eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Jakich płatności online chcą internauci?

Jakich płatności online chcą internauci?

2015-12-02 10:28

Jakich płatności online chcą internauci?

Internauci narzekają na ograniczoną listę sposobów płatności © iko - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Płatności online stają się powoli jednym z najpopularniejszych sposobów płacenia. I nic w tym dziwnego - są szybkie, wygodne i bezpieczne. Do ideału ciągle jednak trochę brakuje. Z badania zrealizowanego przez agencję badawczą IRCenter wynika, że Polacy narzekają na zbyt ograniczoną ilość sposobów płacenia internetowego. Nie jest to też jedyna bariera.

Przeczytaj także: M-commerce: najpopularniejsze formy płatności online

W korzystaniu z płatności online Polacy ciągle napotykają wiele barier - to zasadniczy wniosek, jaki płynie z projektu IRCenter. I tak np. konsumenci życzyliby sobie mieć możliwość opłacania zakupów w wybrany przez siebie sposób. Tymczasem często zdarza się, że muszą dostosowywać się do ograniczonego wachlarza płatności proponowanych przez podmioty działające na rynku e-commerce.

Badanie dowiodło również, że sklepy internetowe oferujące przestarzałe metody płatności bądź też proponujące wysyłanie pieniędzy poprzez pośrednika, o którym mało kto słyszał, muszą liczyć się z utratą zainteresowania internautów. Kupującym nie w smak są również, szeroko potem komentowane na forach, problemy techniczne z realizacją płatności. W takich przypadkach oczekują przede wszystkim sprawnej reakcji na wątpliwości oraz wyjaśnienia przyczyn problemu.

Największym zaufaniem internautów cieszą się sposoby płatności, które zdobyły już popularność i zostały sprawdzone - korzysta z nich z powodzeniem wielu internautów. W dyskusjach widoczna jest prawidłowość – „płatności w Internecie nie powinny sprawiać mi dodatkowych kłopotów, więc korzystam ze sposobów, które znam”.

fot. iko - Fotolia.com

Internauci narzekają na ograniczoną listę sposobów płatności

Konsumenci życzyliby sobie mieć możliwość opłacania zakupów w wybrany przez siebie sposób. Tymczasem często zdarza się, że muszą dostosowywać się do ograniczonego wachlarza płatności proponowanych przez podmioty działające na rynku e-commerce.


Bardzo ważnym aspektem płatności, który skłania konsumentów do skorzystania z danego pośrednika bądź systemu transferu jest bezpieczeństwo. Internauci podkreślali, że te podmioty, które mają opinię dbających o interesy płatnika są pożądaną stroną płatności online. Świadomość, że pośrednik dołoży starań, aby rozwiązać sporne kwestie w szybki sposób przemawia za jego wyborem.

Co ciekawe, rola banku, jako strony w płatnościach online nie wysuwa się na pierwszy plan w dyskusjach. Internauci wychodzą z założenia, że internetowe przelewy bankowe wymagają dodatkowego pośrednika płatności, który zapewni im większe bezpieczeństwo bądź umożliwi dodatkowe opcje (np. korzystne przewalutowanie przelewu zagranicznego).

fot. mat. prasowe

Polacy a płatności

Grono osób znających technologie służące płatnościom jest stosunkowo niewielkie.


Z kolei banki są porównywane pod kontem dodatkowych korzyści (promocji), jakie oferują za dokonywanie płatności za ich pośrednictwem. Konsumenci są skłonni zmienić dotychczasowy bank na taki, który zaoferuje im ciekawsze bonusy. Przenoszenie się do innych banków i świadomość możliwości skorzystania na tym, staje się coraz bardziej powszechna.

Informacje o badaniu
Wszystkie dane zawarte w materiale pochodzą z projektu Finanse w świecie cyfrowego konsumenta 2015. W projekcie uwzględniono dane z social media z okresu listopad 2014 – październik 2015.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: