PKO BP chce być bardzo nowoczesny
2005-12-23 00:04
Przeczytaj także: Karta Visa Infinite w Polsce
Największy polski bank chce w ciągu trzech lat dorównać standardem obsługi innym. Chce stać się bankiem nowoczesnym i innowacyjnym. Już od trzech lat PKO wprowadza zintegrowany system informatyczny, w tej chwili testowany jest system, dzięki któremu transakcje dokonywane będą w czasie rzeczywistym. Bank chce zniechęcić klientów do przychodzenia do oddziałów – dlatego od stycznia podnosi prowizje za operacje przeprowadzane przy okienku bankowym. Z kont internetowych w PKO BP korzysta zaledwie 1,3 mln osób na prawie 6 mln klientów. Podwyżki opłat mają tę sytuację zmienić.Konsekwencją wprowadzenia nowego systemu informatycznego będzie redukcja zatrudnienia. W ciągu trzech lat pracę straci prawdopodobnie 4,5 tysiąca osób.
PKO BP będzie zwiększał zyski nie tylko z tytułu wyższych opłat i prowizji, chce utrzymać na stabilnym poziomie dochody z odsetek oraz inwestować zarówno w kraju, jak i za granicą. PKO BP nie zamierza konkurować wysokością oprocentowania kredytów i depozytów, tylko szybkością i jakością obsługi. Chce utrzymać pozycję lidera na polskim rynku. Już w przyszłym roku chce wydać 200 tysięcy kart więcej, aby mieć ich 700 tys. Bank zamierza także nawiązać współpracę w Pocztą Polską i umożliwić swoim klientom wypłatę gotówki w terminalach zainstalowanych na każdej poczcie.
oprac. : Marta Kamińska / Polska.pl
Przeczytaj także
-
PKO BP po fuzji z Nordea w dobrej kondycji
-
Warszawska Karta Płatnicza od PKO BP
-
Opłaty bankowe rosną? Jest na to lekarstwo
-
PKO BP tworzy bank hipoteczny
-
UOKiK: kara dla banków PKO BP, Pekao i Raiffeisen Bank
-
PKO BP spadnie na drugie miejsce
-
PZU chce mieć bank
-
PKO BP wydaje kasę w sieci
-
Kredyty inwestycyjne w II 2024 z ujemną dynamiką