Przelewy zagraniczne: w Millennium wystarczy znać IBAN
2016-03-15 12:08
W Millennium wystarczy znać IBAN © Imillian - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bank Millennium: aplikacja mobilna z biometrycznym dostępem
Bank Millennium to jedna z pierwszych instytucji, która zdecydowała się na wdrożenie paneuropejskiego usprawnienia dotyczącego realizacji płatności SEPA (Jednolity Obszar Płatności w euro). Od teraz wystarczy zatem, żeby klient, który zleca przelew do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dysponował wyłącznie numerem rachunku IBAN, tak jak ma to miejsce w przypadku realizacji przelewów krajowych.Wprowadzone udogodnienie jest bez wątpienia korzystne z punktu widzenia klienta. Wynika ono z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 260/2012 z dnia 14 marca 2012 r., które to ustanowiło wymogi techniczne i handlowe w odniesieniu do poleceń przelewu i poleceń zapłaty w euro.
Usprawnienie dotyczące tzw. „wnioskowania BIC z IBAN” (ang. „IBAN only”) eliminuje konieczność posiadania kodu BIC/SWIFT oraz kodu kraju banku beneficjenta. W praktyce oznacza to, że do realizacji przelewu konieczny jest jedynie numer rachunku w formacie IBAN. Pozostałe, dotychczas wymagane dane system Millenet będzie uzupełnia sam.
fot. Imillian - Fotolia.com
W Millennium wystarczy znać IBAN
Praktyczne korzyści dla klientów, zwłaszcza dla właścicieli firm? Prostota transakcji (klient jako identyfikator rachunku podaje tylko numer rachunku jak przy przelewie krajowym) i brak konieczności pozyskiwania od kontrahenta numeru BIC banku beneficjenta. W skali makro jest to kolejne działanie, które ma: usprawnić rozliczenia w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zredukować koszty transakcji oraz zwiększyć automatyzację procesów rozliczeniowych po stronie klientów. Cel długofalowy to oczywiście jednolity, działający na tych samych zasadach rynek płatności w krajach EOG, a co za tym idzie długookresowe korzyści gospodarcze.
- Mimo że obowiązkowy termin wdrożenia zmiany dla krajów spoza strefy euro to 31 października b.r., podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu jej już teraz. Jesteśmy pewni, że zmiana ułatwi życie naszym klientom i w oczywisty sposób skróci czas realizacji płatności. – tłumaczy Marta Postek, Kierująca Wydziałem Bankowości Transakcyjnej w Banku Millennium.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Już jest. Mobilna autoryzacja transakcji w Banku Millennium
-
W aplikacji Banku Millennium pojawił się przelew zagraniczny
-
Bank Millennium wprowadza Profil Zaufany
-
Cyberprzestępcy atakują Millenet
-
Bank Millennium uruchomił pomoc online
-
Millennium Księgowość - nowość dla klientów firmowych
-
Jak korzystnie przelewać pieniądze do Polski pracując za granicą?
-
Płatności bezgotówkowe to już 1 bilion transakcji rocznie
-
Wymiana waluty prosto z telefonu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)