Nowe technologie rewolucjonizują polski rynek płatności
2015-03-25 14:12
Płatności mobilne © Artur Marciniec - Fotolia.com
Przeczytaj także: Płatności mobilne od Orange Finanse
Mobilność. To słowo dokonuje właśnie rewolucji na światowym rynku usług finansowych. Bill Gates przekonuje, że do 2030 r. 2 miliardy ludzi, którzy obecnie nie posiadają kont bankowych, będzie wykonywać płatności z poziomy swojego smartfona. Te przewidywania dotyczą jednak krajów rozwijających się, tymczasem Polska już teraz może szczycić się wysoką pozycją w światowej czołówce krajów aktywnie wykorzystujących najnowocześniejsze technologie w bankowości. Z danych Związku Banków Polskich wynika, że dostęp do bankowości elektronicznej posiada obecnie 24 mln Polaków, a niezależne raporty wskazują, że 3,5 mln aktywnie bankuje na smartfonach i tabletach. Silną pozycję rodzimych rozwiązań w zakresie bankowości internetowej i mobilnej na arenie międzynarodowej potwierdza także raport firmy doradczej Forrester Research . Jest to dobry prognostyk dla dalszego rozwoju nowoczesnych form płatności pomimo, że Polacy większość należności wciąż regulują gotówką.fot. Artur Marciniec - Fotolia.com
Płatności mobilne
Cyfrowa rzeczywistość
Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że coraz więcej czasu spędzamy on-line. Liczba polskich gospodarstw domowych podłączonych do Internetu w 2014 r. wzrosła w porównaniu do 2013 r. o 400 tys. i obecnie wynosi 9,4 mln . Porównywalne ceny i bogata oferta e-sklepów sprawiają, że czynnikiem, który coraz częściej ma znaczenie dla wyboru sprzedawcy jest szybkość realizacji zamówienia. Wpływa to nie tylko na rozwój rynku wyspecjalizowanych usług kurierskich, ale również na rosnącą liczbę rozwiązań umożliwiających uproszczenie i przyspieszenie płatności za zawartość wirtualnego koszyka. Do takich narzędzi należą płatności internetowe typu pay-by-link, wśród których wyróżnia się usługa Paybynet, oferowana przez KIR.
- Paybynet przygotowuje i wypełnia za nas formularz przelewu, a naszym zadaniem jest jedynie sprawdzenie poprawności danych i zatwierdzenie płatności, co znacznie skraca proces zapłaty za zakupy - mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR. - Dostawca, u którego zamawiamy towar lub usługę otrzymuje informację o dokonaniu płatności w trybie on-line, a pieniądze przesyłane są bezpośrednio na jego rachunek. Dzięki komunikacji on-line zamówienie może być realizowane niezwłocznie - dodaje D. Marcjasz.Szacuje się, że na dalszy wzrost liczby transakcji zawieranych w Internecie może wpłynąć ostatnia zmiana przepisów regulujących obrót w e-handlu, które obowiązują od 25 grudnia ub. r., zwiększająca bezpieczeństwo zdalnych zakupów. - Rynek e-commerce dojrzewa i coraz bardziej będzie stawiał na jakość, a nie na ilość - przewiduje D. Marcjasz. Widać to choćby w opiniach ekspertów, którzy spodziewają się pierwszego w historii spadku liczby e-sklepów z 13,4 tys. w 2014 do 13,1 tys. w 2015 r .
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
7 mitów na temat mobilnych płatności NFC
-
Płatności mobilne: ustępujemy tylko Turcji
-
Płatności mobilne - chleb powszedni
-
Płatności mobilne HCE już w BZ WBK
-
Jak Polacy oceniają płatności bezgotówkowe?
-
Płatności mobilne HCE w Getin Banku uruchomione
-
Płatności mobilne HCE od MasterCard już w Getin Banku
-
W 2020 r. smartfony zastąpią portfele?
-
ING Bank Śląski wprowadził płatności mobilne Visa
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)