eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Najnowsza wersja IKO już dostępna

Najnowsza wersja IKO już dostępna

2015-11-16 15:38

Najnowsza wersja IKO już dostępna

Najnowsza wersja IKO już dostępna © anyaberkut - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Dobra wiadomość dla użytkowników bankowości mobilnej PKO - właśnie pojawiła się najnowsza odsłona aplikacji IKO. Wśród udogodnień wprowadzonych w nowym rozwiązaniu warto wymienić m.in. dostęp do rachunku i salda jeszcze przed zalogowaniem, czy też możliwość wykonywania operacji z poziomu ekranu głównego. Aplikacja dostępna jest dla systemów Android, iOS oraz Windows Phone.

Przeczytaj także: Doładowanie telefonu już w IKO

Przejrzyście i natychmiastowo


Twórcom najnowszej wersji IKO chodziło przede wszystkim owygodę i łatwość korzystania z aplikacji. Jest ona odpowiedzią na zmieniające się tendencję w projektowaniu aplikacji, a w tym wykorzystanie specyficznych dla poszczególnych systemów mechanizmów obsługi. Zachowane zostały proste rozwiązania i minimalizm, a rolę pierwszoplanową zyskały najważniejsze funkcje bankowe. Wszystkie elementy aplikacji dostępne są natychmiast po zalogowaniu. Nowy interfejs pozwala na wykonywanie działań wprost z ekranu głównego - z jego poziomu można sprawdzić saldo, zweryfikować historię operacji, zlecić przelew czy podejrzeć wszystkie posiadane produkty.

Nowe IKO ma zapewniać również sprawny i bezproblemowy zakup wybranych produktów znajdujących się w ofercie banku. Tak jest na przykład w przypadku pożyczki gotówkowej. Ponadto aplikacja zezwala również na spersonalizowanie ustawień, m.in. na włączenie podglądu salda przed zalogowaniem do aplikacji czy na ekranie płatności BLIK.
– Najnowsza wersja IKO jest kolejnym elementem prowadzącym do udostępnienia klientom pełnej bankowości w standardzie mobilnym. Jest to również następny krok w stronę omnikanałowości. Już od ponad siedmiu lat wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne, za pośrednictwem których bankuje dziś ponad 1,5 mln klientów Banku – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

fot. mat. prasowe

Nowa wersja IKO

Nowy interfejs pozwala na wykonywanie działań wprost z ekranu głównego - z jego poziomu można sprawdzić saldo, zweryfikować historię operacji, zlecić przelew czy podejrzeć wszystkie posiadane produkty.


Szybka i łatwa aktywacja


Aktywacja nowej wersji aplikacji IKO jest szybka i intuicyjna oraz nie wymaga już potwierdzania tożsamości przez infolinię banku. Wystarczy, aby numer telefonu komórkowego, na którym jest zainstalowane IKO, znajdował się w danych klienta w systemie banku, a cały proces można wykonać samodzielnie niezależnie od miejsca i pory dnia.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami w wersjach co najmniej Android 4.0, iOS 7.0 i Windows Phone 8.1, wystarczy zaktualizować posiadaną już aplikację w telefonie, pobierając ją z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store), bez konieczności ponownego aktywowania. U części klientów aktualizacja nastąpi automatycznie – o ile korzystają z takiej opcji. Dla telefonów z wcześniejszymi wersjami systemów operacyjnych (zobacz wymagania techniczne) będzie nadal działać poprzednia wersja IKO.
– Naszym głównym celem przy tworzeniu nowego IKO było udostępnienie klientom banku w telefonie komórkowym w pełnym zakresie. Dlatego koncentrowaliśmy się na wprowadzeniu do aplikacji funkcji dostępnych w internetowych systemach transakcyjnych, z uwzględnieniem możliwości płatności BLIK – podkreśla Michał Macierzyński, kierownik biznesowy projektu, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród ponad 370 tysięcy użytkowników 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. - klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia użytkownicy wykonali ponad 4,2 mln operacji, założyli prawie 15 tys. lokat mobilnych. Najchętniej wykorzystywane funkcje to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: