eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseSłownik finansowy › ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży

ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży

ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales) – wskaźnik ten informuje o wysokości osiąganego zysku po uregulowaniu podatków i odliczeniu wszystkich kosztów. Im wyższa wartość wskaźnika, tym lepsza sytuacja finansowa przedsiębiorstwa. Obniżenie poziomu wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonego zysku. W skrócie: ROS określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

ROS = zysk netto / przychody ze sprzedaży x 100%

W dłuższym okresie marża zysku netto powinna rosnąć lyb przynajmniej utrzymywać się. Obserwacja poziomu marży w kolejnych miesiącach jest istotna ze względu na możliwość przewidzenia potencjalnych kłopotów branży. Porównując wskaźniki łatwo zauważyć, kiedy sprzedaż jest bardziej opłacalna, a także określić jej stabilność. Znaczące wahania stanowią punkt wyjścia do analizy ich przyczyn – czy była to zmiana zysku, czy zmiana wielkości sprzedaży.

Oceń

0 2

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.