eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Sukces finansowy okiem pokolenia Y: Porsche czy Dominikana?

Sukces finansowy okiem pokolenia Y: Porsche czy Dominikana?

2016-08-23 10:40

Sukces finansowy okiem pokolenia Y: Porsche czy Dominikana?

Młodzi chętnie odkładają pieniądze © contrastwerkstatt - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Drogi samochód, willa na przedmieściach, egzotyczne wakacje. Mogłoby się wydawać, że dla wielu młodych Polaków są to sprawy, które wyznaczają osiągnięcie sukcesu finansowego. Tymczasem badanie zrealizowane przez Blue Media dowodzi, że pokolenie Y ma zgoła odmienne podejście do tej kwestii.

Przeczytaj także: Najlepsze konta oszczędnościowe - kwiecień 2016

Wbrew powszechnemu przekonaniu polskich przedstawicieli pokolenia Millenium cechuje finansowa roztropność. W porównaniu do swoich rodziców znacznie częściej odkładają pieniądze (53 vs 44 proc.), a także chętniej je inwestują (18 vs 14 proc.) – wynika z badania Satisface dla Blue Media.

Drogi samochód, zagraniczne wakacje wcale nie są dla nich wyznacznikiem osiągnięcia sukcesu finansowego. Jest to natomiast brak kredytów, długów, posiadanie oszczędności oraz zadowalająca pensja.

Bardzo podobne podejście do sukcesu finansowego cechuje Amerykanów. Tegoroczna analiza Facebooka wskazuje, że niemal 9 na 10 (86 proc.) amerykańskich millenialsów dokłada starań, aby odkładać pieniądze. Dla niemal połowy z nich, podobnie jak dla młodych Polaków, to właśnie brak długów i kredytów jest najważniejszym wskaźnikiem sukcesu finansowego.
- Młodzi Polacy bardzo rozsądnie podchodzą do zagadnień związanych z pieniędzmi. Mają nie tylko swoje plany i marzenia finansowe, ale realnie potrafią też ocenić swoje możliwości. W porównaniu do starszego pokolenia Polaków, są także bardziej zainteresowani zarządzaniem swoimi finansami – zwraca uwagę Anna Maraś z Blue Media, odpowiadająca za serwis finansów osobistych bm.pl.

Marzenie o własnym M


To, co wyraźnie wyróżnia dzisiejszych 20- i 30-latków od starszego pokolenia, to potrzeba posiadania własnego mieszkania. Dla niemal połowy badanych młodych Polaków to bardzo ważny wyznacznik sukcesu finansowego, podczas gdy dla starszego pokolenia ma znaczenie dla niespełna co trzeciego respondenta.

Nie dziwi zatem, że oszczędzanie na własne mieszkanie deklaruje aż 16 proc. badanych młodych Polaków. Częściej oszczędzają oni tylko na wakacje (23 proc.) i na zabezpieczenie swojej przyszłości (45 proc.) Co ciekawe, na emeryturę wskazało zaledwie 2 proc. badanych z grupy młodszej.

Metodyka badania Satisface dla Blue Media
Badanie telefoniczne CATI, czerwiec 2016 r. Zrealizowano łącznie 1004 wywiadów telefonicznych na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej. Grupa młodsza to osoby w wieku 18-35 lat, grupa starsza – w wieku 36-65 lat.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: