ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży
Przeczytaj także: Gross Profit Margin (marża zysku brutto)
ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales) – wskaźnik ten informuje o wysokości osiąganego zysku po uregulowaniu podatków i odliczeniu wszystkich kosztów. Im wyższa wartość wskaźnika, tym lepsza sytuacja finansowa przedsiębiorstwa. Obniżenie poziomu wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonego zysku. W skrócie: ROS określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.ROS = zysk netto / przychody ze sprzedaży x 100%
W dłuższym okresie marża zysku netto powinna rosnąć lyb przynajmniej utrzymywać się. Obserwacja poziomu marży w kolejnych miesiącach jest istotna ze względu na możliwość przewidzenia potencjalnych kłopotów branży. Porównując wskaźniki łatwo zauważyć, kiedy sprzedaż jest bardziej opłacalna, a także określić jej stabilność. Znaczące wahania stanowią punkt wyjścia do analizy ich przyczyn – czy była to zmiana zysku, czy zmiana wielkości sprzedaży.
Przeczytaj także
-
Analiza wskaźnikowa spółki
-
Wycena polskich spółek - analiza fundamentalna
-
Wycena/analiza porównawcza
-
Wielowymiarowa analiza porównawcza
-
Ocena projektu gospodarczego - przychody wymagalne
-
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
-
Jak podejmować dobre decyzje finansowe?
-
Zarządzanie kapitałem obrotowym przedsiębiorstwa
-
Wskaźnik ogólnego zadłużenia
Poprzednie hasło