roli?
2017-02-14 12:39
Płatność kartą © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Prezent na Walentynki, czyli kolacje i podróże
Mastercard Love Index to wskaźnik obliczany co roku w oparciu o transakcje dokonane kartami w dniach 11-14 lutego.Jego najnowsza odsłona dowodzi, że na przestrzeni ostatnich trzech lat łączna kwota globalnych wydatków dokonywanych z okazji Dnia Zakochanych wzrosła o niemal połowę.
Wprawdzie w większości przypadków prezent na Walentynki kupujemy osobiście, ale cyfryzacja zaznacza swą obecność również w sferze sercowej. Mastercard Love Index wskazuje, że w okolicach Walentynek o 37% rośnie liczba transakcji dokonywanych online.
Jeśli komuś udało się właśnie zakrzyknąć " o matko, prezent na Walentynki, na śmierć zapomniałem/am!", to z pewnością nie będzie w tym odosobniony. Statystyki wyraźne bowiem dowodzą, że większości walentynkowych zakupów dokonujemy na ostatnią chwilę. Najczęściej jest to 13 lutego - w ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.
Czytaj także:
- Oszczędny jak Polak w Walentynki
- Walentynkowe oferty pracy. Jak ustrzelić pracę dorywczą?
Prezent na Walentynki coraz częściej ma być świątecznym przeżyciem, a nie tylko wręczonym po przyjściu z pracy drobiazgiem. Dowodem na to są chociażby walentynkowe wydatki w restauracjach, które od 2014 roku zdołał wzrosnąć o przeszło 100%.
„Jakkolwiek sposób, w jaki zapewniamy ukochaną osobę o miłości, mógł zmienić się w ostatnich latach, to świętowanie Walentynek jest coraz popularniejsze. Badanie Mastercard Love Index obrazuje globalne trendy w tym zakresie, pokazując w jaki sposób świętujemy dzień zakochanych. Branży handlowo-usługowej natomiast nasz wskaźnik dostarcza cennych danych dotyczących walentynkowych wydatków” ― powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Na podstawie badań obejmujących zachowania konsumentów w ponad 200 krajach na całym świecie wyodrębniono kilka trendów. Jednym z najważniejszych jest wyraźna przewaga zakupów dokonywanych osobiście. Mimo, że obroty sklepów internetowych cały czas rosną, 95% walentynkowych prezentów jest wciąż kupowanych w sklepach stacjonarnych. Pod tym względem od globalnych tendencji odbiega Europa, gdzie 19% walentynkowych zakupów dokonuje się w sklepach online. Najwięcej Europejczycy wydają z okazji Walentynek na pobyty w hotelach (35%, wzrost o 50% w ciągu trzech lat). Z kolei najszybszy wzrost wydatków w Europie (o 67% w ciągu trzech lat) widać w kategorii posiłków w restauracjach.
fot. mat. prasowe
Mastercard Love Index
O wskaźniku Mastercard Love Index:
Badanie analizuje zagregowane dane dotyczące transakcji dokonanych kartami kredytowymi, debetowymi oraz pre-paid w wybranych kategoriach produktów i usług. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach, w dniach 11-14 lutego. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzech ostatnich lat (2014-2016).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Równouprawnienie finansowe? Tak, ale nie w Walentynki
-
Polacy wydadzą na prezenty na Walentynki 170 zł
-
Walentynki 2019 okiem Polaków
-
Oszczędny jak Polak w Walentynki
-
Pomysł na Walentynki? Pożyczka!
-
Pomysł na Walentynki: co planujemy, o czym marzymy?
-
Po prezent na Walentynki udajemy się osobiście
-
Jak Polacy spędzają Walentynki? Co jest dla nich ważne w związku?
-
Walentynki, czyli świnie i zbiorowe śluby
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)